Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Expectations of Third Grade Students Attending a Private Elementary School About Leisure Activities

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 314 - 320, 31.12.2019

Öz

The current study was conducted to determine the expectations of elementary school third grade students about leisure activities performed at schools. The study employed the case study, one of the qualitative research methods. The study was conducted on the third grade students attending the ODTÜ Development Foundation Private Denizli Schools located in the city of Denizli in 2016-2017 school year. The study group of the current research is comprised of a total of 60 voluntary third grade students. Of these 60 students, 31 are girls and 29 are boys. In order to collect the data, an opinion form prepared in advance after seeking expert opinions was administered to the participating students. There are nine open-ended questions in the form and the students were asked to answer these nine questions by the researchers after they were informed by about what should they do. After the collection of the data, they were evaluated one by one through content analysis; thus, the findings of the data were obtained. The findings of the study revealed that the students consider fun activities as leisure activities. When the objectives of leisure activities are considered, it is seen that the objectives of the activities described by the students as fun activities match with the objectives of leisure activities. When the students were asked to explain what leisure activity mean for them using only one word, it was found that many of them focused on the world “fun”. It was also determined that the students mostly prefer to do activities of arts and sports in their leisure. Moreover, it was found that the students also do some leisure activities out of their school time. However, the students were found to be of the opinion that time allocated to leisure activities needs to be increased.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2010). Yetişkin kent halkının belediyelerin serbest zaman eğitimi ile rekreasyon etkinliklerinin sunumuna ve yaşam kalitesine etkisine ilişkin görüşleri (Ankara Büyükşehir Belediyesi örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyol, A. (1974). Gençlik kampları dair sözleşme. Ankara: A.Ü.S.B.F., İnsan Hakları Merkezi Yayınları.
  • Aslan, N. ve Arslan Cansever, B. (2007). Okuldaki sosyal etkinliklere katılımda ebeveyn-çocuk etkileşimi (kültürlerarası bir karşılaştırma). Ege Eğitim Dergisi,8 (1), 113-130.
  • Bargeman, B., John C.H. & Timmermans, H., (2002). Vacation behavior using a sequence aligment method. Annuals of Tourism Research, 29.
  • Birsen, G. (2005). Çocukların eğlencesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(özel sayı) 1-6.
  • Cantekiner, S. (2000). Okul öncesi dönemde girişkenlik eğitimi, Selçuk Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı El Kitabı, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Dereobalı, N. (2007). Yapılandırmacı yaklaşım ve okul öncesi eğitimde serbest zaman etkinlikleri. Mesleki Eğitim Dergisi, 9(18): 45-52.
  • Ergün, M. (2008). Sınıfta motivasyon, Karip, E. (Ed.), Sınıf yönetimi içinde, Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürgan, U. (2010). Sınıfta güdülenme, Sarpkaya, R. (Ed.), Sınıf yönetimi içinde, Ankara: İhtiyaç Yayıncılık.
  • Hodgkin, R. & Newell, P. (2001). Çocuk haklarına dair sözleşme uygulama el kitabı, Newyork: UNICEF.
  • Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A. ve Dinç, Y.,(2003). Boş zaman-rekreasyon yönetimi, (I. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karaküçük, S., (1997). Rekreasyon boş zamanları değerlendirme, Ankara: Seren Ofset.
  • Karaküçük, S., (2001). Boş zamanları değerlendirme, Ankara: Seren Matbaacılık.
  • Lu, L. & Hu, C. H. (2005). Personality leisure experiences and happiness. Journal of Happiness Studies. 6, 325–342.
  • Mieczkowski, Z. (1990). World trend in tourism and recreation. New York: Peter Lang Publishing.
  • Önder, S. (2003). Selçuk üniversitesi öğrencilerinin rekreasyonel eğilim ve taleplerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma. S.Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 17 (32), 31-38.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage.
  • Plante, T.G. & Rodin, J. (1990). Physical fitness and enhanced psychological health. Current Psychology, 9 (1), 3-22.
  • Roberts, K. (2006). Leisure in contemporary society, Wallingford, UK: Cabi.
  • Tezcan, M. (1992). Sosyolojik açıdan boş zamanların değerlendirilmesi, Ankara: A.Ü. Yayını.
  • Tezcan, M. (1994). Boş zamanları değerlendirme sosyolojisi. Ankara: Atilla Kitabevi.
  • Tuncay, S. (2000). Türkiye’de gençlik sorunlarının psikolojik boyutu. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 244-251.
  • Tordkilsen, G. (2005. Leisure and recration management, London and New York: Routledge.
  • Yaman, E., Eroğlu, Y., Bayraktar, B. ve Çolak, T.S. (2010). Öğrencilerin güdülenme düzeylerinde etkili bir faktör: Okul zorbalığı. Akademik Bakış Dergisi, 20, 1-17.
  • Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (Genişletilmiş 5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Özel Eğitim Kurumlarında Öğrenim Gören Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerinden Beklentileri

