Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı 1, 11 - 23, 26.03.2019
https://doi.org/10.17244/eku.488171

Öz

Topluma hizmet uygulamaları dersi eğitim
fakültelerindeki öğretmen adaylarına toplumdaki sosyal sorunları tanıma, sosyal
projeler geliştirme, toplumun genel ihtiyaçlarını analiz etme, kamu
kuruluşlarını tanıma, sosyal sorunları tartışma ve topluma hizmet
uygulamalarına karşı olumlu tutum geliştirme imkânı sunan bir derstir. Bu
çalışmanın amacı öğretmen adaylarının topluma hizmet dersi için
gerçekleştirdikleri öğretmenlik deneyimlerini ve görüşlerini ortaya
çıkarmaktır. Bu nitel çalışmaya, bir devlet üniversitesinin İngiliz dili
eğitimi bölümünden 20 öğrenci katılmıştır. Katılımcılardan, bir devlet
anaokulundaki öğretmenlik deneyimleriyle ilgili yarı yapılandırılmış sorular
içeren bir dönem sonu raporu yazmaları istenmiştir. 10 haftalık ve 10 saatlik
öğretmenlik deneyim ve gözlemlerini paylaştıkları bu rapordaki veriler, içerik
analizi yöntemine göre değerlendirilmiştir. Sonuçlar, katılımcılarının büyük
çoğunluğunun topluma hizmet uygulamaları kapsamında İngilizce öğretmeye karşı
olumlu tutum geliştirdiklerini ve böylesine bir etkinliğin gelecekteki
kariyerleri için ilham verici olduğunu göstermiştir. Çalışma sonucunda, topluma
hizmet uygulamalarına, öğretmen adaylarına öğretmenlik deneyimi kazandırması ve
onların toplumla ilgili sosyal konularda farkındalık yaratması ve böylece
üniversite ile toplum arasında bir bağ kurulması açısından daha fazla önem
verilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Arcagök S.& Şahin Ç. (2013). Öğretim Elemanları ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, no.32(2).
  • Astin, A. W., & Sax, L. J. (1998). How undergraduates are affected by serviceparticipation.Journal of College Student Development, 39(3), 251-263.
  • Aydın, Y , Dilmaç, O . (2018). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik görüşlerinin. TheTurkish Online Journal of Design Art and Communication, 8 (2), 276-296.
  • Boran, M., Karakuş, F. (2017).An Investigation of Teacher Candidates' Perceptions on Community Service Practices (CSP) Course.Erciyes Journal of Education, 1(1), 22-41
  • Çetin, T. & Sönmez, O.F. (2009). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin amaç ve içeriğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 851-875.
  • Can, A. A. (2012). An evaluation of the music teacher candidates’ views regarding the projects carried on in the social service practice course. Procedia- Socialand Behavioral Sciences. 31 (31), 695-703
  • Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 176-194.
  • Hallman, H.L. & Burdick, M.N. (2011). Service learning and the preparation of English teachers. English Education, 43(4), 341-368.
  • Hildenbrand, S. & Schultz, S. (2015). Implementing Service Learning in Pre-service Teacher Coursework. Journal of Experiential Learning. 38.3, 262-279.
  • Keleş, P.U.& Aydın, S. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. EÜFBED-Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 169-184.
  • Kılınç, E. & Dere, İ. (2014). Sosyal bilgiler öretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı: 40.
