BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME STİLLERİ ANKETİNİN GEÇERLİK ve GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI NEDİR?

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 2, 289 - 315, 14.01.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, Cohen, Oxford ve Chi (2001) tarafından geliştirilen ‘Öğrenme Stilleri Anketi' 
(ÖSA)'nin Türkçe formunun dil eşdeğerliğinin, geçerliğinin ve güvenirliğinin incelenmesidir.  Anket, 
Yıldız Teknik Üniversitesi, İTÜ, BÜ, Maltepe Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, İ. Bilgi 
Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesinin aralarında bulunduğu toplam yedi üniversitenin hazırlık sınıfı
programına devam eden 768 öğrenciden oluşan çalışma grubuna uygulanmıştır. ÖSA'nın İngilizce ve 
Türkçe formu arasındaki tutarlığını incelemek için yapılan Pearson korelasyon katsayıları sonucunda 
48., 86. ve 87. dışındaki tüm maddelerde 0.36 ile 0.83 arasında değişen ve 0.01 düzeyinde pozitif ve 
anlamlı değerlere ulaşılmıştır. Anketin yapı geçerliğini saptamak için yapılan faktör analizi altı temel 
boyut altında, 12 alt ölçekli, 52 maddeli yapı ortaya koymuştur. Anketin bütününün iç tutarlık 
güvenirliği 0.88 alpha katsayısıdır. Bulgular, alt  ölçek maddelerinin iç tutarlık güvenirliğinin 0.20-
0.45 arasında değişen madde-toplam korelasyonu olduğunu göstermiştir. Alt ölçeklerin dış tutarlık 
güvenirliği için yapılan test-tekrar test tekniği bulguları ise 0.51- 0.79 arasında korelasyon değeri 
almıştır. Sonuçlar, anketin Türkçe formunun geçerliği ve güvenirliği bakımından tartışılmıştır. 
Anahtar Sözcükler: Öğrenme stilleri, ölçek geliştirme, geçerlik ve güvenirlik.

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 2, 289 - 315, 14.01.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Onur Cesur Bu kişi benim

Seval Fer

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cesur, M. O., & Fer, S. (2013). ÖĞRENME STİLLERİ ANKETİNİN GEÇERLİK ve GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI NEDİR?. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 5(2), 289-315.