The maritime industry has played a vital role in international trade since the earliest periods of human history, facilitating the movement of approximately 90% of global trade. Modern ships are increasingly equipped with sophisticated computing infrastructure to enhance navigation, communication, and operational efficiency. This technological evolution has transformed maritime operations, providing numerous advantages such as improved safety, efficiency, and communication. However, the integration of advanced computer systems also introduces significant cyber threats, which can compromise vessel operations, safety, and security. This study proposes a comprehensive cyber risk framework tailored for the maritime industry, employing Monte Carlo simulation to analyze and quantify risks for each vessel component. The risk calculation is based on the MITRE Common Attack Pattern Enumeration and Classification (CAPEC) database, providing a detailed and structured approach to identifying potential cyber threats. The study utilizes the Multiplicative Effect Approach in its cyber risk analysis methods, allowing for a nuanced understanding of how various risk factors interact and amplify the overall risk profile. The framework is designed to help maritime companies prioritize risk mitigation efforts, ensuring that available funds are allocated in a manner that maximizes risk reduction. By simulating various scenarios and their potential impacts, the framework provides actionable insights into the most effective cybersecurity measures. This approach enables maritime organizations to develop targeted strategies for enhancing their cyber resilience, ultimately contributing to the safety and reliability of global maritime trade.
Maritime Cybersecurity Risk Analysis Monte Carlo Optimal Cost Balance
Denizcilik endüstrisi, insanlık tarihinin en eski dönemlerinden beri uluslararası ticarette hayati bir rol oynamış ve dünya ticaretinin yaklaşık %90'ının taşınmasını sağlamıştır. Modern gemiler, navigasyon, iletişim ve operasyonel verimliliği artırmak için giderek daha fazla sofistike bilgi işlem altyapısıyla donatılmaktadır. Bu teknolojik evrim, denizcilik operasyonlarını dönüştürmüş, gelişmiş güvenlik, verimlilik ve iletişim gibi birçok avantaj sağlamıştır. Ancak, gelişmiş bilgisayar sistemlerinin entegrasyonu, gemi operasyonlarını, güvenliğini ve emniyetini tehlikeye atabilecek önemli siber tehditleri de beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, denizcilik endüstrisi için özel olarak tasarlanmış kapsamlı bir siber risk çerçevesi önermektedir. Her bir gemi bileşeni için riskleri analiz etmek ve nicelleştirmek amacıyla Monte Carlo simülasyonu kullanılmaktadır. Risk hesaplaması, potansiyel siber tehditleri belirlemek için ayrıntılı ve yapılandırılmış bir yaklaşım sunan MITRE Common Attack Pattern Enumeration and Classification (CAPEC) veritabanına dayanmaktadır. Çalışma, siber risk analiz yöntemlerinde Çarpan Etkisi Yaklaşımı'nı kullanarak, çeşitli risk faktörlerinin nasıl etkileşime girdiğini ve genel risk profilini nasıl artırdığını daha ince bir şekilde anlamayı sağlamaktadır. Önerilen çerçeve, denizcilik şirketlerinin risk azaltma çabalarını önceliklendirmelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır ve mevcut bütçenin risk azaltımını maksimize edecek şekilde tahsis edilmesini sağlamaktadır. Çereve, farklı senaryoları ve bunların potansiyel etkilerini simüle ederek, en etkili siber güvenlik önlemleri hakkında uygulanabilir içgörüler sunmaktadır. Bu yaklaşım, denizcilik işletmelerinin siber dayanınıklığını artırmak için hedeflenmiş stratejiler geliştirmelerine olanak tanımakta ve küresel deniz ticaretinin güvenliği ve güvenilirliğine katkıda bulunmaktadır.
Denizcilik Siber Güvenlik Risk Analizi Monte Carlo Optimum Maliyet Dengesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uluslararası İşletmecilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 3 |