Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysing The Views of Private School Administrators about Talent Management

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 1000 - 1028, 28.07.2020

Öz

The aim of this study is to examine the private school administrators’ views on talent management. 23 private high school administrators in Ankara in 2017-2018 academic year were selected by maximum diversity sampling method. Case study was used in this qualitative research. Data were collected using semi-structured interview form. Content analysis was used in the analysis of the data. Administrators mentioned student achievement, parents’ expectations, the importance of competition, the use of information technologies, material and physical opportunities, school climate, the importance of corporate culture, wage policy and career opportunities. It was revealed that there were problems in the correct determination of talent, mentorship, electronic learning, orientation, performance evaluation system based on objective criteria and leadership development activities for the future. Management strategies of educational institutions can be formed with talent management approach, trainings that will improve the talent management practices of school administrators can be used, and schools can use various channels to attract talented teachers.

Kaynakça

  • Akar, F. (2015). Yetenek yönetimi. Ankara: İmge. Akar, F. ve Balcı, A. (2016). Yetenek yönetiminin bazı Türk üniversitelerinde uygulanmasına ilişkin öğretim üyesi görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 955-974.
  • Akar, H. (2017). Durum çalışması. A. Saban & A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-176). Ankara: Anı.
  • Armstrong, M. (2006). A handbook of human resource management practice. London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Ali, F. (2008). How do big European companies present themselves to attract the most talented people. (Master’s Thesis) The University of Kalmar, Baltic Business School.
  • Altıntaş, N. (2003). Stratejik liderlik ve yetenek yönetimi. http://arsiv.ntv.com.tr/news/249410.asp adresinden erişildi.
  • Atlı, D. (2010). İnsan kaynakları yönetiminin yeni vizyonu yetenek yönetimi ve basın işletmelerinde bir uygulama. (Doktora Tezi) Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Atlı, D. (2017). İnsan kaynakları yönetiminin yeni vizyonu yetenek yönetimi. İstanbul: Abaküs.
  • Ayhan, E. veTan, M. (2016). Devlet okullarındaki insan kaynaklarının stratejik olarak yönetilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(9), 55-69.
  • Aytaç, T. (2014). Okullarda bütünleştirilmiş yetenek yönetimi modeli: Öğretmen görüşleri. Eğitim Bilimleri Dergisi (39), 1-24.
  • Aytaç, T. (2015). The relationship between teachers’ perception about school managers’ talent management leadership and the level of organizational commitment. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 165-180.
  • Balay, R. (2001). Commitment at public and private high schools. Eurasian Journal of Educational Research, 3-4, 92-99.
  • Baltaş, A. ve Uşaklıgil, H. O. (2014). Çalışan bağlılığı efsanesi. Harward Business Review. https://www.baltasgrubu.com/secilmis-yazilar/calisan-bagliligi-efsanesi.html adresinden erişildi.
  • Becerikli, E. (2019). Milli eğitim bakanlığı proje okul yöneticilerinin yetenek yönetimi ile ilgili görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Behrstock, E. (2010). Talent management in the private and education sectors: a literature review. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED509967.pdf adresinden erişildi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Cebeci, Y. (2019). Özel okullarda öğretmenlere yönelik yetenek yönetimi uygulamaları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceylan, N. (2007). İnsan kaynakları yönetiminde yetenek yönetimi ve bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. Aypay, A. (Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Çelik, M. ve Zaim, A. H. (2011). Yetenek yönetimi yaklaşımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 10(20), 33-38.
  • Çırpan, H. ve Şen, A. (2009). İşletmelerde yenilikçiliği geliştirmede etkili bir araç: Yetenek yönetimi. Çerçeve Dergisi, 52(16), 110-116.
  • Davies, B. ve Davies, J. B. (2014). Eğitimde yetenek yönetimi T. Aytaç ve C. İpek (Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Demirkasımoğlu, N. ve Taşkın, P. (2015). Yetenek yönetiminin örgütsel etkililik ile ilişkisi: Özel öğretim kurumları örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 268-285.
  • Doğan, S. ve Demiral, Ö. (2008). İnsan kaynakları yönetiminde çalışanların kendilerine doğru yolculuk yöntemi: yetenek yönetimi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 145-166.
  • Fang Li, F., & Devos, P. (2008). Talent management: art or science: the invisible mechanisim between talent and talent factory. (Master’s Thesis) The University of Kalmar, Baltic Business School.
  • Günbey, M. (2016). Yetenek yönetimi ile ilgili üniversite yönetici ve akademik personelinin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi) Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Gür, A. (2011). Rekabet gücünün artırılmasında nitelikli işgücü ihtiyacı ve mesleki eğitim. (Doktora Tezi) İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Helvacı, M. A. ve Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 41-60.