  • Kocadere, A. & Seferoğlu, S. (2013). Topluma hizmet uygulama dersinin işlenişi: Uygulama örnekleri ve sürece ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 75-89.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development (Vol. 1). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Korkmaz, S. (2015).Prospective English Language teachers’ view on the implementation process and the outcomes of community service practices course.Unpublished Master’s Thesis, ÇanakkaleOnsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Küçükoğlu, A., Ozan, C.&Taşgın, K. (2016) Examining Community Service-Learning Process Through Reflective Journals. Elementary Education Online, 15(3):787-803
  • Küçükoğlu, &Koçyiğit, S. (2015) Topluma hizmet uygulamalarının öğretmen yetiştirmede etkililiği. Journal of Theory&Practice in Education. 11 (2).
  • McClam, T.;Diambra, J.F.; Burton, B.; Fuss, A.; &Fudge, D. L. (2008). An Analysis of a Service- Learning Projects: Students. Expectations, Concerns, andReflections, Journal of ExperientialEducation,30(3), 236-249.
  • McLeod, S. A. (2017). Kolb - learning styles. Retrieved from https://www.simplypsychology.org/learning-kolb.html
  • Mirzeoğlu, D., Özcan, G. , Aktaş, I. &Çoknaz, H. (2011). Üniversite-toplum bütünleşmesi: Topluma hizmet uygulamaları dersi: Projeler, kazanımlar ve sorunlar (Bolu örneği). 7. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, Van.
  • Moely, B. E.,McFarland, M., Miron, D., Mercer, S., &Ilustre, V. (2002). Changes in College students’ attitudes and intentions for civic involvement as a function of service learning experiences. Michigan Journal of Community Service Learning, 7, 18-26.
  • Moon, J. (2004). A Handbook of Reflective and Experiential Learning:Theory and Practice. London: Routledge Falmer.Sevim, O. (2011). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Düşünceleri: Atatürk Üniversitesi Örneği. EKEV Akademi Dergisi, 48, 293-302.
  • Sharma, R.S. (2015). Role of Universities in Development of Civil Society and Social Transformation. Proceedings of International Academic Conferences 2604181, International Institute of Social and Economic Sciences.
  • Smith, L. R. (2013). Higher Education : Recent Trends, Emerging Issues and Future Outlook. Hauppauge, New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Tilki, F.,Hergüner, G. ve Yaman, N. (2011). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamalarını algılama düzeyleri. Uluslararası Hakemli Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 114-122.
  • Tosun, N. (2014). BÖTE bölümü öğrencilerinin proje tabanlı topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:22 No:3 961-980.
  • Topkaya, Y.,Tangülü, Z.,Coskun, K. (2018). Social studies prospective teachers' views on community service practicum course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, v13, n1, p81-91.
  • Tuncel, G., Kop, Y. & Katılmış, A. (2011). Sosyal Bilgiler Dersi Öretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamalar Dersine Yönelik Görüşleri. 2nd International Conference on New Trends in Educationand Their Implications. Antalya, Türkiye.
  • Tülüce, H. S. (2014) Pre-service English language teachers’ views on their attainment in community service practices course. İnönü University Journal of the Faculty of Education. Volume 15, Issue 2, pp. 01-18

