Gürültü kirliliği okul ortamı içersinde
öğrenmeyi engelleyen, insan sağlığını fizyolojik ve psikolojik olarak etkileyen
oldukça önemli bir sorundur. Bu çalışmanın amacı, akustik iyileştirme yapılmış
bir okuldaki gürültünün düzeyini, nedenlerini, etkilerini değerlendirmektir.
Araştırma Antalya ili merkezinde akustik iyileştirme yapılmış bir ortaokulda
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak ses ölçüm cihazı
kullanılarak elde edilen veriler, öğretmen ve idareciden elde edilen anket ve
görüşme verileri kullanılmıştır. Akustik iyileştirme yapılan ve yapılmayan
sınıflarda gürültü ve çınlanım
ölçümleri Bruel & Kjaer 2250-A-D00 el tipi analizör ile
gerçekleştirilmiştir. Anket 19 öğretmene uygulanmış ve toplanan veriler SPSS
programı kullanılarak frekans analizi yapılmıştır. Görüşme ise okul müdürü ve
bir öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Gürültü ölçümleri akustik tedbir alınan
katlarda hem gürültü düzeyinin hem de çınlanım süresinde gelişme olduğunu
ortaya koymaktadır. Anket sonuçlarına göre öğretmenlerin yaklaşık %70’e yakını
genel olarak okulun gürültü düzeyinin düşük ve orta düzeyde olduğunu
düşünmektedir. Yapılan görüşmede akustik iyileştirme sonucunda bir öğretmen baş
ağrısının kesildiğini, okul müdürü ise konuşmanın duyulması ve
anlaşılabilirliğinin arttığını ifade etmiştir. Buna karşın öğretmenlerin
yarısından fazlası teneffüste meydana gelen gürültünün yüksek olduğunu
belirtmişlerdir Bu sonuçlar bütün okullarda gürültü ve çınlanım ölçümleri
yapılarak gerekli akustik tedbirlilerin alınmasına yönelik çalışmaların
yapılmasının yanı sıra okuldaki tüm paydaşlara gürültü farkındalık eğitimi
verilmesine gereksinim olduğunu göstermektedir.
Bütünleştirilmiş Fen Eğitimi Gürültü Gürültü Kirliliği Akustik İyileştirme Okul Öğrenme Ortamı
Noise pollution is a very
serious problem that prevents learning in the school environment and affects
human health physiologically and psychologically. The purpose of this study is to assess the noise level,
with causes and effects, in a school that has been acoustically improved. The
research was conducted in a middle school where acoustic improvement was made
in the Antalya province center. To collect data, a sound level meter was used, a
questionnaire was administered and interviews were conducted. Noise and resonance measurements were made with the
Bruel & Kjaer 2250-A-D00 handheld analyzer in acoustically improved and
non-acoustical classrooms. The questionnaire, answered by 19 teachers, was
analyzed using SPSS. Interviews were conducted with the school principal and a
teacher. Noise measurements reveal that both the noise level and the reverberation
levels are lower than typical with acoustic improvements. According to the
survey results, approximately 70% of the teachers think that the noise level of
the school is generally low and moderate. As a result of acoustical improvements,,
a teacher said his headache was gone, while the school principal said that his hearing and the intelligibility of speech
increased. On the other hand, more than half of the teachers stated that the
noise level was still too high during the break time. The results suggest that
all schools should be required to measure
noise and reverberation levels and provide noise awareness training to all their
stakeholders.
Integrated Science Education Noise Noise Pollution Acoustic Improvement School Learning Environment.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |