Bu çalışmada, nitel ve nicel yöntembilimlerinin karma haline getirildiği karma yöntem deseninin tanımlanması, yapılandırılması ve araştırma sürecinin yürütülüp sonuçlandırılması incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak bu çalışmada alanyazın incelemesi türlerinden öyküleyici alanyazın incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada karma yöntem deseninin ne olduğu, nasıl yapılandırıldığı ve sürecin nasıl yürütüldüğü kuramsal olarak açıklanmıştır. Aynı zamanda karma yöntem desenine uygun planlanan ve yürütülen bir araştırmanın sunumunda dikkat edilmesi gereken noktalar alanyazında karma yöntem desenini tercih eden araştırmaların uygulama örnekleri ile birlikte irdelenmiştir. İnceleme sonucuna göre karma yöntem desenine dayalı yapılandırılan araştırmada nitel ve nicel yaklaşımların birleşme kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Karma desen türlerinden biri seçilirken bu türün seçilmesindeki amaç da belirlenmelidir. Ayrıca nitel ve nicel desenler bütünleştirilirken zamanlama, öncülük ve birleşme faktörleri gözetilmelidir. Karma yöntem desenli bir araştırmada problem cümlesi oluşturulurken hem nitel hem nicel hem de karma yöntem desenine uygun sorulara yer verilmelidir. Araştırma sürecinin yürütülmesi ve sonuçlandırılmasında seçilen karma yöntem desen türünün kurallarına uyulmalıdır. Karma yöntem desenini tercih eden bir araştırmacı, belirlenen kurallar çerçevesinde araştırmanın sunumunu anlaşılır ve detaylı yapmalıdır.
Ahi, B. (2015). Okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların “çevre”
kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Bryman, A. (2006). Integrating quantitative and qualitetive research: How is it done? Qualitative
Research. 6 (1), s. 97-113.
Bryman, A. (2012). Social research methods (4. Baskı). USA: Oxford University Press.
Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2.
Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2005). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and
qualitative research (2. Baskı). USA: Pearson Education Inc.
Creswell, J. W. (2008). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and
qualitative research (3. Baskı). USA: Pearson Education Inc.
Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3.
Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2012). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and
qualitative research (4. Baskı). USA: Pearson Education Inc.
Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4.
Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2015). A concise introduction to mixed methods research. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research (1.
Baskı). London: Sage Publications Ltd.
Creswell, J. W., ve Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research (2.
Baskı). London: Sage Publications Ltd.
Creswell, J.W., Plano Clark, V.L., Gutmann, M. ve Hanson, W. (2003). Advanced mixed methods
research designs. A. Tashakkori ve C. Teddlie (Editörler), Handbook of mixed methods in social
and behavioral research (s. 209- 240) içinde. CA: Thousand Oaks.
Çelik, Ö. ve Buluç, B. (2018). Disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama
yönteminin kullanılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20(1), 67-88.
Davies, P. (2000). The relevance of systematic reviews to educational policy and practice. Oxford Review of Education, 26 (3-4), 365-378, DOI: 10.1080/713688543.
Dixon-Woods, M., Agarwal, S., Jones, D., Young, B., & Sutton, A. J. (2005). Synthesizing qualitative and quantitative evidence: a review of possible methods. Journal of Health Services Research &
Policy, 10(1), 45-53.
Gay, L. R, Mills, G. E. ve Airasian, P. (2012). Educational research: competencies for analysis and
applications. (11. Baskı) USA: Pearson Education.
Green, B. N., Johnson, C. D. ve Adams, A. (2006). Writing narrtive literatüre reviews for peer-reviewed
k-journals: Secrets of the trade. Journal Of Chiropractic Medicine, 5(3), s. 101-117.
Greene, J.C. (2007). Mixed methods in social inquiry. San Francisco: Jossey-Bass.
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. ve Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education.
USA: McGraw-Hill Companies Inc.
Hammersley, M. (2001) ‘On “systematic” reviews of research literatures: A “narrative” response to Evans and Benefield’, British Educational Research Journal, 27(5), pp. 543–54.
Hesse-Biber, S. N. (2010). Mixed methods research: merging theory with practice. USA: Guilford Press.
Hesse-Biber, S. ve Johnson, R. B. (Ed.). (2015). The Oxford handbook of multimethod and mixed methods research inquiry. New York: Oxford University Press.
King, W. R., & He, J. (2005). Understanding the role and methods of meta-analysis in IS Research.
Communications of the Association for Information Systems, 16, 665-686.
Kurtdede Fidan, N. ve Duman, T. (2014). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği
niteliklere sahip olma düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 143-159.
