BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 1, 160 - 170, 14.01.2013

Öz

Bu araştırma da Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Teknik Eğitim Fakültesi öğrencilerinin sürekli öfke, öfke ifade tarzları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Örneklem bu fakültelerde 1. ve 4. sınıfta öğrenim gören 392 kişiden oluşmaktadır. Cinsiyetlere göre, erkeklerin daha çok öfkelerini kontrol altına aldıkları, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencilerinin sürekli öfkeye sahip oldukları ve öfkelerini dışa vurdukları, Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği öğrencilerinin ise öfkelerini kontrolettiği, sınıf düzeyleri açısından 4. sınıf öğrencilerinin öfkelerini kontrol altına aldıkları görülmüştür. Yaşlar açısından 23 ve üzeri yaş grubundaki öğrencilerin öfkelerini 17-18 yaş grubundaki öğrencilere göre daha çok kontrol altına aldıkları sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Sürekli öfke, öfke ifade tarzı, öğretmen adayları.

Kaynakça

  • Baltaş, A. & Baltaş, Z.,(2002). Stress and ways of coping. Istanbul: Remzi Publishing.
  • Charkhuff.R.R.,(1983). The art of helping.(5th ed). Massachusetts: Human Research Development Press.
  • Deffenbacher, J. L. & Stark, R. S., (1992) Relaxation and cognitive-relaxation treatments of general anger. Journal Of Counselling Psychology, 39(2), 158–167.
  • Deffenbacher, J. L., Thwaites, G. A., Wallace, T. L., & Oetting, E. R.(1994). Social Skills and Cognitive –Relaxation Approaches to General Anger 41(3), 386-396.
  • Journal Of Counselling Psychology,
  • Eisenberg, S. & Delaney, D. J. (1993) Counseling process. Translated by: Oren, N. & Takkaç, M. Istanbul: National Education Press.
  • Glancy, G. & Saini, M., A., (2005) An Evidenced-based review of psychological Treatment and Crisis Intervention, 5(2), 229–248. Brief
  • Güçray, S. S. (2001).Life skills. group counseling applications for adolescents
  • Adana: Baki Bookstore.
  • Kısaç, İ.,(1999). Continuous anger and the ways of anger expression of Students. Vocational Education Journal, 1(1) January, 63-74.
  • Kısaç, İ.,(2006) Continuous anger and the ways of anger expression of University Students. Congress.
  • XV. Education Sciences. Summary of
  • Köknel, Ö.,(1982) Personality from anxiety to Happiness. Golden Books Publishing House.
  • Morganett, R. S., (2005) Life skills: Applications of group counseling for adolescents. Translated by Güçray, S, Kumar A, & Saçkes, M. PegemA Publishing.
  • Özer, A.K.,(1994) Continuous anger and the scales of anger expression ways - Preliminary Study. Turkish Journal of Psychology, 9(31), 26- 35.
  • Retzinger, S.M. (1991).Violent emotions: Shame and rage in marital quarrels. London, England: Sage Publications.
Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 1, 160 - 170, 14.01.2013

Öz

Kaynakça

  • Baltaş, A. & Baltaş, Z.,(2002). Stress and ways of coping. Istanbul: Remzi Publishing.
  • Charkhuff.R.R.,(1983). The art of helping.(5th ed). Massachusetts: Human Research Development Press.
  • Deffenbacher, J. L. & Stark, R. S., (1992) Relaxation and cognitive-relaxation treatments of general anger. Journal Of Counselling Psychology, 39(2), 158–167.
  • Deffenbacher, J. L., Thwaites, G. A., Wallace, T. L., & Oetting, E. R.(1994). Social Skills and Cognitive –Relaxation Approaches to General Anger 41(3), 386-396.
  • Journal Of Counselling Psychology,
  • Eisenberg, S. & Delaney, D. J. (1993) Counseling process. Translated by: Oren, N. & Takkaç, M. Istanbul: National Education Press.
  • Glancy, G. & Saini, M., A., (2005) An Evidenced-based review of psychological Treatment and Crisis Intervention, 5(2), 229–248. Brief
  • Güçray, S. S. (2001).Life skills. group counseling applications for adolescents
  • Adana: Baki Bookstore.
  • Kısaç, İ.,(1999). Continuous anger and the ways of anger expression of Students. Vocational Education Journal, 1(1) January, 63-74.
  • Kısaç, İ.,(2006) Continuous anger and the ways of anger expression of University Students. Congress.
  • XV. Education Sciences. Summary of
  • Köknel, Ö.,(1982) Personality from anxiety to Happiness. Golden Books Publishing House.
  • Morganett, R. S., (2005) Life skills: Applications of group counseling for adolescents. Translated by Güçray, S, Kumar A, & Saçkes, M. PegemA Publishing.
  • Özer, A.K.,(1994) Continuous anger and the scales of anger expression ways - Preliminary Study. Turkish Journal of Psychology, 9(31), 26- 35.
  • Retzinger, S.M. (1991).Violent emotions: Shame and rage in marital quarrels. London, England: Sage Publications.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihal Ören Bu kişi benim

Hayriye Türkoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ören, N., & Türkoğlu, H. (2013). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 7(1), 160-170.