Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Culture Changes and Education

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 458 - 466, 31.12.2019

Öz

The theme of this research is to examine the role of education in the context of cultural changes. The literature review has been carried out within the scope of the research, and cultural changes and education dimension related to culture, institutionalization and culturing concepts have been emphasized. Societies and cultural life, which is the concrete indicator of social existence, are changing dynamically. Changes in the life of the community are realized through learning together with the process of culturing. Every society wants to control the changes in cultural life through education. Because every society wants to control the changes in cultural life through education. Education processes create changes in human and social life. But when it comes to cultural change and education, both education and culture changes and cultural changes affect educational processes. Therefore, cultural changes and education are two elements that support and support each other. According to this, changes in cultural life are becoming desired by education and through education, it ensures harmony between changes in community life.

Kaynakça

  • Bilgiseven, A. K. (1987). Eğitim sosyolojisi: kavramlar-teoriler-eğitim yolu ile kalkınmanın esasları, İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları.
  • Cuche, D. (2009). Kültüre yeni bakış tarzları: Antropolojide bir kavramın evrimi, Ed: Nicolas Journet, (Çev. Y. Sezen), Evrenselden özele kültür içinde, İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Doğan, İ. (2011). Eğitim sosyolojisi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Dönmezer, S. (1994). Toplumbilim, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Edlen, L. D. (2005). Uygulamalı kültürel sosyoloji, (Çev. C. Atay), İstanbul: Babil Yayınları.
  • Engin, İ. (1990). Süpürge sanaatçısı örneğinde iki kültürel süreç: Kültürleme ve kültürlenme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 33 (1-2), 165-169.
  • Ergün, M. (2015). Eğitim sosyolojisi. http://www.egitim.aku.edu.tr/egsos.pdf
  • Erol, N. (2011). Toplumsal değişme ve eğitim: Temel ilişkiler, çelişkiler, tartışmalar. Gazi Akademik Bakış Dergisi, 5 (9), 109-122.
  • Eskicumali, A. (2003). Eğitim ve toplumsal değişme: Türkiye’nin değişim sürecinde eğitimin rolü (1923-1946). Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19 (2), 109-128.
  • Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri 1. (Çev. S. Özge), İstanbul: Yayın Odası Yayıncılık.
  • Nieto, S. (1999). The light ın their eyes: Creating multicultural learning communities. New York: Teachers College Press, Columbia University.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 85-110.
  • Smith, P. (2007). Kültürel kuram. (Çev. S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu), İstanbul: Babil Yayınları.
  • Şeker, B. D. (2006). Kente göç etmiş bir örneklemde kültüre uyum (kültürlenme) süreçleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3 (2).
  • Turhan, M. (1997). Kültür değişmeleri, İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Türkkahraman, M. ve Tutar, H. (2009). Sosyal değişme, bütünleşme ve çözülme bağlamında toplumda farklı kültür ve anlayışlarının yeri ve önemi. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-16.
  • Ültanır, G. (2003). Eğitim ve kültür ilişkisi: Eğitimde kültürün hangi unsurlarının genç kuşaklara aktarılacağı kaygısı. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 291-309.
  • Zijderveld, A. C. (2009). Kültür sosyolojisi. (Çev. Kadir Canatan), İstanbul: Açılımkitap Pınar Yayınları.

Kültür Değişimleri ve Eğitim

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 458 - 466, 31.12.2019

Öz

Bu araştırmanın teması kültür değişmeleri bağlamında eğitimin rolünün incelenmesidir. Araştırma kapsamında literatür taraması yapılmış olup, kültür, kurumsallaşma ve kültürlenme kavramları ile ilişkili olarak kültür değişmeleri ve eğitim boyutu üzerinde durulmuştur. Toplumlar ve toplumsal varlığın somut göstergesi olan kültürel hayat dinamik olduğundan dolayı zamanla değişime uğramaktadır. Toplum hayatında meydana gelen değişimler kültürlenme süreciyle birlikte öğrenmeyle gerçekleşmektedir. Çünkü her toplum, kültürel hayatında meydana gelen değişimleri eğitim yoluyla kontrol altına almak ister. Eğitim süreçleri insan ve toplum hayatında istedik değişimler meydana getirmektedir. Ancak kültür değişmeleri ve eğitim açısından mesele ele alındığında, hem eğitim kültür değişmelerini hem de kültür değişmeleri eğitim süreçlerini etkilemektedir. Dolayısıyla kültür değişmeleri ve eğitim birbirini destekleyen ve besleyen iki unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Buna göre kültür hayatında meydana gelen değişimler, eğitim yoluyla istendik hale gelmekte ve eğitim sayesinde toplum hayatında meydana gelen değişimler arasındaki uyumu sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Bilgiseven, A. K. (1987). Eğitim sosyolojisi: kavramlar-teoriler-eğitim yolu ile kalkınmanın esasları, İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları.
  • Cuche, D. (2009). Kültüre yeni bakış tarzları: Antropolojide bir kavramın evrimi, Ed: Nicolas Journet, (Çev. Y. Sezen), Evrenselden özele kültür içinde, İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Doğan, İ. (2011). Eğitim sosyolojisi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Dönmezer, S. (1994). Toplumbilim, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Edlen, L. D. (2005). Uygulamalı kültürel sosyoloji, (Çev. C. Atay), İstanbul: Babil Yayınları.
  • Engin, İ. (1990). Süpürge sanaatçısı örneğinde iki kültürel süreç: Kültürleme ve kültürlenme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 33 (1-2), 165-169.
  • Ergün, M. (2015). Eğitim sosyolojisi. http://www.egitim.aku.edu.tr/egsos.pdf
  • Erol, N. (2011). Toplumsal değişme ve eğitim: Temel ilişkiler, çelişkiler, tartışmalar. Gazi Akademik Bakış Dergisi, 5 (9), 109-122.
  • Eskicumali, A. (2003). Eğitim ve toplumsal değişme: Türkiye’nin değişim sürecinde eğitimin rolü (1923-1946). Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19 (2), 109-128.
  • Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri 1. (Çev. S. Özge), İstanbul: Yayın Odası Yayıncılık.
  • Nieto, S. (1999). The light ın their eyes: Creating multicultural learning communities. New York: Teachers College Press, Columbia University.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 85-110.
  • Smith, P. (2007). Kültürel kuram. (Çev. S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu), İstanbul: Babil Yayınları.
  • Şeker, B. D. (2006). Kente göç etmiş bir örneklemde kültüre uyum (kültürlenme) süreçleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3 (2).
  • Turhan, M. (1997). Kültür değişmeleri, İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Türkkahraman, M. ve Tutar, H. (2009). Sosyal değişme, bütünleşme ve çözülme bağlamında toplumda farklı kültür ve anlayışlarının yeri ve önemi. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-16.
  • Ültanır, G. (2003). Eğitim ve kültür ilişkisi: Eğitimde kültürün hangi unsurlarının genç kuşaklara aktarılacağı kaygısı. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 291-309.
  • Zijderveld, A. C. (2009). Kültür sosyolojisi. (Çev. Kadir Canatan), İstanbul: Açılımkitap Pınar Yayınları.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Murat Şahin 0000-0002-5667-5483

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin, M. (2019). Kültür Değişimleri ve Eğitim. Eğitim Kuram Ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(3), 458-466.