Mills, G. E. ve Gay, L. R. (2016). Educational research: competencies for analysis and applications. (11.
Baskı) USA: Pearson Education.
Morgan, D. (2013). Integrating qualitative and quantitative methods: A pragmatic approach. Thousand
Oaks, CA: SAGE.
Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th
ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Plano Clark, V. ve Creswell, J. W. (2015). Understanding research : a consumer’s guide. (2. Baskı).
USA: Pearson Education Inc.
Plano Clark, V. L. ve Ivankova, N. V. (2016). Mixed methods research: a guide to the field. USA: SAGE
Publications
Pekdoğan, S. ve Kanak, M. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcılığa ilişkin algıları: metafor
analizi örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 138-147.
Sandelowski, M. (2000). Combining qualitative and quantitative sampling, data collection and analysis
techniques in mixed-method studies. Research in Nursing & Health, 23, s. 246-255.
Shernoff, S. S., Lakind, D., Frazier, S. L., & Jakonsons, L. (2015). Coaching early career teachers in urban elementary school: A mixed-method study. School Mental Health, 7, 6-20.
Şahin, S. ve Bağrıyanık, H. (2017). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin öğretimsel liderliğe ilişkin
görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Çukurova Araştırmaları Dergisi, 3(1), 153-172.
Tack, H., Valcke, M., Rots, I., Struyven, K., & Vanderlinde, R. (2018) Uncovering a hidden professional
agenda for teacher educators: A mixed method study on Flemish teacher educators and their professional development. European Journal of Teacher Education, 41(1), 86-104, DOI: 10.1080/02619768.2017.1393514
Tashakkori, A., ve Teddlie, C. (1989). Mixed methodology: Combining qualitative and quantitative
approaches. CA: Thousand Oaks.
Tashakkori, A. ve Teddlie, C. (2003). The past and future of mixed methods research: From data
tirangulation to mixed method model designs. A. Tashakkori ve C. Teddlie (Editörler), Handbook
of mixed methods in social and behavioral research (s. 671-701) içinde. CA: Thousand Oaks.
Teddlie, C., ve Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: Integrating quantitative
and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. CA: Thousand Oaks.
Zhang, J., & Sun-Keung Pang, N. (2016). Exploring the characteristics of professional learning
communities in China: A mixed-method study, Asia-Pasific Education Researcher, 25(1), 11-21.
Zumbrunn, S., McKim, C., Buhs, E. ve Hawley; L. R. (2014). Support, belonging, motivation, and
engagement in the college classroom: a mixed method study. Instructional Science, 42, 661–684.
DOI 10.1007/s11251-014-9310-0.
Ahi, B. (2015). Okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların “çevre”
kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Bryman, A. (2006). Integrating quantitative and qualitetive research: How is it done? Qualitative
Research. 6 (1), s. 97-113.
Bryman, A. (2012). Social research methods (4. Baskı). USA: Oxford University Press.
Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2.
Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2005). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and
qualitative research (2. Baskı). USA: Pearson Education Inc.
Creswell, J. W. (2008). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and
qualitative research (3. Baskı). USA: Pearson Education Inc.
Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3.
Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2012). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and
qualitative research (4. Baskı). USA: Pearson Education Inc.
Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4.
Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2015). A concise introduction to mixed methods research. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research (1.
Baskı). London: Sage Publications Ltd.
Creswell, J. W., ve Plano Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research (2.
Baskı). London: Sage Publications Ltd.
Creswell, J.W., Plano Clark, V.L., Gutmann, M. ve Hanson, W. (2003). Advanced mixed methods
research designs. A. Tashakkori ve C. Teddlie (Editörler), Handbook of mixed methods in social
and behavioral research (s. 209- 240) içinde. CA: Thousand Oaks.
Çelik, Ö. ve Buluç, B. (2018). Disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama
yönteminin kullanılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20(1), 67-88.
Davies, P. (2000). The relevance of systematic reviews to educational policy and practice. Oxford Review of Education, 26 (3-4), 365-378, DOI: 10.1080/713688543.
Dixon-Woods, M., Agarwal, S., Jones, D., Young, B., & Sutton, A. J. (2005). Synthesizing qualitative and quantitative evidence: a review of possible methods. Journal of Health Services Research &
Policy, 10(1), 45-53.
Gay, L. R, Mills, G. E. ve Airasian, P. (2012). Educational research: competencies for analysis and
applications. (11. Baskı) USA: Pearson Education.
Green, B. N., Johnson, C. D. ve Adams, A. (2006). Writing narrtive literatüre reviews for peer-reviewed
k-journals: Secrets of the trade. Journal Of Chiropractic Medicine, 5(3), s. 101-117.