Prospective English Language Teachers’ Opinions About Community Service Practices

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı 1, 11 - 23, 26.03.2019
https://doi.org/10.17244/eku.488171

Öz

Community service
applications is a course provided by faculties of education in order to give
the prospective teachers the chance to identify social problems related their
field, develop project focused on social problems, analyze general needs of the
society, become acquainted with public institutions, debate social problems,
and develop positive attitude towards participating to community service
practices. The aim of this study is to find out prospective language teachers’
teaching experiences and opinions about their community service applications.
20 prospective teachers from an English language teaching department of a state
university participated in this qualitative study. The participants were given
a semi-structured questionnaire with questions related to their teaching experience
at a kindergarten. After 10 weeks and 10 hours of teaching experience the
participants’ reports were analyzed according to content analysis approach. The
results indicated that most of the participants developed positive attitudes
towards teaching in such a public service and reported this activity as
inspiring for their future teaching. The study concluded that more importance
should be given to community service appliances since it is much helpful for
prospective teachers’ teaching experiences and at the same time it provides
opportunity for students to identify social related issues and hence develop a
bridge between the university and the society.

Kaynakça

  • Arcagök S.& Şahin Ç. (2013). Öğretim Elemanları ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, no.32(2).
  • Astin, A. W., & Sax, L. J. (1998). How undergraduates are affected by serviceparticipation.Journal of College Student Development, 39(3), 251-263.
  • Aydın, Y , Dilmaç, O . (2018). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik görüşlerinin. TheTurkish Online Journal of Design Art and Communication, 8 (2), 276-296.
  • Boran, M., Karakuş, F. (2017).An Investigation of Teacher Candidates' Perceptions on Community Service Practices (CSP) Course.Erciyes Journal of Education, 1(1), 22-41
  • Çetin, T. & Sönmez, O.F. (2009). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin amaç ve içeriğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 851-875.
  • Can, A. A. (2012). An evaluation of the music teacher candidates’ views regarding the projects carried on in the social service practice course. Procedia- Socialand Behavioral Sciences. 31 (31), 695-703
  • Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 176-194.
  • Hallman, H.L. & Burdick, M.N. (2011). Service learning and the preparation of English teachers. English Education, 43(4), 341-368.
  • Hildenbrand, S. & Schultz, S. (2015). Implementing Service Learning in Pre-service Teacher Coursework. Journal of Experiential Learning. 38.3, 262-279.
  • Keleş, P.U.& Aydın, S. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. EÜFBED-Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 169-184.
  • Kılınç, E. & Dere, İ. (2014). Sosyal bilgiler öretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı: 40.
  • Kocadere, A. & Seferoğlu, S. (2013). Topluma hizmet uygulama dersinin işlenişi: Uygulama örnekleri ve sürece ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 75-89.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development (Vol. 1). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Korkmaz, S. (2015).Prospective English Language teachers’ view on the implementation process and the outcomes of community service practices course.Unpublished Master’s Thesis, ÇanakkaleOnsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Küçükoğlu, A., Ozan, C.&Taşgın, K. (2016) Examining Community Service-Learning Process Through Reflective Journals. Elementary Education Online, 15(3):787-803
  • Küçükoğlu, &Koçyiğit, S. (2015) Topluma hizmet uygulamalarının öğretmen yetiştirmede etkililiği. Journal of Theory&Practice in Education. 11 (2).
  • McClam, T.;Diambra, J.F.; Burton, B.; Fuss, A.; &Fudge, D. L. (2008). An Analysis of a Service- Learning Projects: Students. Expectations, Concerns, andReflections, Journal of ExperientialEducation,30(3), 236-249.
  • McLeod, S. A. (2017). Kolb - learning styles. Retrieved from https://www.simplypsychology.org/learning-kolb.html
  • Mirzeoğlu, D., Özcan, G. , Aktaş, I. &Çoknaz, H. (2011). Üniversite-toplum bütünleşmesi: Topluma hizmet uygulamaları dersi: Projeler, kazanımlar ve sorunlar (Bolu örneği). 7. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, Van.
  • Moely, B. E.,McFarland, M., Miron, D., Mercer, S., &Ilustre, V. (2002). Changes in College students’ attitudes and intentions for civic involvement as a function of service learning experiences. Michigan Journal of Community Service Learning, 7, 18-26.
  • Moon, J. (2004). A Handbook of Reflective and Experiential Learning:Theory and Practice. London: Routledge Falmer.Sevim, O. (2011). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Düşünceleri: Atatürk Üniversitesi Örneği. EKEV Akademi Dergisi, 48, 293-302.
  • Sharma, R.S. (2015). Role of Universities in Development of Civil Society and Social Transformation. Proceedings of International Academic Conferences 2604181, International Institute of Social and Economic Sciences.
  • Smith, L. R. (2013). Higher Education : Recent Trends, Emerging Issues and Future Outlook. Hauppauge, New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Tilki, F.,Hergüner, G. ve Yaman, N. (2011). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamalarını algılama düzeyleri. Uluslararası Hakemli Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 114-122.
  • Tosun, N. (2014). BÖTE bölümü öğrencilerinin proje tabanlı topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:22 No:3 961-980.
  • Topkaya, Y.,Tangülü, Z.,Coskun, K. (2018). Social studies prospective teachers' views on community service practicum course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, v13, n1, p81-91.
  • Tuncel, G., Kop, Y. & Katılmış, A. (2011). Sosyal Bilgiler Dersi Öretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamalar Dersine Yönelik Görüşleri. 2nd International Conference on New Trends in Educationand Their Implications. Antalya, Türkiye.
  • Tülüce, H. S. (2014) Pre-service English language teachers’ views on their attainment in community service practices course. İnönü University Journal of the Faculty of Education. Volume 15, Issue 2, pp. 01-18
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

BORA Demir 0000-0001-8187-3206

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı 1

Kaynak Göster

APA Demir, B. (2019). Prospective English Language Teachers’ Opinions About Community Service Practices. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 15(Özel Sayı 1), 11-23. https://doi.org/10.17244/eku.488171