Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 796 - 813, 28.07.2020

Öz

The aim of this study is to explore the opinions of executive managers about educational competencies of young graduates of logistics departments. The study is a phenomenological study designed according to the principles of qualitative research. The reason for choosing logistics sector is that the departments established at universities with high expectation of employment for their graduates have failed to realize this expectation. The data for the study were collected through semi-structured interview technique, which is a qualitative data collection method. The study lasted 11 months between 2018 and 2019, and the interviews were carried out with the senior executives of 8 large-scale companies. The participants of the study were given code names due to ethical concerns. The data were analyzed through content analysis technique, and it revealed three main themes; namely “Disability”, “Requirements” and “Expectations”. The opinions were later classified into subthemes under each main them. Based on these themes, suggestions were made regarding university graduate young labor force in logistics sector.

Kaynakça

  • Biçerli, K. (2011). Çalışma ekonomisi. (6. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları. Çalışkan, F., & Öztürkoğlu, Y. (2014). Türkiye’de Lojistik Eğitiminde Temel Eğilimler, III. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, Bildiriler Kitabı, Harman Yayıncılık, 148.
  • Capital Dergisi. (2019). Kötü yönetici işi bıraktırıyor, https://www.capital.com.tr/yonetim/insan-kaynaklari/kotu-yonetici-isi-biraktiriyor. Kasım 2019.
  • Creswell, J.W. (2014). Nitel araştırma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni, Trans. Edt: M. Bütün S. B. Demir (3. Baskıdan Çeviri.) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çekerol, G. S. (2019). Türkiye’de lojistik stratejileri ve pratikleri. (1. Baskı), Eskişehir: Nisan Kitabevi.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research, Second Edition, London: Palgrave Macmillen.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. ve Taşğın, S. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (1. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Koçak, A., & Arun, Ö. İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu, Selçuk İletişim, Cilt:4, Sayı:3, 26
  • Long, D. (2003). International Logistics Global Supply Chain Management, (1. Print), New York: Springer Publishing.
  • Mangan, J., & Christopher, M. (2005). Management development and the supply chain manager of the future, International Journal of Logistics Management, 16(2), 178-191.
  • Murphy, P. R., & Poist, R. F. (2007). Skill requirements of senior level logisticians: A longitudinal assessment. Supply Chain Management: An International Journal, 12(6), 423- 431.
  • Smith, J. A., Flower, P., & Larkin, M. (2009). Interpretative phenomenological analysis: Theory, method and research. Journal Qualitative Research in Psychology, 6(4), 346-347.
  • ÖSYM Klavuzu. (2019). https://www.osym.gov.tr/TR,15617/2019.html Erişim Tarihi, Kasım 2019.
  • Priest, R. J., Dischinger, T., Rasmussen, S., & Brown, C.M. (2006). Researching the short-
  • term mission movement, Missiology: An International review, Volume:34, Issue:4, 431- 450.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. D. Bayrak, H. B. Arslan ve Z. Akyüz, (Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Razzaque, M.,& Bin Sirat, M.S. (2001). Skill requirements: perception of the senior Asian logisticians, International Journal of Physical Distribution and Logistics Managemen, 31(5), 374-395.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2017). Araştırma görevlilerinin gözünden danışmanlık ve doktora süreçleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, Uluslararası E-Dergi, 7(1), 183- 202. http://ebad-jesr.com/
  • Sheffi, Y., & Claus, P. (1997). Logistics at large: Jumping the barries of the logistics
  • function, Council of Logistics Management Conference, Chicago.
  • TÜİK. (2019). http://www.tuik.gov.tr/VeriTabanlari.do?vt_id=28&ust_id=null Erişim Tarihi, Kasım 2019.
  • Ulaştırma ve Lojistik Sektör Raporu. (2019). https://www.ulk.sakarya.edu.tr/wp- content/uploads/2018/05/Ula%C5%9Ft%C4%B1rma-ve-Lojistik-Sekt%C3%B6r-Raporu-2018.pdf Erişim Tarihi, Kasım 2019.
  • Ülgener, S. (1991). Milli gelir, istihdam, iktisadi büyüme. (Yeniden Gözden Geçirilmiş 7. Basım). İstanbul: Der Yayınevi.
  • Van Hoek, R.I., (2001). Logistics education: Achieving market and research driven skill development, International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, 31(7/8), 505-519.
  • Yağan Güder, S. (2019). Dikenli gül: Türkiye’de kırsal kesimde okul öncesi öğretmeni olmaya ilişkin fenomenolojik bir çalışma. Egitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(3), 921-941.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaim, S. (1997). Çalışma ekonomisi. (10. Baskı). İstanbul: Filiz Kitabevi.

Üst Düzey Yöneticilerin, Üniversite Mezunu Genç İşgücünün Eğitim Yeterliliklerine Yönelik Görüşleri: Lojistik Eğitimi Örneği

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 796 - 813, 28.07.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, genç nüfusun istihdamında, sektör yöneticilerinin eğitim yeterlilikleri ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel olarak desenlenmiş fenomenolojik bir çalışmadır. İstihdam beklentisinin yüksek olduğu görüşüyle birçok üniversitede açılan lojistik programlarının, beklenen istihdamı gerçekleştirememesi nedeniyle örnek olarak lojistik eğitimi ele alınmıştır. Araştırmanın verileri nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma, 2018-2019 yılları arasında 11 ay süren ve 8 dev ölçekli işletmelerin üst düzey yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bütün katılımcılarına etik olarak kod isimler verilmiştir. Araştırmanın analizi içerik analizi ile yapılmış olup “Yetersizlikler”, “Gereklilikler”, “Beklentiler” olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır ve her temanın altında ana temaya ilişkin alt temalarla katılımcı görüşleri değerlendirilmiştir. Oluşan temalar sonrası, üniversite mezunu genç işgücüne yönelik öneriler oluşturulmuştur.

