BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Seviyesinde Dil Performansını Değerlendirmede Kullanılan Objektif Test Tekniklerine İlişkin Öğrenci Ve Öğretmenlerin Algılamaları

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 41 - 53, 14.01.2013

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, öğrenci ve öğretmenlerin, öğrencilerin Çanakkale Onsekiz Mart 
Üniversitesinde haftada üç saat başlangıç seviyesinde aldıkları  Zorunlu İngilizce Dersi sınavlarına 
ilişkin algılamaları hakkında fikir sahibi olmaktır. Bu çalışma aynı zamanda başka üniversitelerde bu 
dersi alan öğrenciler için  daha iyi testlerin yapılandırılması ve uygulanması konusunda öneriler  de 
sunacaktır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrenci ve öğretmenler çoktan seçmeli testlere ek olarak 
başka test tekniklerini de kullanmayı tercih etmektedirler. Sonuçlar aynı zamanda öğrencilerin farklı 
seviyelerde olmasından dolayı, öğretmenlerin merkezi sınava ek olarak kendileri tarafından hazırlanan 
testleri de kullanmaları gerektiğini ortaya koymaktadır. Özetle çalışma üniversitelerde öğrencilerin 
başlangıç seviyesinde dil performansının ölçülebilmesi için neler yapıldığı, neler yapılıyor olduğu ve 
neler yapılabileceği hususunda öğrenci ve okutman algılamalarını göstermektedir.

Kaynakça

  • Aksan, M. M. (2001). Instructors’ perceptions of the content validity of the English language exams at Niğde University. Unpublished MA thesis. Bilkent University, Ankara.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem teknik ve ilkeler (5th ed.). Ankara: Pegem A.
  • Boud, D., & Falchikov, N. (Eds.). (2007). Rethinking assessment for higher education: Learning for the longer term. London: Routledge.
  • Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. New York, NY: Addison Wesley Longman.
  • Burke, K. (2005). How to assess authentic learning. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (6th ed.). Ankara: Pegem A.
  • Cohen, A. D. (2001). Second language asessment. In M. Celce-Murcia. Teaching English as a second or foreign language. (3rd ed.). Boston MA: Heinle & Heinle.
  • Dalyan, A. (1990). The comments of EFL teachers on preparing achievement tests and an analysis of a sample test: A study at the engineering faculty of Anadolu University. Unpublished MA thesis. Anadolu University, Eskişehir.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Teachers proficiency perceptions of about the measurement and evaluation techniques and the problems they confront. Hacettepe University Journal of Education, 33, 135-145
  • Gordon, H. R. D. (1998). Vocational education teachers’ perception of their use of assessment methods. Journal of Vocational and Technical Education. 15(1): 1 - 14
  • Hughes, A. (1989). Testing for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Madsen, S. H. (1983). Techniques in testing. Oxford: Oxford University Press.
  • Ösken, H. (1999). An assessment of the validity of the midterm and the end of course assessment tests administered at Hacettepe University, Department of Basic English. Unpublished MA thesis. Bilkent University, Ankara.
  • Serpil, H. (2000). An assessment of the content validity of the midterm achievement tests administered at Anadolu University Foreign Languages Department. Unpublished MA thesis. Bilkent University, Ankara.
  • Şahinel, S. (1997). Ankara Üniversitesi hazırlık sınıflarında uygulanmakta olan İngilizce sınavlarına ilişkin okutmanlarının görüşleri. Unpublished MA thesis. Hacettepe University, Ankara.
  • Urdan, T. & Paris, S. (1994). Teachers' perceptions of standardized achievement tests. Educational Policy. 8(2): 137-156
Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 41 - 53, 14.01.2013

Öz

Kaynakça

  • Aksan, M. M. (2001). Instructors’ perceptions of the content validity of the English language exams at Niğde University. Unpublished MA thesis. Bilkent University, Ankara.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem teknik ve ilkeler (5th ed.). Ankara: Pegem A.
  • Boud, D., & Falchikov, N. (Eds.). (2007). Rethinking assessment for higher education: Learning for the longer term. London: Routledge.
  • Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. New York, NY: Addison Wesley Longman.
  • Burke, K. (2005). How to assess authentic learning. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (6th ed.). Ankara: Pegem A.
  • Cohen, A. D. (2001). Second language asessment. In M. Celce-Murcia. Teaching English as a second or foreign language. (3rd ed.). Boston MA: Heinle & Heinle.
  • Dalyan, A. (1990). The comments of EFL teachers on preparing achievement tests and an analysis of a sample test: A study at the engineering faculty of Anadolu University. Unpublished MA thesis. Anadolu University, Eskişehir.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Teachers proficiency perceptions of about the measurement and evaluation techniques and the problems they confront. Hacettepe University Journal of Education, 33, 135-145
  • Gordon, H. R. D. (1998). Vocational education teachers’ perception of their use of assessment methods. Journal of Vocational and Technical Education. 15(1): 1 - 14
  • Hughes, A. (1989). Testing for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Madsen, S. H. (1983). Techniques in testing. Oxford: Oxford University Press.
  • Ösken, H. (1999). An assessment of the validity of the midterm and the end of course assessment tests administered at Hacettepe University, Department of Basic English. Unpublished MA thesis. Bilkent University, Ankara.
  • Serpil, H. (2000). An assessment of the content validity of the midterm achievement tests administered at Anadolu University Foreign Languages Department. Unpublished MA thesis. Bilkent University, Ankara.
  • Şahinel, S. (1997). Ankara Üniversitesi hazırlık sınıflarında uygulanmakta olan İngilizce sınavlarına ilişkin okutmanlarının görüşleri. Unpublished MA thesis. Hacettepe University, Ankara.
  • Urdan, T. & Paris, S. (1994). Teachers' perceptions of standardized achievement tests. Educational Policy. 8(2): 137-156
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dinçay Köksal

Kürşat Cesur

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köksal, D., & Cesur, K. (2013). Üniversite Seviyesinde Dil Performansını Değerlendirmede Kullanılan Objektif Test Tekniklerine İlişkin Öğrenci Ve Öğretmenlerin Algılamaları. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 8(1), 41-53.