Öz
Öğretmen eğitmenleri genellikle kuram ve uygulam a arasındaki boşluğa sadece öğretmenlerin neden
olduğunu düşünegelmişleredir. Ancak, bu çalışmaya katılan iki öğretmen adayı kendi aldıkları dersler
hakkında farklı düşünceler ortaya koydular ve bu derslerin öğretmen olarak kendileri için
oluşturdukları kimliklerlerle bağlantılı olduğunu beyan ettiler. Bu makalede, öğretmen adaylarının
kendi lisans eğitimlerini nasıl anlamlandırdıkları konusundaki farklılıkların incelenmesinin önemi ve
kendileri için oluşturdukları öğretmen kimliklerininin, eğitimleri sırasında aldıklarının derslerin
kuramsal ve uygulamalı ögeleriyle ilişkileri hakkındaki düşünceleri tartışılmaktadır. Diğer bir
ifadeyle, kuram ve uygulama arasında zorlama bağlantılar kurmadan önce, öğretmenlerinin
kendilerinin bu bağlantıyı nasıl kurduklarını araştırmak gerekmektedir. Bu araştırma sonucunda
öğretmen eğitimi ile ilgili deneyimleri, öğretmenlerin benzersiz gereksinimlerine daha iyi bir şekilde
uyarlamamız mümkün olacaktır.