Greene, J.C. (2007). Mixed methods in social inquiry. San Francisco: Jossey-Bass.
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. ve Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education.
USA: McGraw-Hill Companies Inc.
Hammersley, M. (2001) ‘On “systematic” reviews of research literatures: A “narrative” response to Evans and Benefield’, British Educational Research Journal, 27(5), pp. 543–54.
Hesse-Biber, S. N. (2010). Mixed methods research: merging theory with practice. USA: Guilford Press.
Hesse-Biber, S. ve Johnson, R. B. (Ed.). (2015). The Oxford handbook of multimethod and mixed methods research inquiry. New York: Oxford University Press.
King, W. R., & He, J. (2005). Understanding the role and methods of meta-analysis in IS Research.
Communications of the Association for Information Systems, 16, 665-686.
Kurtdede Fidan, N. ve Duman, T. (2014). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği
niteliklere sahip olma düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 143-159.
Mills, G. E. ve Gay, L. R. (2016). Educational research: competencies for analysis and applications. (11.
Baskı) USA: Pearson Education.
Morgan, D. (2013). Integrating qualitative and quantitative methods: A pragmatic approach. Thousand
Oaks, CA: SAGE.
Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th
ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Plano Clark, V. ve Creswell, J. W. (2015). Understanding research : a consumer’s guide. (2. Baskı).
USA: Pearson Education Inc.
Plano Clark, V. L. ve Ivankova, N. V. (2016). Mixed methods research: a guide to the field. USA: SAGE
Publications
Pekdoğan, S. ve Kanak, M. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcılığa ilişkin algıları: metafor
analizi örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 138-147.
Sandelowski, M. (2000). Combining qualitative and quantitative sampling, data collection and analysis
techniques in mixed-method studies. Research in Nursing & Health, 23, s. 246-255.
Shernoff, S. S., Lakind, D., Frazier, S. L., & Jakonsons, L. (2015). Coaching early career teachers in urban elementary school: A mixed-method study. School Mental Health, 7, 6-20.
Şahin, S. ve Bağrıyanık, H. (2017). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin öğretimsel liderliğe ilişkin
görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Çukurova Araştırmaları Dergisi, 3(1), 153-172.
Tack, H., Valcke, M., Rots, I., Struyven, K., & Vanderlinde, R. (2018) Uncovering a hidden professional
agenda for teacher educators: A mixed method study on Flemish teacher educators and their professional development. European Journal of Teacher Education, 41(1), 86-104, DOI: 10.1080/02619768.2017.1393514
Tashakkori, A., ve Teddlie, C. (1989). Mixed methodology: Combining qualitative and quantitative
approaches. CA: Thousand Oaks.
Tashakkori, A. ve Teddlie, C. (2003). The past and future of mixed methods research: From data
tirangulation to mixed method model designs. A. Tashakkori ve C. Teddlie (Editörler), Handbook
of mixed methods in social and behavioral research (s. 671-701) içinde. CA: Thousand Oaks.
Teddlie, C., ve Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: Integrating quantitative
and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. CA: Thousand Oaks.
Zhang, J., & Sun-Keung Pang, N. (2016). Exploring the characteristics of professional learning
communities in China: A mixed-method study, Asia-Pasific Education Researcher, 25(1), 11-21.
Zumbrunn, S., McKim, C., Buhs, E. ve Hawley; L. R. (2014). Support, belonging, motivation, and
engagement in the college classroom: a mixed method study. Instructional Science, 42, 661–684.
DOI 10.1007/s11251-014-9310-0.
Alkan, V., Şimşek, S., & Armağan Erbil, B. (2019). Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 559-582.
AMA
Alkan V, Şimşek S, Armağan Erbil B. Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. Nisan 2019;7(2):559-582.
Chicago
Alkan, Vesile, Selçuk Şimşek, ve Burcu Armağan Erbil. “Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7, sy. 2 (Nisan 2019): 559-82.
EndNote
Alkan V, Şimşek S, Armağan Erbil B (01 Nisan 2019) Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7 2 559–582.
IEEE
V. Alkan, S. Şimşek, ve B. Armağan Erbil, “Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 7, sy. 2, ss. 559–582, 2019.
ISNAD
Alkan, Vesile vd. “Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7/2 (Nisan2019), 559-582.
JAMA
Alkan V, Şimşek S, Armağan Erbil B. Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2019;7:559–582.
MLA
Alkan, Vesile vd. “Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 2, 2019, ss. 559-82.
Vancouver
Alkan V, Şimşek S, Armağan Erbil B. Karma Yöntem Deseni: Öyküleyici Alanyazın İncelemesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2019;7(2):559-82.