Öz
Bu çalışma, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bir öğrenme ortamında, İngilizce sözcüklerin uzun
süreli olarak bellekte tutulması için kullanılan 3 farklı stratejinin etkilerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır.
Bu bağlamda, İran'ın Tahran Kenti'nde bulunan Kish Dil Enstitüsü'nde öğrenim gören 3 farklı sınıftaki
65 bayan öğrenci, gelişigüzel seçilerek, anahtar sözcük, bağlam ve sözcük listesi olmak üzere 3 farklı
teknik ile kelime öğretimine maruz bırakılmışlardır. Öğretilecek sözcükler öğrencilere daha önceden
sunularak, onların bu sözcükleri önceden bilmediklerinden emin olunmuştur. Bu çalışmanın uygulama
aşaması 2 oturumda tamamlanmıştır. Uygulamadan bir hafta sonra kullanılan tekniklerin yeni öğrenilen
sözcüklerin bellekte tutulması üzerinde etkilerini saptamak amacıyla ipuçlu hatırlama ve sözcük
hatırlaması şeklinde 2 aşamalı bir test uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar göstermiştir ki sözcükleri
anahtar sözcük tekniğini ile öğrenen grup her iki aşamada da diğer gruplardan daha iyi sonuçlar
sergilemiştir. Diğer iki teknik arasında da istatistiksel açıdan önemli olabilecek farklar bulunmamıştır