Kaynakça

  • Biçerli, K. (2011). Çalışma ekonomisi. (6. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları. Çalışkan, F., & Öztürkoğlu, Y. (2014). Türkiye’de Lojistik Eğitiminde Temel Eğilimler, III. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, Bildiriler Kitabı, Harman Yayıncılık, 148.
  • Capital Dergisi. (2019). Kötü yönetici işi bıraktırıyor, https://www.capital.com.tr/yonetim/insan-kaynaklari/kotu-yonetici-isi-biraktiriyor. Kasım 2019.
  • Creswell, J.W. (2014). Nitel araştırma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni, Trans. Edt: M. Bütün S. B. Demir (3. Baskıdan Çeviri.) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çekerol, G. S. (2019). Türkiye’de lojistik stratejileri ve pratikleri. (1. Baskı), Eskişehir: Nisan Kitabevi.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research, Second Edition, London: Palgrave Macmillen.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. ve Taşğın, S. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (1. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Koçak, A., & Arun, Ö. İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu, Selçuk İletişim, Cilt:4, Sayı:3, 26
  • Long, D. (2003). International Logistics Global Supply Chain Management, (1. Print), New York: Springer Publishing.
  • Mangan, J., & Christopher, M. (2005). Management development and the supply chain manager of the future, International Journal of Logistics Management, 16(2), 178-191.
  • Murphy, P. R., & Poist, R. F. (2007). Skill requirements of senior level logisticians: A longitudinal assessment. Supply Chain Management: An International Journal, 12(6), 423- 431.
  • Smith, J. A., Flower, P., & Larkin, M. (2009). Interpretative phenomenological analysis: Theory, method and research. Journal Qualitative Research in Psychology, 6(4), 346-347.
  • ÖSYM Klavuzu. (2019). https://www.osym.gov.tr/TR,15617/2019.html Erişim Tarihi, Kasım 2019.
  • Priest, R. J., Dischinger, T., Rasmussen, S., & Brown, C.M. (2006). Researching the short-
  • term mission movement, Missiology: An International review, Volume:34, Issue:4, 431- 450.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. D. Bayrak, H. B. Arslan ve Z. Akyüz, (Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Razzaque, M.,& Bin Sirat, M.S. (2001). Skill requirements: perception of the senior Asian logisticians, International Journal of Physical Distribution and Logistics Managemen, 31(5), 374-395.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2017). Araştırma görevlilerinin gözünden danışmanlık ve doktora süreçleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, Uluslararası E-Dergi, 7(1), 183- 202. http://ebad-jesr.com/
  • Sheffi, Y., & Claus, P. (1997). Logistics at large: Jumping the barries of the logistics
  • function, Council of Logistics Management Conference, Chicago.
  • TÜİK. (2019). http://www.tuik.gov.tr/VeriTabanlari.do?vt_id=28&ust_id=null Erişim Tarihi, Kasım 2019.
  • Ulaştırma ve Lojistik Sektör Raporu. (2019). https://www.ulk.sakarya.edu.tr/wp- content/uploads/2018/05/Ula%C5%9Ft%C4%B1rma-ve-Lojistik-Sekt%C3%B6r-Raporu-2018.pdf Erişim Tarihi, Kasım 2019.
  • Ülgener, S. (1991). Milli gelir, istihdam, iktisadi büyüme. (Yeniden Gözden Geçirilmiş 7. Basım). İstanbul: Der Yayınevi.
  • Van Hoek, R.I., (2001). Logistics education: Achieving market and research driven skill development, International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, 31(7/8), 505-519.
  • Yağan Güder, S. (2019). Dikenli gül: Türkiye’de kırsal kesimde okul öncesi öğretmeni olmaya ilişkin fenomenolojik bir çalışma. Egitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(3), 921-941.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaim, S. (1997). Çalışma ekonomisi. (10. Baskı). İstanbul: Filiz Kitabevi.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülsen Serap Çekerol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çekerol, G. S. (2020). Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3), 796-813.
AMA Çekerol GS. Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case. Derginin Amacı ve Kapsamı. Temmuz 2020;8(3):796-813.
Chicago Çekerol, Gülsen Serap. “Senior Executives Opinions Regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8, sy. 3 (Temmuz 2020): 796-813.
EndNote Çekerol GS (01 Temmuz 2020) Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8 3 796–813.
IEEE G. S. Çekerol, “Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 8, sy. 3, ss. 796–813, 2020.
ISNAD Çekerol, Gülsen Serap. “Senior Executives Opinions Regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8/3 (Temmuz 2020), 796-813.
JAMA Çekerol GS. Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2020;8:796–813.
MLA Çekerol, Gülsen Serap. “Senior Executives Opinions Regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 3, 2020, ss. 796-13.
Vancouver Çekerol GS. Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2020;8(3):796-813.