  • Imazeki, J. (2009). The distribution of highly qualified, experienced teachers. National Comprehensive Center For Teacher Quality. http://www.gtlcenter.org/sites/default/files/docs/August2009Brief.pdf adresinden erişildi.
  • Keçecioğlu, T. (2017). Yetenek yönetimi felsefesine farklı lenslerle bakabilmek üzerine alıştırmalar. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(1), 1-20.
  • Koşar, D. ve Yalcınkaya, M. (2013). Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarının yordayıcıları olarak örgut kültürü ve örgütsel güven. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(4), 603-627.
  • Köse, G. (2018). İnsan kaynakları yönetiminin derin içgörüsü: Yetenek yönetimi ve işveren markası ilişkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(56), 823-833. Michaels, E., Hanfield-Jones H., & Axelrod, B. (2001). The war for talent. Mckinsey & Co. Inc. Harvard Business School Press.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi: Genişletilmiş bir kaynak kitap S. Akbaba-Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed). Ankara: Pegem Akademi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEY Y_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişildi.
  • Nartgün, Ş. ve Kaya, A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 153-167.
  • Özdilek, K. (2019). Öğretmen algılarına göre vizyoner liderlik ile yetenek yönetimi arasındaki ilişkide pozitif psikolojik sermayenin aracılık rolü. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Philips, J. J., & Edwards, L. (2009). Managing talent retention: An ROI approach. San Francisco: Pfeiffer Publishing.
  • Redford, K. (2005). Shedding light on talent tactics. https://www.personneltoday.com/hr/shedding-light-on-talent-tactics/ adresinden erişildi.
  • Riccio, S. J. (2010). Talent management in higher education: Identifying and developing emerging leaders within the administration at private colleges and universities. (Doktora Tezi) The University of Nebraska, Lincoln.
  • Rudhumbu, N., & Maphosa, C. (2015). Implementation of talent management strategies in higher education: Evidence from Botswana. Journal of Human Ecology, 19(1-2), 21-32.
  • Serim-Bahadanlı, H. (2013). İşletmelerde yetenek yönetimi uygulamalarinin çalişanlarin iş tatmini ve örgüte bağliliklari üzerindeki etkisi: ilaç, tekstil ve otomotiv sektörlerinde araştirma. (Doktora Tezi) Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Smylie, M.A., & Wenzel, S. A. (2006). Promoting Instructional Improvement: A Strategic Human Resource Management Perspective. Consortium on Chicago School Research, The University of Chicago. http://ccsr.uchicago.edu/publications/promoting-instructional- improvement-strategichuman- adresinden erişildi.
  • Tabancalı, E. ve Korumaz, M. (2014). Eğitim örgütlerinde yetenek yönetimi. International Journal of Social Science, 25(1), 139-156.
  • Tarique, I., & Schuler, R. S. (2010). Global talent management: literature review, integrative framework and suggestions for further research. Journal of World Business, 45, 122-133.
  • Tunçer, P. (2013). Örgütlerde performans değerlendirme ve motivasyon. Sayıştay Dergisi, 88, 87-108.
  • Ünver, G., Talu-Bümen, N. ve Başbay, M. (2010). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans derslerine öğretim elemanı bakışı: Ege Üniversitesi örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi,155(35), 63-77.
  • Veladat, F., & Navahebrahim, A. (2011). Designing a model for managing talents of students in elementary school: A qualitative study based on grounded theory. Procedia- Social and Behavioral Sciences 29, 1052-1060.
  • Wasilowski, S. M. (2012). Talent management in education. Walden University. https://works.bepress.com/stuart_wasilowski/11/ adresinden erişildi.
  • Yarar, Z. (2018). Okullarda yetenek yönetimine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 1000 - 1028, 28.07.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı, özel okul yöneticilerinin yetenek yönetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülen araştırma durum desenindedir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara’da maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi ile seçilen 23 özel lise yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yarı yapılandıırlmış görüşme formu ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada yöneticiler öğrenci başarısı, veli beklentileri, rekabet edebilme ve teknolojinin önemi, maddi ve fiziki imkânlar, okul iklimi, kurum kültürünün önemi, ücret politikası ve kariyer olanakları konusunda görüş bildirmişlerdir. Ayrıca, araştırma sonunda yeteneğin doğru tespitinde sorunlar yaşandığı, öğretmenlerin gelişimi için mentörlük, elektronik öğrenme, oryantasyon gibi faaliyetlerin uygulanmadığı, objektif kriterlere dayalı performans değerlendirme sisteminin olmadığı ve geleceğe yönelik yetenek belirleme ve liderlik geliştirme faaliyetlerinden bahsedilmediği ortaya konmuştur. Araştırma sonunda eğitim kurumlarının yönetim stratejilerinin yetenek yönetimi anlayışı ile oluşturulabileceği, okul yöneticilerinin yetenek yönetimi uygulamalarını geliştirecek eğitimlere yer verilebileceği, yetenekli öğretmenleri çekmek için okulların çeşitli çekme kanalları kullanabilecekleri ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Akar, F. (2015). Yetenek yönetimi. Ankara: İmge. Akar, F. ve Balcı, A. (2016). Yetenek yönetiminin bazı Türk üniversitelerinde uygulanmasına ilişkin öğretim üyesi görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 955-974.
