Her zaman dünyanın gündeminde yer almış, olan göç kavramı, Türkiye gibi göçe maruz kalan ülkelerin nüfusunu, sosyoekonomik yapısını ve kültürel dinamiklerini derinden etkilemiştir. Ülkemizin pek çok ilinde Suriyeli mülteciler Türkiye vatandaşlarıyla yaşamaya başlamış ve iki toplum arasındaki etkileşim artmıştır. Bu araştırmanın amacı, Çukurova Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğrencilerin Suriyeli mültecilere ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda Çukurova Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde 3. ve 4. sınıfta okuyan 70 öğrenciden “Suriyeli mülteci … gibidir, çünkü …” cümlesindeki boşlukları doldurmaları istenmiştir. Böylelikle araştırmanın verileri elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun Suriyeli mültecilerle ilgili olumsuz metaforlar geliştirdiği görülürken bir kısmının ise olumlu metaforlar geliştirdiği tespit edilmiştir. Olumsuz metafor geliştiren öğrenciler mültecileri daha çok kimsesi olmayan, yardıma muhtaç, zarar veren kimseler olarak gördüklerini ifade etmişlerdir. Olumlu metafor geliştiren öğrenciler ise mültecileri yakın bir akraba, kardeş olarak görmüşlerdir. Araştırmadaki metaforlar farklı kategorilere ayrılarak incelenmiştir. Bu araştırmayla; Suriyeli mülteciler ile ilgili üniversite öğrencilerinin değerlendirmelerinin, göçmen krizinin çözümünde farklı boyutları ortaya çıkaracağı ön görülmektedir.
Syrian Refugees Turkish Teaching metaphor Çukurova University students’ perceptions
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 4 |