Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture

Yıl 2021, Sayı: 28, 351 - 384, 31.10.2021

Öz

This study aims to investigate the views of school of foreign languages instructors about organizational culture. The study is designed in qualitative research method and as a case study. The study was conducted with 15 school of foreign languages instructors who were selected by maximum variation sampling method during the 2018 and 2019 academic year in Ankara. Semi structured interviews were conducted to gather data and content analysis was used to analyse the data. The study emphasises that for the powerful school culture, instructors should focus on orientation, social activities, merit, and democratic management style.

Kaynakça

  • Aidla, A. & Vadi, M. (2007). Relationships between organizational culture and performance in Estonian schools with regard to their size. Baltic Journal of Economics, 7(1), 3-17. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1406099X.2007.10840438?needAccess=true
  • Akıncı Vural, B. Z. ve Coşkun, G. (2007). Örgüt kültürü. Nobel Yayınevi.
  • Akar, H. (2017). Durum çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-176). Anı Yayıncılık.
  • Akyol, B.; Tanrısevdi, F., Gidiş, Y., Dumlu, N. N. ve Durdu, İ. (2020). Üniversitede örgüt kültürü: Bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi örneği. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 18-38. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/950471
  • Alamur, B. (2005). Örgüt kültürü ve örgüte bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi: Anadolu üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesinde bir uygulama. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/9273/336542.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Allen, L. (1999). Teachers in a changing culture: Building democratic schools. Management in Education. 13(1), 18-19. https://doi.org/10.1177/089202069901300107
  • Aslan, D. (2008). Liselerde örgüt kültürü: Sincan örneği. (Yayın No. 220329) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aslan, M., Özer, N. ve Bakır, A. A. (2009). Okul kültürüne ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Nitel bir araştırma. İlköğretim Online, 8(1), 268-281. https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09EUTFOUT09
  • Ateş, F. (2018). Devlet ve vakıf üniversitelerinin kurumsal ve akademik kültürlerinin incelenmesi. (Yayın No. 510195) [Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aydın, B., & Hockley, A. (2019). The role of the directors in language schools. Journal of Theory and Practice in Education, 15(4), 283-296. https://dergipark.org.tr/en/pub/eku/issue/51511/525813
  • Aydın, E. M. (2003). Örgüt kültürü değerlendirmesi ve bir uygulama. (Yayın No. 132833 ) [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aytaç, Ö. (2004). Örgütler: Sosyolojik bir perspektif. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 189-217.
  • Aytaç, T. (2013). Eğitim yönetiminde yeni paradigmalar/ okul merkezli yönetim. (2. Baskı). Nobel Yayınevi.
  • Bakioğlu, A. ve Bahçeci, M. (2010). Velilerin okul imajına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 31, 25-55. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1650
  • Balcı, A. (2003). Örgütsel sosyalleşme kuram strateji ve taktikler.(2. Baskı) Pegem A Yayıncılık.
  • Bankacı, U. (2019). Örgüt kültürünün akademisyenlerin erteleme eğilimleri üzerine etkisi. (Yayın No. 552231) [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Berry, G. (1997). Leadership and develop of quality culture in schools. International Journal of Educational Management, 2(2), 52-64. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1021.5537&rep=rep1&type=pdf
  • Bilgir, D. (2018). İlkokullarda öğretmen-yönetici çatışmaları ve çözüm yöntemleri. (Yayın No. 503651). [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri, (19. Baskı). Pegem Akademi.
  • Borhan, E. (2020). Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenci katılımı ve örgütsel kültür arasındaki ilişkinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi. http://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12625571/index.pdf
  • Can, H. (1997). Organizasyon ve yönetim. Siyasal Kitabevi.
  • Çınar, O. (2010). Okul müdürlerinin iletişim sürecindeki etkililiği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26,1-10. https://dergipark.org.tr/tr/download/article- file/55612
  • Çimen, Z. (2001). Beden eğitimi ve spor öğrenimi veren yükseköğretim kurumlarında örgüt kültürü. (Yayın No. 111425) [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Çöl, G. (2004). İnsan kaynakları örgütsel bağlılık kavramı ve benzer kavramlarla ilişkisi. http://www.isguc.org/?p=article&id=221&cilt=6&sayi=2&yil=2004.
