Yenilik ve Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından, öncelikle öğrenciler ve
öğretmenlere ücretsiz olarak sunulmuş olan çevrimiçi bir sosyal eğitim platformu
olan “Eğitim Bilişim Ağı (EBA)” sisteminin incelenmesini amaçlayan bu
çalışma, 2016 bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada nitel
araştırma modeli benimsenmiş ve EBA sisteminde yer alan özellikler doküman
analizi tekniğiyle incelenmiştir. EBA incelendiği zaman, EBA’nın eğitsel
bakımdan birçok özellik sunduğu görülmektedir. EBA içerisinde yer alan özellik
ve içeriklere bakıldığında, ders, içerik, yarışma, uygulamalar, EBA dosya, e-kurs
gibi eğitsel içeriklerin yer aldığı görülmüştür. EBA üzerindeki içerikler genel
olarak herkes tarafından ulaşılabilirken EBA ders gibi bazı bölümlere kullanıcı
adı ve şifre ile giriş yapılabilmektedir. EBA’nın içerisinde yazı, resim, ses ve
video gibi farklı türdeki bilgi kaynaklarını barındırdığı görülmektedir.
Öğretmenler EBA’ya giriş yaptıklarında öğretmenlere özgü bazı özelliklerin de
geldiği görülmektedir. Örneğin, EBA öğretmen alanı paylaşım kısmında
öğretmenler; diğer kullanıcılarla haber, video, ses, görsel, doküman, kitap ve
dergi paylaşabilmektedirler.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.