BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ (ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 2, 197 - 206, 14.01.2013

Öz

Araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışma grubunu 2005- 2006 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü'nde öğrenim gören 208 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı sosyal beceri envanteridir(SBE). 
Sonuç olarak araştırmaya katılan öğrenciler sosyal beceri envanterinin tümünden 292.60, duyuşsal anlatımcılık alt ölçeğinden(DA) 46.61, duyuşsal duyarlık alt ölçeğinden(DD) 53.41, duyuşsal kontrol alt ölçeğinden(DK) 41.34, sosyal anlatımcılık alt ölçeğinden(SA) 48.05, sosyal duyarlık alt ölçeğinden(SD) 47.93 ve sosyal kontrol alt ölçeğinden(SK) 55.26 ortalama puan almışlardır. Cinsiyet değişkene göre envanterin tümünden alınan puanlar ile DA ve DD'den alınan puanlarda kız öğrenciler DK'dan alınan puanlarda ise erkek öğrenciler; mezun olunan lise değişkenine göre DK alt ölçeğinde meslek lisesinden mezun öğrenciler,mezun olunan alan türüne göre DD'de sayısal alandan mezun olan öğrenciler; yaşamlarının ilk 10 yılını geçirdikleri yere göre SK'da şehirde geçirenler ilçede geçirenlerden, ilçede geçirenler ise köyde geçirenlerden daha yüksek sosyal beceri puanı elde etmişlerdir.

Kaynakça

  • Avşar, Z. (2004). Beden eğitimi öğretmenlerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 111-130.
  • Freeman, G. D., Sullivan, K. And Fulton, C. R. (2003). Effects of creative drama on self-concept, social skills, and problem behavior. Journal of Educational Research, 96 (3).
  • Hollander, D.B., Wood, R.J. and Hebert, E.P. (2003). Protecting students against substance abuse behaviors: Integrating personal and social skills into physical education. The journal of physical education, recreation & dance, 74 (5): 45-48.
  • Sağlam, M., Avşar, Z., Ozonay, İ. ve Özkanal, Ü. (2005). Eğitim fakültesi öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. 28-30 Eylül 2005, Denizli. 14. Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri.
  • Yüksel, G. (2001). Öğretmenlerin sahip olmaları gereken davranış olarak sosyal http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/yuksel.htm (07.07.07 tarihinde erişilmiştir) Milli Eğitim Dergisi, 150.
  • Yüksel, G. (1998). Sosyal beceri envanterinin Türkçe’ye uyarlanması geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(9): 39.
  • Yüksel, G. (1997). Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara:Türkiye.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gürsakal, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınevi.
Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 2, 197 - 206, 14.01.2013

Öz

Kaynakça

  • Avşar, Z. (2004). Beden eğitimi öğretmenlerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 111-130.
  • Freeman, G. D., Sullivan, K. And Fulton, C. R. (2003). Effects of creative drama on self-concept, social skills, and problem behavior. Journal of Educational Research, 96 (3).
  • Hollander, D.B., Wood, R.J. and Hebert, E.P. (2003). Protecting students against substance abuse behaviors: Integrating personal and social skills into physical education. The journal of physical education, recreation & dance, 74 (5): 45-48.
  • Sağlam, M., Avşar, Z., Ozonay, İ. ve Özkanal, Ü. (2005). Eğitim fakültesi öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. 28-30 Eylül 2005, Denizli. 14. Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri.
  • Yüksel, G. (2001). Öğretmenlerin sahip olmaları gereken davranış olarak sosyal http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/yuksel.htm (07.07.07 tarihinde erişilmiştir) Milli Eğitim Dergisi, 150.
  • Yüksel, G. (1998). Sosyal beceri envanterinin Türkçe’ye uyarlanması geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(9): 39.
  • Yüksel, G. (1997). Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara:Türkiye.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gürsakal, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınevi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Züleyha Avşar Bu kişi benim

Füsun Öztürk Kuter

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Avşar, Z., & Öztürk Kuter, F. (2013). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ (ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 3(2), 197-206.