Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 1, 175 - 182, 14.01.2013

Öz

Kaynakça

  • Fortna, B. C. (2000). “İsmamic Morality in Late Ottoman ‘Secular’ Schools”, Journal Of Middle East Study, V. 32.
  • --- (2005), Mekteb-i Hümayun, Osmanlı İmparatorluğunun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim, İletişim Yay., İstanbul.
  • Hanioğlu, M. Ş.. (1995), The Young Turks in Opposition , Oxford Üniv. Pres, New York.
  • Herrera, L. (2002), "Review of Benjamin C. Fortna, Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire, H-Gender- MidEast, H-Net Reviews, December.
  • Mardin, Ş. (2002), "Yeni Osmanlı Düşüncesi", Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C.1, İst.
  • Menarshi, D. (1992), Educatinon and the Making of Modern İran, Cornell Univ. Pres, Itthaca, NY.
  • Özbek, N. (2004), “Modernite, Tarih ve İdeoloji: II. Abdülhamid Dönemi Tarihçiliği Üzerine Bir Değerlendirme”, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, C. 2, S. 1.
  • Salmoni, B. (2002), “Fortna, Benjamin C. Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire. London: Oxford University http://edrev.asu.edu/reviews/rev179.htm Education Book Review:

Mekteb-i Hümâyun, Osmanlı İmparatorluğu’nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 1, 175 - 182, 14.01.2013

Öz

Son dönem Osmanlı Sultanlarından II. Abdülhamid, siyasal ve kültürel tarihin en çok tartışılan simalarından biri olma özelliğini hâla devam ettirmektedir. Tartışmaların devam etmesinin temel sebeplerinden biri, gerek II. Abdülhamid gerekse dönemi hakkında detaylı ve geniş araştırmaların azlığıdır. Çünkü onun dönemi hem imparatorluğun en buhranlı dönemine rast gelmiş hem de oldukça uzun sürmüştür. Bununla birlikte döneme basit önyargılarla bakan çalışmalar hayli aşılmış, çeşitli konuları ele alan oldukça geniş sayılabilecek bir literatür de oluşmaya başlamıştır (Özbek,2004:71-90). II. Abdülhamid dönemini, bazı araştırmacılar ve tarihçiler despotik bir yorumla açıklama gayreti güderken, bazıları da farklı bir modernleşme düşüncesi olarak düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Fortna, B. C. (2000). “İsmamic Morality in Late Ottoman ‘Secular’ Schools”, Journal Of Middle East Study, V. 32.
  • --- (2005), Mekteb-i Hümayun, Osmanlı İmparatorluğunun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim, İletişim Yay., İstanbul.
  • Hanioğlu, M. Ş.. (1995), The Young Turks in Opposition , Oxford Üniv. Pres, New York.
  • Herrera, L. (2002), "Review of Benjamin C. Fortna, Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire, H-Gender- MidEast, H-Net Reviews, December.
  • Mardin, Ş. (2002), "Yeni Osmanlı Düşüncesi", Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C.1, İst.
  • Menarshi, D. (1992), Educatinon and the Making of Modern İran, Cornell Univ. Pres, Itthaca, NY.
  • Özbek, N. (2004), “Modernite, Tarih ve İdeoloji: II. Abdülhamid Dönemi Tarihçiliği Üzerine Bir Değerlendirme”, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, C. 2, S. 1.
  • Salmoni, B. (2002), “Fortna, Benjamin C. Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire. London: Oxford University http://edrev.asu.edu/reviews/rev179.htm Education Book Review:
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Tanıtmalar
Yazarlar

Mustafa Gündüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 23 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gündüz, M. (2013). Mekteb-i Hümâyun, Osmanlı İmparatorluğu’nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 4(1), 175-182.