  • Ehrhart, M. G., Schneider, B. & Macey, W. H. (2014). Organizational climate and culture. Routledge.
  • Fırat, S. (2010). Öğretmen algılarına göre ortaöğretim okul müdürlerinin kullandıkları çatışma yönetimi stratejilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yayın No. 264030) [Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Genç, N. (2005). Yönetim ve organizasyon: Çağdaş sistemler ve yaklaşımlar. Seçkin Yayıncılık.
  • Goldring, L. (2002). The power of school culture. Leadership, 32, 32-55. https://eric.ed.gov/?id=EJ659104
  • Göl, E. (2018). Yükseköğretimde örgüt kültürü ile yönetsel karar verme stillerinin ilişkisi. (Yayın No. 495547) [Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Griffith, J. (2004). Relation of principal transformational leadership to school staff job satisfaction, staff turnover, and school performance. Journal of Educational Administration, 42(3), 333-356. https://doi.org/10.1108/09578230410534667
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 148-159. http://journals.manas.edu.kg/mjsr/oldarchives/Vol03_Issue06_2003/295.pdf
  • Gülova, A. A. ve Demirsoy, Ö. (2012). Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: hizmet sektörü çalışanları üzerinde ampirik bir araştırma. Business and Economics Research Journal, 3(3), 49-76. http://www.berjournal.com/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/BERJ%203(3)12%20Article%204%20pp.49-76.pdf
  • Gümüş, E. & Gök, E. (2016). Academic mentorship and the mentorship needs of new faculty members in faculties of education. Journal of Higher Education and Science, 6(2), 268-276. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1711642
  • Hıdıroğlu, Y. Ö. ve Hıdıroğlu, Ç. N. (2014). Başarılı bir ortaokulda okul müdürünün çok faktörlü liderlik vasıflarının araştırılması: Şanlıurfa/Siverek örneği. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1(4), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/166393
  • Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2015). Eğitim yönetimi: teori, araştırma ve uygulama. (S. Turan, Çev. Ed.) Nobel Yayınevi.
  • İşcan, Ö. F.ve Timuroğlu M. K. (2007). Örgüt kültürünün iş tatmini üzerindeki etkisi ve bir uygulama. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 119-135. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/30134
  • Jung, D. I. (2001). Transformational and transactional leadership and their effects on creativity in groups. Creativity Research Journal, 13(2), 185-195. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1207/S15326934CRJ1302_6?needAccess=true
  • Karaman, F. ve Altunoğlu, A. (2007). Kamu üniversiteleri öğretim elemanlarının iş tatmini düzeyini etkileyen faktörler. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi,14(1),109-120. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/145940
  • Koçel, T. (2007). İşletme yöneticiliği: Yönetim ve organizasyon-organizasyonlarda davranış-klasik-modern-çağdaş yaklaşımlar. Beta Basım Yayım.
  • Köse, S., Tetik, S. ve Ercan C. (2001). Örgüt kültürünü oluşturan faktörler. Yönetim ve Ekonomi, 7(1), 219-242. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/145795
  • Kuh, G. D. & Whitt, E. J. (1988). The invisible tapestry: Culture in American colleges and universities. ASHE-ERIC Higher Education Report No. 1. Washington, D.C.: Association for the Study of Higher Education.
  • Negiş Işık, A. & Gürsel, M. (2013). Organizational culture in a successful primary school: An ethnographic case study. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(1), 221- 228. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1016652.pdf
  • Ogbonna, E. & Harris, L. C. (2000). Organizational culture and performance: empirical evidence from UK companies. International Journal of Human Resource Management, 11(4), 766-788. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/09585190050075114?needAccess=true
  • Özdemir, S. (2012). İlköğretim okullarında okul kültürü ile örgütsel sağlık arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 18(4), 599-620. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108168
  • Özdevecioğlu, Y. (2003). Örgütsel vatandaşlık davranışı ile üniversite öğrencilerinin bazı demografik özellikleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20, 117-135. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/66418
  • Özer, M. A. (2000). Etkin ve verimli örgüt yönetimine doğru bir adım: çatışma yönetimi. Verimlilik Dergisi, 4, 17-46.
  • Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel davranış (5. Baskı). Ekin Yayınevi.
  • Peker, Ö. ve Aytürk, N. (2002). Yönetim becerileri. (2. Baskı). Yargı Yayınevi.
  • Peters, T.J. & Waterman, R.H. (1982) In search of excellence: Lessons from America’s best-run companies. Harper & Row.
  • Robbins, S. (1990). Organization theory (3rd ed.). Prentice Hall.
  • Resmi Gazete, (23.03.2016), Sayı: 29662. Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik, Ankara.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel psikoloji (5. Baskı). Ezgi Kitabevi
  • Salfi, N. A. & Saeed, M. (2007). Relationship among school size, school culture and students’ achievement at secondary level in Pakistan. International Journal of Educational Management, 21(7), 606-620. https://eric.ed.gov/?id=EJ800412
  • Sergiovanni, T. (2001). The principals: A reflective practice perspective. Allyn and Bacon.
  • Sezgin, M. ve Bulut, B. (2013). Örgüt kültürü ve halkla ilişkiler. Karabük Üniversitesi SBE Dergisi, 3(2), 182-194. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/105609.
  • Sun, S. (2008). Organizational culture and its themes. International Journal of Business and Management, 3(12), 137-141. https://www.ccsenet.org/journal/index.php/ijbm/article/view/760
  • Şahin, A. (2010). Örgüt Kültürü: Yönetim ilişkisi ve yönetsel etkinlik. Maliye Dergisi, 159, 21-35. https://ms.hmb.gov.tr/uploads/2019/09/Ali%C5%9EAH%C4%B0N.pdf
  • Şahin, H. (2018). Akademik personelin kurumlarını ilişkilendirdikleri örgüt kültürü tipleri. [(Yayın No. 506912) [Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T. ve Çelik, A. (2010). Davranış bilimleri. Gazi Kitabevi.
  • Şimşek, Y. (2005). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Şişman, M. (2002). Örgütler ve kültürler. Pegem Akademi.
  • Tekkanat, D. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin çatışma yönetiminde kullandıkları iletişim tarzlarına ilişkin öğretmen algıları (Edirne ili örneği). (Yayın No. 253032) [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • THES (2008). The Times Higher Education Supplement. http://www.timeshighereducation.co.uk.
  • Tsui, A. S., Zhang, Z., Wang, H., Xin, K. R. & Wu, J. B. (2006). Unpacking the relationship between CEO leadership behavior and organizational culture. The Leadership Quarterly, 17(2), 113-137. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2005.12.001
  • Uluçınar Türkel, A. (2000). Toplam kalite bağlamında grup dinamiği ve çatışma yönetimi. Türkmen Kitabevi.
  • Wall, J. A., & Callister, R. R. (1995). Conflict and its management. Journal of management, 21(3), 515-558. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/014920639502100306
  • Woodbury, T. J. (2006). Building organizational culture, world by world. Leader to Leader, 39, 48-54.
  • Yağmurlu, A. (1997). Örgüt kültürü tanımlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 52(1), 717-724. https://dergipark.org.tr/tr/download/article- file/36373
  • Yaman, T. T. ve Çakır, Ö. (2017). Üniversite tercihlerinin seçime dayalı konjoint analizi̇ ile belirlenmesi̇. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(1), 65-84. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/358099
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd ed.). Sage Publications.
Yıl 2021, Sayı: 28, 351 - 384, 31.10.2021

Öz

Kaynakça

  • Aidla, A. & Vadi, M. (2007). Relationships between organizational culture and performance in Estonian schools with regard to their size. Baltic Journal of Economics, 7(1), 3-17. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1406099X.2007.10840438?needAccess=true
  • Akıncı Vural, B. Z. ve Coşkun, G. (2007). Örgüt kültürü. Nobel Yayınevi.
