This study aims to explore the relationship between school administrators’ social justice leadership and the stigmatization tendencies of teachers. To achieve this aim, the study employed a correlational survey design within the scope of quantitative research methods. The population of the study comprises 2,075 teachers employed in the Arnavutköy district of İstanbul Province in the 2023–2024 academic year. The study sample consists of 385 teachers selected through the simple random sampling method. Two measurement tools—the Social Justice Leadership Scale and the Stigma Scale—were utilized to obtain the research data. Descriptive statistical techniques and Pearson correlation analysis were employed to analyze the data. Results indicated a low but significant negative correlation between the social justice leadership practices of school administrators and the stigmatization tendencies exhibited by teachers. Considering the potential of social justice leadership in combating stigmatization, it is recommended to provide social justice leadership training to school administrators.
Bu araştırmanın temel amacı, okul yöneticilerinin sosyal adalet liderliği ile öğretmenlerin damgalama eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, nicel araştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Arnavutköy ilçesinde görev yapan 2075 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 385 öğretmenden oluşmaktadır. Bu çalışmanın veri toplama araçları, Sosyal Adalet Liderliği Ölçeği ve Damgalama (Stigma) Ölçeğidir. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, okul yöneticilerinin sosyal adalet liderliği ile öğretmenlerin damgalama eğilimleri arasında negatif, anlamlı ve düşük düzeyde bir ilişki bulunmaktadır. Sosyal adalet liderliğinin damgalama ile mücadeledeki potansiyeli dikkate alındığında, okul yöneticilerine sosyal adalet liderliği eğitimi verilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.