Bu yazı, iktisat eğitimini, iktisadın kapsamı bağlamında “iktisatta törebilim” ve/veya “iktisatta amaç-araç” çerçevelerinden değerlendirmektedir. Törebilim ile ilişkili kapsam, “amaç-araç” yaklasımından ayrı tutulmustur. Yazı ayrıca, öz-çıkar merkezli rasyonalitenin kapsamı daraltan rolünü de tartısmaktadır.
İktisat eğitimi törebilim yöntem amaç/araç rasyonellik öz-çıkar
This article examines economics education in terms of ethics. More particularly, it explores the concept of “ends-and–means” in economics, outlining the differences between this approach and ethics in general. Also covered is the notion of self-interest-centered rationality.
Economics education ethics methodology “ends/means rationality self-interest
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 3 |