  • Akar, H. (2017). Durum çalışması. A. Saban & A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-176). Ankara: Anı.
  • Armstrong, M. (2006). A handbook of human resource management practice. London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Ali, F. (2008). How do big European companies present themselves to attract the most talented people. (Master’s Thesis) The University of Kalmar, Baltic Business School.
  • Altıntaş, N. (2003). Stratejik liderlik ve yetenek yönetimi. http://arsiv.ntv.com.tr/news/249410.asp adresinden erişildi.
  • Atlı, D. (2010). İnsan kaynakları yönetiminin yeni vizyonu yetenek yönetimi ve basın işletmelerinde bir uygulama. (Doktora Tezi) Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Atlı, D. (2017). İnsan kaynakları yönetiminin yeni vizyonu yetenek yönetimi. İstanbul: Abaküs.
  • Ayhan, E. veTan, M. (2016). Devlet okullarındaki insan kaynaklarının stratejik olarak yönetilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(9), 55-69.
  • Aytaç, T. (2014). Okullarda bütünleştirilmiş yetenek yönetimi modeli: Öğretmen görüşleri. Eğitim Bilimleri Dergisi (39), 1-24.
  • Aytaç, T. (2015). The relationship between teachers’ perception about school managers’ talent management leadership and the level of organizational commitment. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 165-180.
  • Balay, R. (2001). Commitment at public and private high schools. Eurasian Journal of Educational Research, 3-4, 92-99.
  • Baltaş, A. ve Uşaklıgil, H. O. (2014). Çalışan bağlılığı efsanesi. Harward Business Review. https://www.baltasgrubu.com/secilmis-yazilar/calisan-bagliligi-efsanesi.html adresinden erişildi.
  • Becerikli, E. (2019). Milli eğitim bakanlığı proje okul yöneticilerinin yetenek yönetimi ile ilgili görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Behrstock, E. (2010). Talent management in the private and education sectors: a literature review. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED509967.pdf adresinden erişildi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Cebeci, Y. (2019). Özel okullarda öğretmenlere yönelik yetenek yönetimi uygulamaları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceylan, N. (2007). İnsan kaynakları yönetiminde yetenek yönetimi ve bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. Aypay, A. (Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Çelik, M. ve Zaim, A. H. (2011). Yetenek yönetimi yaklaşımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 10(20), 33-38.
  • Çırpan, H. ve Şen, A. (2009). İşletmelerde yenilikçiliği geliştirmede etkili bir araç: Yetenek yönetimi. Çerçeve Dergisi, 52(16), 110-116.
  • Davies, B. ve Davies, J. B. (2014). Eğitimde yetenek yönetimi T. Aytaç ve C. İpek (Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Demirkasımoğlu, N. ve Taşkın, P. (2015). Yetenek yönetiminin örgütsel etkililik ile ilişkisi: Özel öğretim kurumları örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 268-285.
  • Doğan, S. ve Demiral, Ö. (2008). İnsan kaynakları yönetiminde çalışanların kendilerine doğru yolculuk yöntemi: yetenek yönetimi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 145-166.
  • Fang Li, F., & Devos, P. (2008). Talent management: art or science: the invisible mechanisim between talent and talent factory. (Master’s Thesis) The University of Kalmar, Baltic Business School.
  • Günbey, M. (2016). Yetenek yönetimi ile ilgili üniversite yönetici ve akademik personelinin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi) Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Gür, A. (2011). Rekabet gücünün artırılmasında nitelikli işgücü ihtiyacı ve mesleki eğitim. (Doktora Tezi) İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Helvacı, M. A. ve Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 41-60.
  • Imazeki, J. (2009). The distribution of highly qualified, experienced teachers. National Comprehensive Center For Teacher Quality. http://www.gtlcenter.org/sites/default/files/docs/August2009Brief.pdf adresinden erişildi.