  • Akar, H. (2017). Durum çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-176). Anı Yayıncılık.
  • Akyol, B.; Tanrısevdi, F., Gidiş, Y., Dumlu, N. N. ve Durdu, İ. (2020). Üniversitede örgüt kültürü: Bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi örneği. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 18-38. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/950471
  • Alamur, B. (2005). Örgüt kültürü ve örgüte bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi: Anadolu üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesinde bir uygulama. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/9273/336542.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Allen, L. (1999). Teachers in a changing culture: Building democratic schools. Management in Education. 13(1), 18-19. https://doi.org/10.1177/089202069901300107
  • Aslan, D. (2008). Liselerde örgüt kültürü: Sincan örneği. (Yayın No. 220329) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aslan, M., Özer, N. ve Bakır, A. A. (2009). Okul kültürüne ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Nitel bir araştırma. İlköğretim Online, 8(1), 268-281. https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09EUTFOUT09
  • Ateş, F. (2018). Devlet ve vakıf üniversitelerinin kurumsal ve akademik kültürlerinin incelenmesi. (Yayın No. 510195) [Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aydın, B., & Hockley, A. (2019). The role of the directors in language schools. Journal of Theory and Practice in Education, 15(4), 283-296. https://dergipark.org.tr/en/pub/eku/issue/51511/525813
  • Aydın, E. M. (2003). Örgüt kültürü değerlendirmesi ve bir uygulama. (Yayın No. 132833 ) [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aytaç, Ö. (2004). Örgütler: Sosyolojik bir perspektif. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 189-217.
  • Aytaç, T. (2013). Eğitim yönetiminde yeni paradigmalar/ okul merkezli yönetim. (2. Baskı). Nobel Yayınevi.
  • Bakioğlu, A. ve Bahçeci, M. (2010). Velilerin okul imajına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 31, 25-55. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1650
  • Balcı, A. (2003). Örgütsel sosyalleşme kuram strateji ve taktikler.(2. Baskı) Pegem A Yayıncılık.
  • Bankacı, U. (2019). Örgüt kültürünün akademisyenlerin erteleme eğilimleri üzerine etkisi. (Yayın No. 552231) [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Berry, G. (1997). Leadership and develop of quality culture in schools. International Journal of Educational Management, 2(2), 52-64. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1021.5537&rep=rep1&type=pdf
  • Bilgir, D. (2018). İlkokullarda öğretmen-yönetici çatışmaları ve çözüm yöntemleri. (Yayın No. 503651). [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri, (19. Baskı). Pegem Akademi.
  • Borhan, E. (2020). Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenci katılımı ve örgütsel kültür arasındaki ilişkinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi. http://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12625571/index.pdf
  • Can, H. (1997). Organizasyon ve yönetim. Siyasal Kitabevi.
  • Çınar, O. (2010). Okul müdürlerinin iletişim sürecindeki etkililiği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26,1-10. https://dergipark.org.tr/tr/download/article- file/55612
  • Çimen, Z. (2001). Beden eğitimi ve spor öğrenimi veren yükseköğretim kurumlarında örgüt kültürü. (Yayın No. 111425) [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Çöl, G. (2004). İnsan kaynakları örgütsel bağlılık kavramı ve benzer kavramlarla ilişkisi. http://www.isguc.org/?p=article&id=221&cilt=6&sayi=2&yil=2004.
  • Ehrhart, M. G., Schneider, B. & Macey, W. H. (2014). Organizational climate and culture. Routledge.
  • Fırat, S. (2010). Öğretmen algılarına göre ortaöğretim okul müdürlerinin kullandıkları çatışma yönetimi stratejilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yayın No. 264030) [Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Genç, N. (2005). Yönetim ve organizasyon: Çağdaş sistemler ve yaklaşımlar. Seçkin Yayıncılık.
