Bu çalışmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf İngilizce, Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji programlarının oluşturmacı yaklaşımın ilkelerine ve standartlarına uygunluğunu incelemektir. Ankara'da bir özel ilköğretim okulunda gerçekleştirilen bu küçük ölçekli durum çalışmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler 2007-2008 eğitim yılı güz döneminde görüşmeler ve belge analizi yoluyla toplanmıştır. Araştırmaya 2 yönetici, 1 Türkçe Öğretmeni, 3 İngilizce Öğretmeni, 4 Matematik Öğretmeni, 3 Fen ve Teknoloji Öğretmeni katılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Karşılaştırma ölçütü olarak oluşturmacı eğitim ilkelerinin değerlendirilmesi için geliştirilmiş bir puanlama anahtarı ve bir oluşturmacı eğitim standartları listesinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; 1) araştırma konusu olan programlarda uygulananlarla, oluşturmacı eğitim ilkelerinin uyumlu olduğunu; 2) öngörülen ya da öngörülmeyen (örtük) kazanımlarla, programlarda uygulananlar ve oluşturmacı eğitim standartlarının uyumlu olduğunu söylemek mümkündür. Ancak, elde edilen bulguların ayrıntısına inildiğinde; araştırma konusu olan programlarda içerik, öğrenme süreçleri, değerlendirme süreçleri ve kaynak kullanımına ilişkin bazı sorunlar ve belirsizlikler dikkat çekmektedir.
Eğitim ilköğretim programları oluşturmacılık oluşturmacı yaklaşım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 2 |