BibTex RIS Kaynak Göster

İNFORMAL EĞİTİM ÇEVRELERİNE YAPILAN GEZİLERİN PLANLANMASI VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI: ENERJİ PARKI ÖRNEĞİ

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 2, 282 - 290, 14.01.2013

Öz

Fen öğretimine önemli katkılar sağlayan ve okuldaki eğitimi tamamlayan informal eğitim ortamları; özellikle ilköğretim öğrencilerinin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışlar kazanmasında oldukça etkilidir. Bunun yanında öğrenciler bu mekanlarda sözlü iletişim uygulamaları yaparak sosyal becerilerini de geliştirmektedir. Yapılan çalışmayla Ankara'da bulunan Enerji Parkına gezi düzenlemek isteyen eğitimcilere kaynak teşkil etmesi için gezi sürecini planlama fırsatı sağlayacak bir taslak sunulmuştur. Hazırlanan taslak gibi diğer informal eğitim ortamlarına yönelik olarak yeni taslakların oluşturulması, bu yerlerin eğitim amaçlarına daha sağlıklı ulaşmasına yardımcı olacaktır.

Kaynakça

  • Anderson, D., Lucas, K., Ian Ginns S. & Dierking, L. D. (2000). Development of knowledge about electricity and magnetism during a visit to a science museum and related post-visit activities. Science Education, 84, 658–679.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekanlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “müze eğitimine” ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bakan, F. (2003). Eğitim fakültelerinde müze eğitimi ve uygulamaları. Unpublished M.A. Thesis, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Baker, B. (2002). Using science centres as a resource. Australian Primary & Junior Science Journal, 18(1), 20-23.
  • Bowker, R. (2004). Children’s perceptions of plants following their visit to the eden project. Research in Science and Technological Education, 22(2), 227-243.
  • Bozdoğan, A.E. (2007). Role and importance of science and technology museum in education. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi University, Education of Sciences Institute, Ankara.
  • Gerber, B.L., Cavallo, A.M.L. & Marek, E.A. (2001). Relationships among informal learning environments, teaching procedures and scientific reasoning ability. International Journal of Science Education, 23(5), 535- 549.
  • Griffin, J. & Symington D. (1997). Moving from task-oriented to learning- oriented strategies on school excursions to museums. Science Education, 81,763–779.
  • Guisasola, J., Morentin, M. & Zuza, K. (2005) School visits to science museums and learning sciences: A complex relationship. Physics Education, 40(6), 544-549.
  • Hannu, S. (1993). Science Centre Education. Motivation And Learning İn Informal Education. Unpublished Doctoral Dissertation, Helsinki University Department of Teacher Education, Helsinki: Finland.
  • Holmes, J.A. (2003). Museum-based learning: ınformal learning settings and their role in student motivation and achievement in science. Yayınlanmamış Doktora Tezi, College of Education, Louisiana Tech University, Louisiana.
  • Jarvis, T. & Pell, A. (2005). Factors influencing elementary school children’s attitudes toward science before, during, and after a visit to the UK National Space Centre. Journal of Research in Science Teaching, 42(1), 53-83.
  • Kisiel, J. F. (2005). Understanding elementary teacher motivations for science fieldtrips. Science Education, 89, 936-955.
  • Kösebalan, N. (1989). Eğitsel fonksiyonları açısından müze organizasyonu ve yönetimi: Türkiye’de müzecilik sorunları. Unpublished M.A. Thesis, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Organizasyon ve İşletme Politikası Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Lemelin, N. & Bencze, L. (2004). Reflection-on-Action at a science and technology museum: Findings from a university-museum partnership. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 4(4), 467-481.
  • Rapp, W. (2005). Inquiry-based environments for the inclusion of students with exceptional learning needs. Remedial And Special Education, 26(5), 297–310.
  • Rix, C. & Mcsorley J. (1999). An investigation into the role that school-based interactive science centres may play in the education of primary-aged children. International Journal of Science Education, 21(6), 577–593.
  • Tal, R., Bamberger, Y. & Morag, O. (2005). Guided school visits to natural history museums in Israel: Teachers’ roles. Science Education, 89, 920– 935.
  • Wellington, J. (1990). Formal and informal learning in scince: The role of the interactive science centres. Physics Education, 25, 247-252.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Publishing: Ankara.
  • Yılmaz, A. (1996). Müzelerde çocuk eğitiminin müze koleksiyonları bağlamında değerlendirilmesi ve Rahmi M. Koç sanayi müzesi örneğinde irdelenmesi, Unpublished M.A. Thesis, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 2, 282 - 290, 14.01.2013

