2020 yılında yaşanan covid-19 pandemisi gibi çevre kaynaklı büyük olayların etkisi ile teknolojinin önemi daha da artmaktadır. Üniversitelerin geleneksel eğitim yaklaşımları ve endüstrilerdeki hızlı dijital dönüşümün bir sonucu olarak
Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği ve diğer ilgili bölümlerden mezun olanların yetkinlikleri ile endüstri beklentileri arasında bir yetenek açığı oluştuğu gözlenmektedir. Bu nedenle yükseköğrenim kurum ve sistemlerinin belirsizliklerin bulunduğu ortama ve değişim hızına daha uygun bir yapıda olması her zamankinden daha önemli hale gelmiştir. Bu çalışmada, özellikle son 15 sene içinde dünyada büyük bir yaygınlık kazanan çevik yöntemlerin, Yazılım Mühendisliği pratiklerinde sağladığı kazanımların bir eğitim yöntemi olarak kullanıldığında da benzer fayda potansiyeline sahip olup olmadığı irdelenmiştir.
Çalışmada, yeni bir Çevik Eğitim Modeli (ÇEM) önerilmiş ve modelin uygulandığı bir lisans dersi ile ilgili sonuçlar
paylaşılmıştır. Türkiye’de bir üniversitedeki mühendislik fakültesinde gerçekleşen “Çevik Yazılım ve Ürün Geliştirme”
dersi ile ilgili eğitim tasarımı, öğrenme performansları ve sonuçları paylaşılmıştır. Çalışmanın, üniversitelere, öğretim
elemanlarına, çevik koçlara, öğrencilere ve Bilişim ve İletişim Teknolojileri sektöründeki profesyonellere faydalı bilgiler
sağlayacağı düşünülmektedir.
Considering the effect of major environmental events such as the covid-19 pandemic in 2020, technology has become even more influential. While the aforementioned phenomenon is being experienced, a talent gap is observed between the
competencies of the graduates of Computer Science Engineering, Software Engineering, Industrial Engineering
and other related departments and industry expectations as a result of the traditional education approaches of the
universities. For this reason, it has become more important than ever that higher education institutions have an approach
that is more suitable for this dynamic environment. In this study, it has been examined whether the agile methods, which
have become widespread within software industry in the last 15 years, have similar potential when used as a training
method. In this regard, a novel Agile Education Model is proposed and the results of its application have been presented. The study took place in the faculty of engineering at a university in Turkey in “Agile Software and Product Development” course. The study is considered to provide useful information for universities, faculty members, agile coaches, students, and professionals in the Information and Communication Technologies industry.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Akademik ve/veya teknolojik bilimsel makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 22 |
EMO BİLİMSEL DERGİ
Elektrik, Elektronik, Bilgisayar, Biyomedikal, Kontrol Mühendisliği Bilimsel Hakemli Dergisi
TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18
bilimseldergi@emo.org.tr