BibTex RIS Kaynak Göster

(İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİNDE İNGİLİZCE ELEŞTİREL OKUMA DERSLERİ VE MOTİVASYON

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 2, 123 - 147, 14.01.2013

Öz

Bu çalışma eleştirel okuma dersleri pratiklerinin,  öğrenci motivasyonunu arttırmak için geleneksel 
okuma derslerine adapte edilmesinin yollarını araştırmaktadır. Temelde bu çalışma, eleştirel okuma 
derslerinde içsel motivasyonu arttırdığı gözlenen üç temel noktanın geleneksel okuma derslerinde 
oynayabileceği potansiyel rolü incelemektedir, öğrencilerin kendi öğrenim süreçleri üzerindeki 
kontrollerinin artması, öğrencilerin kendi deneyimleri ve yaşamlarının sınıf içi kolektif bilgi 
yaratımında yer bulması, ve yeni, merak uyandıran beceri geliştirme. Bu çalışma İngilizce 
öğretmenliği hazırlık sınıfı öğrencileriyle yapılmıştır. Bulgular, bu üç temel noktayı geleneksel okuma 
beceri derslerine adapte etmenin öğrenci motivasyonunu arttırdığını göstermektedir. Ancak sonuçlar 
ayrıca, yüksek öz-yeterlilik ve İngilizce yeterliliğe sahip olan öğrencilerde, sınıf içi faaliyetlerde
yapılan bu uyarlamada eleştirel okuma derslerinin sunduğu yeni, merak uyandıran beceri geliştirme 
hususunun eksik kaldığını göstermektedir. Bu doğrultuda, bu çalışma öğrenci kontrolünün artması ve 
sınıf içi faaliyetlerle öğrencilerin yaşamları arasındaki bağı kuvvetlendirmenin, yeni ve merak 
uyandıracak aktivitelerle desteklenmesi halinde öğrencilerin içsel motivasyonlarının artacağını öne 
sürmektedir.  
Anahtar Sözcükler: İngilizce okuma, motivasyon, eleştirel okuma

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 2, 123 - 147, 14.01.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Simla İçmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İçmez, S. (2013). (İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİNDE İNGİLİZCE ELEŞTİREL OKUMA DERSLERİ VE MOTİVASYON. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 5(2), 123-147.