  • Keçecioğlu, T. (2017). Yetenek yönetimi felsefesine farklı lenslerle bakabilmek üzerine alıştırmalar. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(1), 1-20.
  • Koşar, D. ve Yalcınkaya, M. (2013). Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarının yordayıcıları olarak örgut kültürü ve örgütsel güven. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(4), 603-627.
  • Köse, G. (2018). İnsan kaynakları yönetiminin derin içgörüsü: Yetenek yönetimi ve işveren markası ilişkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(56), 823-833. Michaels, E., Hanfield-Jones H., & Axelrod, B. (2001). The war for talent. Mckinsey & Co. Inc. Harvard Business School Press.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi: Genişletilmiş bir kaynak kitap S. Akbaba-Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed). Ankara: Pegem Akademi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEY Y_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişildi.
  • Nartgün, Ş. ve Kaya, A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 153-167.
  • Özdilek, K. (2019). Öğretmen algılarına göre vizyoner liderlik ile yetenek yönetimi arasındaki ilişkide pozitif psikolojik sermayenin aracılık rolü. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Philips, J. J., & Edwards, L. (2009). Managing talent retention: An ROI approach. San Francisco: Pfeiffer Publishing.
  • Redford, K. (2005). Shedding light on talent tactics. https://www.personneltoday.com/hr/shedding-light-on-talent-tactics/ adresinden erişildi.
  • Riccio, S. J. (2010). Talent management in higher education: Identifying and developing emerging leaders within the administration at private colleges and universities. (Doktora Tezi) The University of Nebraska, Lincoln.
  • Rudhumbu, N., & Maphosa, C. (2015). Implementation of talent management strategies in higher education: Evidence from Botswana. Journal of Human Ecology, 19(1-2), 21-32.
  • Serim-Bahadanlı, H. (2013). İşletmelerde yetenek yönetimi uygulamalarinin çalişanlarin iş tatmini ve örgüte bağliliklari üzerindeki etkisi: ilaç, tekstil ve otomotiv sektörlerinde araştirma. (Doktora Tezi) Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Smylie, M.A., & Wenzel, S. A. (2006). Promoting Instructional Improvement: A Strategic Human Resource Management Perspective. Consortium on Chicago School Research, The University of Chicago. http://ccsr.uchicago.edu/publications/promoting-instructional- improvement-strategichuman- adresinden erişildi.
  • Tabancalı, E. ve Korumaz, M. (2014). Eğitim örgütlerinde yetenek yönetimi. International Journal of Social Science, 25(1), 139-156.
  • Tarique, I., & Schuler, R. S. (2010). Global talent management: literature review, integrative framework and suggestions for further research. Journal of World Business, 45, 122-133.
  • Tunçer, P. (2013). Örgütlerde performans değerlendirme ve motivasyon. Sayıştay Dergisi, 88, 87-108.
  • Ünver, G., Talu-Bümen, N. ve Başbay, M. (2010). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans derslerine öğretim elemanı bakışı: Ege Üniversitesi örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi,155(35), 63-77.
  • Veladat, F., & Navahebrahim, A. (2011). Designing a model for managing talents of students in elementary school: A qualitative study based on grounded theory. Procedia- Social and Behavioral Sciences 29, 1052-1060.
  • Wasilowski, S. M. (2012). Talent management in education. Walden University. https://works.bepress.com/stuart_wasilowski/11/ adresinden erişildi.
  • Yarar, Z. (2018). Okullarda yetenek yönetimine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çağrı Aydın Gülbahar Bu kişi benim

Didem Koşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gülbahar, Ç. A., & Koşar, D. (2020). Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3), 1000-1028.
AMA Gülbahar ÇA, Koşar D. Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*. Derginin Amacı ve Kapsamı. Temmuz 2020;8(3):1000-1028.
Chicago Gülbahar, Çağrı Aydın, ve Didem Koşar. “Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8, sy. 3 (Temmuz 2020): 1000-1028.
EndNote Gülbahar ÇA, Koşar D (01 Temmuz 2020) Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8 3 1000–1028.
IEEE Ç. A. Gülbahar ve D. Koşar, “Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 8, sy. 3, ss. 1000–1028, 2020.
ISNAD Gülbahar, Çağrı Aydın - Koşar, Didem. “Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8/3 (Temmuz 2020), 1000-1028.
JAMA Gülbahar ÇA, Koşar D. Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2020;8:1000–1028.
MLA Gülbahar, Çağrı Aydın ve Didem Koşar. “Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 3, 2020, ss. 1000-28.
Vancouver Gülbahar ÇA, Koşar D. Özel Okul Yöneticilerinin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi*. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2020;8(3):1000-28.