  • Goldring, L. (2002). The power of school culture. Leadership, 32, 32-55. https://eric.ed.gov/?id=EJ659104
  • Göl, E. (2018). Yükseköğretimde örgüt kültürü ile yönetsel karar verme stillerinin ilişkisi. (Yayın No. 495547) [Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Griffith, J. (2004). Relation of principal transformational leadership to school staff job satisfaction, staff turnover, and school performance. Journal of Educational Administration, 42(3), 333-356. https://doi.org/10.1108/09578230410534667
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 148-159. http://journals.manas.edu.kg/mjsr/oldarchives/Vol03_Issue06_2003/295.pdf
  • Gülova, A. A. ve Demirsoy, Ö. (2012). Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: hizmet sektörü çalışanları üzerinde ampirik bir araştırma. Business and Economics Research Journal, 3(3), 49-76. http://www.berjournal.com/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/BERJ%203(3)12%20Article%204%20pp.49-76.pdf
  • Gümüş, E. & Gök, E. (2016). Academic mentorship and the mentorship needs of new faculty members in faculties of education. Journal of Higher Education and Science, 6(2), 268-276. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1711642
  • Hıdıroğlu, Y. Ö. ve Hıdıroğlu, Ç. N. (2014). Başarılı bir ortaokulda okul müdürünün çok faktörlü liderlik vasıflarının araştırılması: Şanlıurfa/Siverek örneği. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1(4), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/166393
  • Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2015). Eğitim yönetimi: teori, araştırma ve uygulama. (S. Turan, Çev. Ed.) Nobel Yayınevi.
  • İşcan, Ö. F.ve Timuroğlu M. K. (2007). Örgüt kültürünün iş tatmini üzerindeki etkisi ve bir uygulama. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 119-135. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/30134
  • Jung, D. I. (2001). Transformational and transactional leadership and their effects on creativity in groups. Creativity Research Journal, 13(2), 185-195. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1207/S15326934CRJ1302_6?needAccess=true
  • Karaman, F. ve Altunoğlu, A. (2007). Kamu üniversiteleri öğretim elemanlarının iş tatmini düzeyini etkileyen faktörler. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi,14(1),109-120. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/145940
  • Koçel, T. (2007). İşletme yöneticiliği: Yönetim ve organizasyon-organizasyonlarda davranış-klasik-modern-çağdaş yaklaşımlar. Beta Basım Yayım.
  • Köse, S., Tetik, S. ve Ercan C. (2001). Örgüt kültürünü oluşturan faktörler. Yönetim ve Ekonomi, 7(1), 219-242. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/145795
  • Kuh, G. D. & Whitt, E. J. (1988). The invisible tapestry: Culture in American colleges and universities. ASHE-ERIC Higher Education Report No. 1. Washington, D.C.: Association for the Study of Higher Education.
  • Negiş Işık, A. & Gürsel, M. (2013). Organizational culture in a successful primary school: An ethnographic case study. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(1), 221- 228. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1016652.pdf
  • Ogbonna, E. & Harris, L. C. (2000). Organizational culture and performance: empirical evidence from UK companies. International Journal of Human Resource Management, 11(4), 766-788. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/09585190050075114?needAccess=true
  • Özdemir, S. (2012). İlköğretim okullarında okul kültürü ile örgütsel sağlık arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 18(4), 599-620. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108168
  • Özdevecioğlu, Y. (2003). Örgütsel vatandaşlık davranışı ile üniversite öğrencilerinin bazı demografik özellikleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20, 117-135. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/66418
  • Özer, M. A. (2000). Etkin ve verimli örgüt yönetimine doğru bir adım: çatışma yönetimi. Verimlilik Dergisi, 4, 17-46.
  • Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel davranış (5. Baskı). Ekin Yayınevi.
  • Peker, Ö. ve Aytürk, N. (2002). Yönetim becerileri. (2. Baskı). Yargı Yayınevi.
  • Peters, T.J. & Waterman, R.H. (1982) In search of excellence: Lessons from America’s best-run companies. Harper & Row.
