İngilizce'nin öğretimi alanında, müfredat ve müfredatın organizasyon şekli her zaman merkezi biröneme sahip olmuştur. Bu çalışma, görev-destekli yapısal müfredat şeklinin öğrencilerin dilbilgisibaşarıları üzerindeki etkisini araştırmak için yürütülmüştür. Bu müfredat türü, organizasyon şemasıiçine görevleri dahil ederek, yapısal müfredatın toplum dilbilim ve ruhdilbilim açısından gösterdiğieksikliklerin üstesinden geldiğini iddia etmektedir. Bu bağlamda, çalışma başlangıç düzeyindeki 2grup EFL öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Seçilen dilbilgisi konuları birinci grupta yer alankatılımcılara PPP modeli kullanılarak öğretilirken, diğer gruptaki öğrencilere aynı konular görevdestekliyapısal model kullanılarak öğretilmiştir. Her iki grubun son test sonuçları temel alındığındagruplar arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır.
Anahtar sözcükler: yapısal müfredat,görev-temelli dil öğretimi, görev-destekli yapısal müfredat,odaklı görevler, odaksız görevler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 2 |