The purpose of this study is; to determine the
unwanted behavioral disturbances that teachers encounter in class and to
suggest solutions for undesirable student behaviors. The study group of the study consists of class
and branch teachers working in different primary schools in Yozgat, Kayseri,
Ankara in the spring semester of 2016-2017 academic year. In the study,
"interview method" which is a qualitative research data collection
method was used. Interviewing methods have been reached through structured interview
technique. The structured interview form consists of two parts. In the first
part, participants were asked whether they had branches, seniority, whether
they had graduated or not, in-service seminars. In the second part,
participants were asked, "What are the unwanted behaviors encountered in
the classroom in classroom management and what are the ways to cope with the
unwanted student behaviors that are encountered?". In the analysis of the
data, content analysis technique was used from qualitative research methods.
Frequency distribution was used to reveal what the unwanted student behaviors
of classroom and branch teachers are in their classes and how teachers express
their views on how to deal with these behaviors. According to the results obtained
from the research results, 23.4% of the teachers reported unauthorized
behavior, 33.2% were violent to their friends, 9.1% were coming to class with
cutting tools, 26.5% hyperactivity-induced class, and 21% were classified as
harming the instruments and equipment used in the class. Strategies that
teachers use against unwanted behavior in class are; 48.6% were excited, 33.6%
were rewarding and punishing, 39.8% were ignoring, 28.5% were referring to
guidance services.
Unwanted behaviors Classroom management Incorrect or unwanted Behavior Solution suggestions
Çalışmanın amacı; öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları
istenmeyen davranış bozukluklarını belirlemek ve istenmeyen öğrenci
davranışlarına ilişkin çözüm önerilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Yozgat, Kayseri, Ankara
illerindeki farklı ilkokullarda görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri
oluşturmaktadır. Araştırmadaki verilere, nitel araştırma veri toplama
yöntemlerinden olan “ Görüşme Yöntemi” kullanılmıştır. Görüşme yöntemlerinden “yapılandırılmış
görüşme tekniği“ ile verilere ulaşılmıştır. Yapılandırılmış görüşme formu iki
bölümden oluşmuştur. İlk bölümde katılımcıların branşları, kıdemleri, yüksek
lisans yapıp yapmama durumları, hizmet içi seminer alıp almadıkları
sorulmuştur. İkinci bölümde ise “sınıf yönetiminde sınıf içinde karşılaşılan istenmeyen
davranışlarının neler olduğu sorulmuş ve karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışları
için kullandığınız baş etme yollarını yazınız” şeklinde sorular katılımcılara
sorulmuştur. Verilerin analizinde, nitel araştırma yöntemlerinden içerik
analizi tekniği kullanılmıştır. Sınıf
ve branş öğretmenlerinin sınıflarında görülen
istenmeyen öğrenci davranışlarının neler olduğu ve öğretmenlerin bu davranışlar
ile nasıl baş etiklerine ilişkin görüşlerini ortaya koymak için frekans
dağılımından yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen verilere
göre sınıfta öğretmenlerin karşılaştıkları istenmeyen davranışlar;% 23,4’ü
derste izinsiz konuşmak, %33,2’i arkadaşlarına şiddet uygulamak,%9,1’i sınıfa
kesici aletler ile gelmek,%26,5’i hiperaktiveden kaynaklı sınıfta gezinmek, %
21’i sınıfta kullanılan araç ve gereçlere zarar vermek olarak belirlenmiştir.
Öğretmenlerin sınıfta istenmeyen davranışlara karşı kullandıkları stratejiler
ise; % 48,6 uyarma, % 33,6’sı ödül ve ceza verme, %39,8’i görmezden gelme, %28,5’i
rehberlik servisine yönlendirme olduğu görülmektedir.
İstenmeyen davranışlar Sınıf yönetimi Hatalı ya da istenmeyen Davranışlar Çözüm önerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.