  • Robbins, S. (1990). Organization theory (3rd ed.). Prentice Hall.
  • Resmi Gazete, (23.03.2016), Sayı: 29662. Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik, Ankara.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel psikoloji (5. Baskı). Ezgi Kitabevi
  • Salfi, N. A. & Saeed, M. (2007). Relationship among school size, school culture and students’ achievement at secondary level in Pakistan. International Journal of Educational Management, 21(7), 606-620. https://eric.ed.gov/?id=EJ800412
  • Sergiovanni, T. (2001). The principals: A reflective practice perspective. Allyn and Bacon.
  • Sezgin, M. ve Bulut, B. (2013). Örgüt kültürü ve halkla ilişkiler. Karabük Üniversitesi SBE Dergisi, 3(2), 182-194. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/105609.
  • Sun, S. (2008). Organizational culture and its themes. International Journal of Business and Management, 3(12), 137-141. https://www.ccsenet.org/journal/index.php/ijbm/article/view/760
  • Şahin, A. (2010). Örgüt Kültürü: Yönetim ilişkisi ve yönetsel etkinlik. Maliye Dergisi, 159, 21-35. https://ms.hmb.gov.tr/uploads/2019/09/Ali%C5%9EAH%C4%B0N.pdf
  • Şahin, H. (2018). Akademik personelin kurumlarını ilişkilendirdikleri örgüt kültürü tipleri. [(Yayın No. 506912) [Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T. ve Çelik, A. (2010). Davranış bilimleri. Gazi Kitabevi.
  • Şimşek, Y. (2005). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Şişman, M. (2002). Örgütler ve kültürler. Pegem Akademi.
  • Tekkanat, D. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin çatışma yönetiminde kullandıkları iletişim tarzlarına ilişkin öğretmen algıları (Edirne ili örneği). (Yayın No. 253032) [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • THES (2008). The Times Higher Education Supplement. http://www.timeshighereducation.co.uk.
  • Tsui, A. S., Zhang, Z., Wang, H., Xin, K. R. & Wu, J. B. (2006). Unpacking the relationship between CEO leadership behavior and organizational culture. The Leadership Quarterly, 17(2), 113-137. https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2005.12.001
  • Uluçınar Türkel, A. (2000). Toplam kalite bağlamında grup dinamiği ve çatışma yönetimi. Türkmen Kitabevi.
  • Wall, J. A., & Callister, R. R. (1995). Conflict and its management. Journal of management, 21(3), 515-558. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/014920639502100306
  • Woodbury, T. J. (2006). Building organizational culture, world by world. Leader to Leader, 39, 48-54.
  • Yağmurlu, A. (1997). Örgüt kültürü tanımlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 52(1), 717-724. https://dergipark.org.tr/tr/download/article- file/36373
  • Yaman, T. T. ve Çakır, Ö. (2017). Üniversite tercihlerinin seçime dayalı konjoint analizi̇ ile belirlenmesi̇. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(1), 65-84. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/358099
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd ed.). Sage Publications.
Toplam 71 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Devrim Akman Bu kişi benim

Didem Koşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Akman, D., & Koşar, D. (2021). Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi(28), 351-384.
AMA Akman D, Koşar D. Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture. Derginin Amacı ve Kapsamı. Ekim 2021;(28):351-384.
Chicago Akman, Devrim, ve Didem Koşar. “Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, sy. 28 (Ekim 2021): 351-84.
EndNote Akman D, Koşar D (01 Ekim 2021) Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 28 351–384.
IEEE D. Akman ve D. Koşar, “Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture”, Derginin Amacı ve Kapsamı, sy. 28, ss. 351–384, Ekim 2021.
ISNAD Akman, Devrim - Koşar, Didem. “Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 28 (Ekim 2021), 351-384.
JAMA Akman D, Koşar D. Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021;:351–384.
MLA Akman, Devrim ve Didem Koşar. “Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, sy. 28, 2021, ss. 351-84.
Vancouver Akman D, Koşar D. Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021(28):351-84.