The education sector, which was caught unprepared for the pandemic with the coming of the bans during the pandemic process, had to switch to the distance education process, whose infrastructure is not yet sufficient. In this process, the Live Lesson Application, which uses the Education Information Network infrastructure, has been included in the lives of teachers and students. This research was carried out to examine the display features and interface of the EBA Live Course Application, which was put into practice by the Ministry of National Education due to the COVID-19 pandemic. In this respect, the qualitative research model was adopted in the research, and the workflow data that introduced the program interface in the EBA Live Course Application were examined by document analysis technique. In the research, the workflow that administrators, teachers and students should follow for the EBA Live Lesson Application has been introduced. At the end of the research, findings came to the fore in the direction of not assigning lessons to teachers who do not have technological means, a lesson duration of 30 minutes, and the necessary updates to be made on computers using Windows 7 version. The latest versions must be installed in order to perform Live Lessons smoothly on tablet-like devices. According to the results of the research it is thought that a simpler workflow will be provided if EBA users visit the link http://www.eba.gov.tr/yardim-sss/. In order for the live lessons to be carried out smoothly, it is necessary to use Windows 8 and above on computers. Care should be taken to use IOS 11 and above on mobile phones and 5. 0 and above on Android devices.
COVID-19 Educational Informatics Network EBA EBA Live Course Application
Pandemi sürecinde yasakların gelmesiyle salgına hazırlıksız yakalanan eğitim sektörü, altyapısı henüz yeterli olmayan uzaktan eğitim sürecine geçmek zorunda kalmıştır. Bu süreçte öğretmen ve öğrencilerin hayatına Eğitim Bilişim Ağı alt yapısını kullanan Canlı Ders Uygulaması dahil olmuştur. Bu araştırma, Covid-19 salgını nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan EBA Canlı Ders Uygulamasına yönelik görüntü özellikleri ve ara yüzü incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bakımdan araştırmada nitel araştırma modeli benimsenerek, EBA Canlı Ders Uygulamasındaki program ara yüzünü tanıtan iş akışı verileri doküman analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırmada, EBA Canlı Ders Uygulamasına yönelik olarak yönetici, öğretmen ve öğrencilerin izlemesi gereken iş akışı tanıtılmıştır. Araştırma sonunda teknolojik imkanı olmayan öğretmenlere ders ataması yapılmaması, bir ders süresinin 30 dakikadan oluşması, Windows 7 sürümünün kullanıldığı bilgisayarlarda gerekli güncellemelerin yapılması yönünde bulgular öne çıkmıştır. Tablet benzeri cihazlarda Canlı Derslerin sorunsuz şekilde yapılabilmesi için son sürümlerin yüklü olması gerekmektedir. Araştırmadaki sonuçlara göre; EBA kullanıcılarının http://www.eba.gov.tr/yardim-sss/ linkini ziyaret etmeleri durumunda daha basit bir iş akışının sağlanacağı düşünülmektedir. Canlı derslerin sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayarlarda Windows 8 ve üzeri sürüm kullanılması gerekmektedir. Cep telefonlarında IOS 11 ve üzeri, Android cihazlarda 5.0 ve üzeri sürümlerin kullanılmasına dikkat edilmelidir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.