William Heard Kilpatrick’in The Project Method – The Use of the Purposeful Act in the Educative Process isimli kitabı, ya da yazarın ifadesiyle makalesi, eğitimde proje kavramına ve proje-tabanlı öğrenmeye yönelik bilgi sunan ilk kaynaklardan bir tanesi. Yazarın amacı proje-tabanlı öğrenmenin temeli olan proje kelimesinin arkasındaki örtülü kavramı açıklamak ve bu kavramın eğitim ile ilgili düşünmemizin bir parçası olması gerektiğini öne sürmek. Sunduğu proje kavramının diğer eğitimsel yaklaşımlarla olan benzerlikleri sayesinde bunlar arasında var olası karşılıklı ilişkilere işaret etmesi ve böylece proje-tabanlı öğrenmeye çok yönlü yaklaşması okuyucunun gözünü açmakta. Örneğin, proje olarak örnek verilen bir öğrencinin toplumsal bir bağlam içerisinde açık bir amaçla ve niyetle elbise dikmesi veya uçurtma yapması okuyucuya eğitimde oluşturmacılık ya da toplumsal oluşturmacılığı anımsatmakta. Bu açıdan, okuma okuyucunun eğitimsel yaklaşımların kökenlerini, birbirleriyle ilişkilerini ve tarihsel süreçte evrimlerini düşünmesini sağlamakta. Son olarak, okuma eğitimsel bir projenin temel özelliklerini şöyle sıralamakta: amaçlılık, öğrencilerin istekliliği ve toplumsal bağlam içerisinde olma. Başka bir deyişle, okuma hem proje-tabanlı öğrenmeyi hem de diğer ilgili eğitimsel yaklaşımları ve bunlar arasındaki ilişkileri görmek için bir mercek görevi görmekte. Bütün bunlar da bugünün eğitimini daha iyi anlayabilmek için geçmişe yani eğitimsel yaklaşımların kökenlerine bakmanın değerli bir araç olabileceğini düşündürmekte.
Amaçlılık isteklilik niyet proje proje tabanlı öğrenme toplumsal bağlam
Bu incelemede araştırma ve yayın etiğine uyulmuştur. Bu kitap incelemesi için etik kurul iznine ihtiyaç bulunmamaktadır.
The Project Method – The Use of the Purposeful Act in the Educative Process by William Heard Kilpatrick is a very informative book or article, in the author’s words, providing some of the earliest insights into the concept of project and project-based learning. The author’s purpose is to attempt to explain the latent concept that is fundamental to the term project and claim that the underlying concept should be a part of the way in which we think about education. The reading is eye-opening since what it means by a project has certain features some of which are shared with other instructional approaches, thus suggesting a certain level of intertwined relationships among them and having an eclectic approach to project-based learning. For instance, according to the author, a learner’s making a dress or building a kite with a clear purpose and intention in a social context are projects that would remind the reader of constructionism or social constructionism. To this end, the reading gets the reader to question the origins of some instructional approaches and/or interconnections among them as well as their evolution over time. Finally, the reading also highlights the main features of a project: purposefulness, learners’ willingness to do it, and happening in a social environment or context. In other words, the reading provides strong lenses to view project-based learning, other relevant instructional approaches, and the interrelationships among them thus making looking back at the past or origins of instructional approaches a precious tool to better understand today’s educational context.
Intention project project-based learning purposefulness social context willingness
In this research, Research and publication ethics were followed. Ethical approval is not needed for this book review.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğrenme Kuramları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 2 |