The
purpose of this study was to describe preservice teachers’ perceptions about
educational mobile applications based on The Technology Acceptance Model
qualitatively in terms of their experience and understanding of mobile
applications in the learning-teaching process. This study was designed with the
phenomology approach from qualitative research methods. Participants of the
study consisted of 26 computer and instructional technology pre service
teachers who took the course of Project Development and Management I in
2016-2017 academic year. In the study, the mobile applications used by the
preservice teachers were selected by reviewing the related literature from the
most common and popular applications which have educational potential for
instructors. In the study, semi-structured interview forms were used to
determine the perceptions of preservice teachers regarding educational mobile
applications. Qualitative data obtained from the semi-structured interview form
were analyzed by content analysis. Pre-service teachers think that mobile
applications are useful at different stages of the course for many purposes
with the components of these applications. In addition, interface design of
mobile applications can affect ease of use that preservice teachers perceive.
Preservice teachers participating in this study noted that their attitudes
towards mobile applications usage were positive because of the advantages
offered by these applications and they would use mobile applications in
teaching professions. However, some preservice teachers were concerned about
mobile application use in teaching and learning for that reason students
perceived mobile devices as gaming devices and infrastructure or internet
access problems.
Mobile learning Mobile application Technology Acceptance Model
Bu çalışmanın amacı, öğretmen
adaylarının eğitsel mobil uygulamaların öğrenme-öğretme sürecinde kullanımına
yönelik algılarının Teknoloji Kabul Modeli temelinde detaylı olarak
belirlenmesidir. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (phenomology)
yaklaşımı ile desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017
eğitim-öğretim yılında proje geliştirme ve yönetimi I dersini alan 26
bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adayından oluşmaktadır.
Araştırmada öğretmen adaylarının kullanmış oldukları mobil uygulamalar
bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenlerinin kullanması muhtemel ve en
yaygın olan uygulamalardan ilgili literatür incelenerek seçilmiştir. Çalışmada
öğretmen adaylarının eğitsel mobil uygulamalar ile ilgili olan algılarını
belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Yarı
yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen nitel veriler, içerik analizine
tabi tutulmuştur. Öğretmen adayları mobil uygulamaları dersin farklı
aşamalarında, mobil uygulamaların bileşenlerine göre birçok amaç için
kullanmanın faydalı olduğunu düşünmektedirler. Mobil uygulamaların özellikle
ara yüz tasarımı öğretmen adaylarının algılamış olduğu kullanım kolaylığını
etkilemektedir. Araştırmaya katılan öğretmen adayları mobil uygulamaların
sunmuş oldukları avantajları nedeniyle kullanıma ilişkin tutumlarının olumlu
olduğunu ve öğretmenlik mesleklerinde bu uygulamaları kullanacaklarını
belirtmişlerdir. Ancak bazı öğretmen adayları ise öğrencilerin mobil cihazları
oyun aracı olarak görmesi ve altyapı veya internet erişim sorunları nedeniyle
eğitsel mobil uygulamaları kullanmaya yönelik kaygıları vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.