In this study, the aim is to design visual and audio materials that facilitate learning in music education by using Arduino platform. In this study, secondary school music lesson program was examined and various materials were designed in line with this program. The designed materials were presented to the 10 music teachers for their opinions. Interview data were analyzed by descriptive analysis. In the light of the data obtained; it has been concluded that the constructed materials for the secondary school music lesson program are suitable for the curriculum, can be easily used by students and music teachers, and positively affect student success. It is recommended that these materials are included in the teacher's manual prepared by the Ministry of National Education for primary and secondary schools.
Bu çalışmada, Arduino platformu kullanılarak müzik eğitiminde öğrenmeyi kolaylaştırıcı görsel ve işitsel materyallerin tasarımı amaçlanmıştır. Çalışmada, ortaokul müzik ders programı incelenmiş ve bu program doğrultusunda çeşitli materyaller tasarlanmıştır. Tasarlanan materyaller 10 müzik öğretmeninin görüşlerine sunulmuştur. Görüşme verileri betimsel analiz yapılarak işlenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda; ortaokul müzik dersi programına yönelik olarak hazırlanan materyallerin ders programına uygun olduğu, öğrenciler ve müzik öğretmenleri tarafından rahatlıkla kullanılabilir olduğu ve materyallerin öğrenci başarısını olumlu yönde etkileyeceği sonuçlarına ulaşılmıştır. İlkokul ve ortaokul için MEB tarafından hazırlanan öğretmen klavuz kitabına bu materyallerin koyulması önerilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4 |