BibTex RIS Kaynak Göster

AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞININ ÖĞRETMEN ADAYLARI ARASINDAKİ YAYGINLIĞI, DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER VE BİREYSEL TERCİHLERLE İLİŞKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 18 - 32, 14.01.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, akademik erteleme davranışının, öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı ile 
demografik özellikler ve bireysel tercihlerle ilişkisini incelemektir. Araştırmaya Pamukkale 
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı alanlarda öğrenim gören yaşları 19 ile 28 arasında değişen 
toplam 580 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Aitken Erteleme Eğilimi Ölçeği 
ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Yapılan analizler öğretmen adayların % 23'ünün yüksek düzeyde 
erteleme davranışına sahip olduğunu göstermektedir. Analiz sonuçları ayrıca erteleme davranışının; 
cinsiyet, ders ve sınavlara çalışmak için tercih edilen zaman dilimine göre farklılaştığını ve erteleme 
davranışının akademik başarı ile negatif ilişkili olduğunu göstermiştir. Bulgular eğitimciler ve 
psikolojik danışmanlar açısından ele alınıp tartışılmıştır. 
Anahtar Sözcükler: erteleme, cinsiyet, akademik başarı, ders ve sınavlara çalışmak için tercih edilen 
zaman dilimi. 

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 18 - 32, 14.01.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Balkıs Bu kişi benim

Erdinç Duru

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balkıs, M., & Duru, E. (2013). AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞININ ÖĞRETMEN ADAYLARI ARASINDAKİ YAYGINLIĞI, DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER VE BİREYSEL TERCİHLERLE İLİŞKİSİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 5(1), 18-32.