BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dildeki Sözcüklerin Hatırlanması: Anahtar Sözcük, Bağlam ve Sözcük Listesi Stratejilerinin Öğrenilen Sözcüklerin Uzun Süreli Olarak Hatırlanması Üzerine Etkileri

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 54 - 71, 14.01.2013

Öz

Bu çalışma, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bir öğrenme ortamında, İngilizce sözcüklerin uzun 
süreli olarak bellekte tutulması için kullanılan 3 farklı stratejinin etkilerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. 
Bu bağlamda, İran'ın Tahran Kenti'nde bulunan Kish Dil Enstitüsü'nde öğrenim gören 3 farklı sınıftaki 
65 bayan öğrenci, gelişigüzel seçilerek, anahtar sözcük, bağlam ve sözcük listesi olmak üzere 3 farklı 
teknik ile kelime öğretimine maruz bırakılmışlardır. Öğretilecek sözcükler öğrencilere daha önceden 
sunularak, onların bu sözcükleri  önceden  bilmediklerinden emin olunmuştur.  Bu çalışmanın uygulama 
aşaması 2 oturumda tamamlanmıştır. Uygulamadan bir hafta sonra  kullanılan tekniklerin yeni öğrenilen 
sözcüklerin bellekte tutulması üzerinde etkilerini saptamak amacıyla  ipuçlu hatırlama ve  sözcük
hatırlaması şeklinde 2 aşamalı bir test uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar göstermiştir ki sözcükleri 
anahtar sözcük tekniğini ile öğrenen grup her iki aşamada da diğer gruplardan daha iyi sonuçlar 
sergilemiştir. Diğer iki teknik arasında da istatistiksel açıdan önemli olabilecek farklar bulunmamıştır

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 54 - 71, 14.01.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arezoo Tootkabonı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tootkabonı, A. (2013). Yabancı Dildeki Sözcüklerin Hatırlanması: Anahtar Sözcük, Bağlam ve Sözcük Listesi Stratejilerinin Öğrenilen Sözcüklerin Uzun Süreli Olarak Hatırlanması Üzerine Etkileri. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 8(1), 54-71.