BibTex RIS Kaynak Göster

GÖREV-DESTEKLİ YAPISAL MODEL KULLANILARAK GERÇEKLEŞTİRİLEN DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN EFL ÖĞRENCİLERİNİN DİLBİLGİSİ BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 2, 0 - , 14.01.2013

Öz

İngilizce'nin öğretimi alanında, müfredat ve müfredatın organizasyon şekli her zaman merkezi biröneme sahip olmuştur. Bu çalışma, görev-destekli yapısal müfredat şeklinin öğrencilerin dilbilgisibaşarıları üzerindeki etkisini araştırmak için yürütülmüştür. Bu müfredat türü, organizasyon şemasıiçine görevleri dahil ederek, yapısal müfredatın toplum dilbilim ve ruhdilbilim açısından gösterdiğieksikliklerin üstesinden geldiğini iddia etmektedir. Bu bağlamda, çalışma başlangıç düzeyindeki 2grup EFL öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Seçilen dilbilgisi konuları birinci grupta yer alankatılımcılara PPP modeli kullanılarak öğretilirken, diğer gruptaki öğrencilere aynı konular görevdestekliyapısal model kullanılarak öğretilmiştir. Her iki grubun son test sonuçları temel alındığındagruplar arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır.

Anahtar sözcükler: yapısal müfredat,görev-temelli dil öğretimi, görev-destekli yapısal müfredat,odaklı görevler, odaksız görevler

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 2, 0 - , 14.01.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sasan Baleghızadeh

Sadegh Ghobadı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baleghızadeh, S., & Ghobadı, S. (2013). GÖREV-DESTEKLİ YAPISAL MODEL KULLANILARAK GERÇEKLEŞTİRİLEN DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN EFL ÖĞRENCİLERİNİN DİLBİLGİSİ BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 8(2).