Öz

Kaynakça

  • Anderson, D., Lucas, K., Ian Ginns S. & Dierking, L. D. (2000). Development of knowledge about electricity and magnetism during a visit to a science museum and related post-visit activities. Science Education, 84, 658–679.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekanlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “müze eğitimine” ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bakan, F. (2003). Eğitim fakültelerinde müze eğitimi ve uygulamaları. Unpublished M.A. Thesis, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Baker, B. (2002). Using science centres as a resource. Australian Primary & Junior Science Journal, 18(1), 20-23.
  • Bowker, R. (2004). Children’s perceptions of plants following their visit to the eden project. Research in Science and Technological Education, 22(2), 227-243.
  • Bozdoğan, A.E. (2007). Role and importance of science and technology museum in education. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi University, Education of Sciences Institute, Ankara.
  • Gerber, B.L., Cavallo, A.M.L. & Marek, E.A. (2001). Relationships among informal learning environments, teaching procedures and scientific reasoning ability. International Journal of Science Education, 23(5), 535- 549.
  • Griffin, J. & Symington D. (1997). Moving from task-oriented to learning- oriented strategies on school excursions to museums. Science Education, 81,763–779.
  • Guisasola, J., Morentin, M. & Zuza, K. (2005) School visits to science museums and learning sciences: A complex relationship. Physics Education, 40(6), 544-549.
  • Hannu, S. (1993). Science Centre Education. Motivation And Learning İn Informal Education. Unpublished Doctoral Dissertation, Helsinki University Department of Teacher Education, Helsinki: Finland.
  • Holmes, J.A. (2003). Museum-based learning: ınformal learning settings and their role in student motivation and achievement in science. Yayınlanmamış Doktora Tezi, College of Education, Louisiana Tech University, Louisiana.
  • Jarvis, T. & Pell, A. (2005). Factors influencing elementary school children’s attitudes toward science before, during, and after a visit to the UK National Space Centre. Journal of Research in Science Teaching, 42(1), 53-83.
  • Kisiel, J. F. (2005). Understanding elementary teacher motivations for science fieldtrips. Science Education, 89, 936-955.
  • Kösebalan, N. (1989). Eğitsel fonksiyonları açısından müze organizasyonu ve yönetimi: Türkiye’de müzecilik sorunları. Unpublished M.A. Thesis, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Organizasyon ve İşletme Politikası Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Lemelin, N. & Bencze, L. (2004). Reflection-on-Action at a science and technology museum: Findings from a university-museum partnership. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 4(4), 467-481.
  • Rapp, W. (2005). Inquiry-based environments for the inclusion of students with exceptional learning needs. Remedial And Special Education, 26(5), 297–310.
  • Rix, C. & Mcsorley J. (1999). An investigation into the role that school-based interactive science centres may play in the education of primary-aged children. International Journal of Science Education, 21(6), 577–593.
  • Tal, R., Bamberger, Y. & Morag, O. (2005). Guided school visits to natural history museums in Israel: Teachers’ roles. Science Education, 89, 920– 935.
  • Wellington, J. (1990). Formal and informal learning in scince: The role of the interactive science centres. Physics Education, 25, 247-252.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Publishing: Ankara.
  • Yılmaz, A. (1996). Müzelerde çocuk eğitiminin müze koleksiyonları bağlamında değerlendirilmesi ve Rahmi M. Koç sanayi müzesi örneğinde irdelenmesi, Unpublished M.A. Thesis, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aykut Bozdoğan

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bozdoğan, A. (2013). İNFORMAL EĞİTİM ÇEVRELERİNE YAPILAN GEZİLERİN PLANLANMASI VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI: ENERJİ PARKI ÖRNEĞİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 4(2), 282-290.