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 314 - 320, 31.12.2019

Öz

Bu araştırma Denizli ilinde bulunan Orta Doğu Teknik Üniversitesi ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Okulları’nda okuyan 3. Sınıf öğrencilerinin okullarda yapılan serbest zaman etkinlikleri hakkındaki beklentilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile yapılmıştır. Verilerin toplama sürecinde öğrencilere uzman görüşü alınmış ve görüş formu uygulanmıştır. Araştırma 2016–2017 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Denizli ili, merkez ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Denizli Okulları’nda, 3. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini ise bu okulun 3. sınıfında öğrenim gören ve tamamı gönüllü olan 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmamıza katılan bu öğrencilerin 31’i kız ve 29 erkektir. Araştırmaya katılan öğrencilere serbest zaman etkinlikleri ile ilgili görüşlerini belirlemek amacı ile daha önceden uzman görüşleri alınıp hazırlanmış olan görüş formları araştırmacılar tarafından verilmiş olup, birebir gerekli açıklamalar yapılmıştır. Öğrencilerden formda bulunan açık uçlu dokuz soruyu cevaplamaları istenmiştir. Veriler toplandıktan sonra tek tek değerlendirilerek bunlardan içerik analizi ile bulgular elde edilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda ise; serbest zaman etkinlikleri denildiğinde öğrencilerin akıllarına eğlenceli etkinlikler geldiği tespit edilmiştir. Serbest zaman etkinliklerinin amaçları incelendiğinde öğrencilerin akıllarına gelen eğlenceli etkinlik kavramı ile serbest zaman etkinliklerinin amaçlarının birbiri ile bağlantılı olduğu görülmüştür. Öğrencilerden serbest zaman etkinliklerini bir kelime ile açıklamaları istendiğinde büyük bir çoğunluğunun eğlence kavramının üzerinde durduğu gözlemlenmiştir. Öğrencilerin okullarda yapılan serbest zaman etkinliklerinde çoğunlukla sanatsal ve sportif faaliyetler yapmayı seçtikleri belirlenmiştir. Yapılan araştırmaya göre öğrencilerin okul zamanlarının dışında da serbest zaman etkinlikleri yaptıkları araştırmanın sonuçları arasındadır. Ancak bu sonuca rağmen öğrencilerin serbest zaman etkinliklerine ayrılan zamanın artması gerektiğini düşündükleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2010). Yetişkin kent halkının belediyelerin serbest zaman eğitimi ile rekreasyon etkinliklerinin sunumuna ve yaşam kalitesine etkisine ilişkin görüşleri (Ankara Büyükşehir Belediyesi örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyol, A. (1974). Gençlik kampları dair sözleşme. Ankara: A.Ü.S.B.F., İnsan Hakları Merkezi Yayınları.
  • Aslan, N. ve Arslan Cansever, B. (2007). Okuldaki sosyal etkinliklere katılımda ebeveyn-çocuk etkileşimi (kültürlerarası bir karşılaştırma). Ege Eğitim Dergisi,8 (1), 113-130.
  • Bargeman, B., John C.H. & Timmermans, H., (2002). Vacation behavior using a sequence aligment method. Annuals of Tourism Research, 29.
  • Birsen, G. (2005). Çocukların eğlencesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(özel sayı) 1-6.
  • Cantekiner, S. (2000). Okul öncesi dönemde girişkenlik eğitimi, Selçuk Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı El Kitabı, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Dereobalı, N. (2007). Yapılandırmacı yaklaşım ve okul öncesi eğitimde serbest zaman etkinlikleri. Mesleki Eğitim Dergisi, 9(18): 45-52.
  • Ergün, M. (2008). Sınıfta motivasyon, Karip, E. (Ed.), Sınıf yönetimi içinde, Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürgan, U. (2010). Sınıfta güdülenme, Sarpkaya, R. (Ed.), Sınıf yönetimi içinde, Ankara: İhtiyaç Yayıncılık.
  • Hodgkin, R. & Newell, P. (2001). Çocuk haklarına dair sözleşme uygulama el kitabı, Newyork: UNICEF.
  • Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A. ve Dinç, Y.,(2003). Boş zaman-rekreasyon yönetimi, (I. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karaküçük, S., (1997). Rekreasyon boş zamanları değerlendirme, Ankara: Seren Ofset.
  • Karaküçük, S., (2001). Boş zamanları değerlendirme, Ankara: Seren Matbaacılık.
  • Lu, L. & Hu, C. H. (2005). Personality leisure experiences and happiness. Journal of Happiness Studies. 6, 325–342.
  • Mieczkowski, Z. (1990). World trend in tourism and recreation. New York: Peter Lang Publishing.
  • Önder, S. (2003). Selçuk üniversitesi öğrencilerinin rekreasyonel eğilim ve taleplerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma. S.Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 17 (32), 31-38.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage.
  • Plante, T.G. & Rodin, J. (1990). Physical fitness and enhanced psychological health. Current Psychology, 9 (1), 3-22.
  • Roberts, K. (2006). Leisure in contemporary society, Wallingford, UK: Cabi.
  • Tezcan, M. (1992). Sosyolojik açıdan boş zamanların değerlendirilmesi, Ankara: A.Ü. Yayını.
  • Tezcan, M. (1994). Boş zamanları değerlendirme sosyolojisi. Ankara: Atilla Kitabevi.
  • Tuncay, S. (2000). Türkiye’de gençlik sorunlarının psikolojik boyutu. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 244-251.
  • Tordkilsen, G. (2005. Leisure and recration management, London and New York: Routledge.
  • Yaman, E., Eroğlu, Y., Bayraktar, B. ve Çolak, T.S. (2010). Öğrencilerin güdülenme düzeylerinde etkili bir faktör: Okul zorbalığı. Akademik Bakış Dergisi, 20, 1-17.
  • Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (Genişletilmiş 5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Süleyman Can 0000-0003-3150-7843

Elif Sena Şibir

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Can, S., & Şibir, E. S. (2019). Özel Eğitim Kurumlarında Öğrenim Gören Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerinden Beklentileri. Journal of Education, Theory and Practical Research, 5(3), 314-320.