Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia

Yıl 2021, Sayı: 28, 79 - 99, 31.10.2021

Öz

This study aimed to investigate the similarities and differences between curriculum and textbook contents of Life Sciences course in Turkey and World Around course in Russia. To that end, curriculum and textbooks of Life Sciences and World Around in effect in both countries in the academic year of 2019-2020 were examined. In the present study, using the intertwined single-case design of qualitative research designs, document review was opted for as the measure. The data achieved were subjected to descriptive content analysis. Codes, categories and themes utilized in the analysis of curriculum and textbooks were shaped in accordance with the contents of curriculum and textbooks in light of similar studies in the literature. Main features of the curriculum and textbooks and how subjects were presented were examined within the framework of activity and assessment practices. Turkish and Russian Life Sciences Curriculum and textbooks were similar overall but had some differences concerning content. Consequently, it was concluded that it would be more relevant to integrate certain activities and methods that would bring the students closer to real life into the Turkish Life Sciences textbooks.

Kaynakça

  • Akar, H. (2019). Durum calismasi. Saban, A. ve Ersoy, A. (Ed.) Egitimde nitel arastirma desenleri (3. Baskı). Ankara: Ani.
  • Akhan, N. E., ve Cicek, S. (2019). Karsilastirmali sosyal bilgiler ögretimine bir örnek: Türk ve Rus ortaokul öğrencilerinin “iyi vatandaslık algilari”. Bayburt Egitim Fakultesi Dergisi, 14(27), 177-195.
  • Akhan, O., Babaev, A., ve Yalcin, A. (2019). Karsilastirmali sosyal bilgiler öretimine bir örnek: Turkiye ve Tusya sosyal bilgiler programları. Uluslararasi Sosyal Arastırmalar Dergisi, 12(63), 746-762.
  • Baysal, Z. N., Tezcan, Ö., ve Arac, K. E. (2018). Comparison of life science courses in Turkey and Germany-Hamburg: a general outlook. Journal of Theoretical Educational Science, 11(1), 117-134,
  • Karakuyu, M., ve Sariusta, F. (2013). Farklı ülkelerde cografya egitimi ve ögretimi. Özey, R., Kilinc, Y., Ates, M. (Ed.). Rusya Federasyonu egitim sistemi ve cografya egitimi. Ankara: Pegem.
  • Memmedova-Telci, A. (2011). Rusya egitim sistemi. Balci, A. (Ed.) Karsilastirmali egitim sistemleri. Ankara: Pegem.
  • Merey, Z., Kus, Z. ve Karatekin, K. (2012). Tuurkiye ve ABD ilkögretim sosyal bilgiler ögretim programlarinin degerler egitimi acisindan karsilastirilmasi. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 12(2), 1613-1632.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel arastırma: Desen ve uygulama için bir rehber. Turan, S. (Cev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London: Sage.
  • Minaeva E.V., Ivanova N. I., & Tarasova S. P. (2016). Possible curriculum in math school in Russia and school 2100 for the formation of universal educational actions planning of junior schoolchildren. International Journal of Applied and Fundamental Research, 12, 1532-1535.
  • Ministry of National Education (MoNE), (2018). İlkokul 1, 2, 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim.
  • Osmanoglu, A. E., ve Yildirim, G. (2013). Misir ve Türkiye 6. sinif sosyal bilgiler ögretim programları karsilastirmasi. Turkish Studies, 8(6), 511-535.
  • Ozturk, F. Z., ve Ozturk, T. (2013). Kanada (Ontario) sosyal bilgiler ögretim programi ve bu programin Turkiye sosyal bilgiler ögretim programıyla karsilastirmasi.. Adiyaman Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi (Sosyal Bilgiler gğretimi Ozel Sayisi), 6(14), 485-514.
  • Paker, T. (2015). Durum çalışması. Seggie, F. N., Bayyurt Y. (Ed.). Nitel arastirma: yöntem, teknik, analiz ve yaklasimlari (s.119-135). Ankara: Anı.
  • Pamuk, İ. (2020). The use of history in life studies textbooks in Germany. Turkish History Education Journal, 9(1), 209-231.
  • Pamuk, İ., ve Pamuk, A. (2016). Almanya’da sachunterricht ve Turkiye’de hayat bilgisi ders kitaplarında okulda demokrasi uygulamalarına örnek olarak sınıf baskanı seçimi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(2), 67-83.
  • Patton, M. Q., (2014). Nitel arastırma ve degerlendirme yontemleri. Bütün, M., Demir, S. B. (Cev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Seker, M. (2014). Singapur sosyal bilgiler öğretim programı ve bu programın Turkiye sosyal bilgiler ögretim programi ile karsilastirilmasi. Turkish Studies, 9(2), 1417-1439.
  • Tural, A., Sahan, G., İsik, A. D., Ozdemir, S., Uysal, H., ve Yilmaz, O. (2017). Turkiye ve Almanya'daki hayat bilgisi ders kitaplarinin resim-metin iliskileri ve kullanimları bakimindan karsilastirmasi. Bartın Üniversitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 6(2), 770-782.
  • Turkoglu, A. (1998). Karsilastirmali egitim dunya ulkelerinden orneklerle. Adana: Baki.
  • Yazici, K. (2009). Yeni zelanda sosyal bilgiler ögretim programi ve bu programin Türkiye’deki sosyal bilgiler ögretim programi ile karsilastirilmasi. Selcuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 22, 423-435.
  • Yildirim, A., ve Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Ankara: Seckin. Yin, R. K. (1984) Case study research: design and methods. Beverly Hills, California: Sage.
  • Айвазян, Н. С. (2016). Сравнительный анализ методик обучения младших школьников решению текстовых задач. Гаудеамус, 15(3), 54-61.
  • Долгова, В. И., & Цветкова, Н. В. (2014). Влияние системы обучения младших школьников на формирование межличностной рефлексии в подростковом возрасте. Вестник Южно-Уральского государственного гуманитарно-педагогического университета, 7, 89-98.
  • Плешаков, А. А. (2013). Окружающий мир. Рабочие программы: 1-4 кл. М.: Просвещение. Смирнова, A. С. (2018). Сравнительный Анализ Программ И Учебников Математики Для Начальной Школы С Точки Зрения Особенностей Формирования Познавательных Универсальных Учебных Действий, Информация Как Двигатель Научного Прогресса, 65-67.
  • Фгос ноо, (2011). Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования: текст с изм. М-во образования и науки Рос. Федерации. М.: Просвещение.
Yıl 2021, Sayı: 28, 79 - 99, 31.10.2021

Öz

Kaynakça

  • Akar, H. (2019). Durum calismasi. Saban, A. ve Ersoy, A. (Ed.) Egitimde nitel arastirma desenleri (3. Baskı). Ankara: Ani.
  • Akhan, N. E., ve Cicek, S. (2019). Karsilastirmali sosyal bilgiler ögretimine bir örnek: Türk ve Rus ortaokul öğrencilerinin “iyi vatandaslık algilari”. Bayburt Egitim Fakultesi Dergisi, 14(27), 177-195.
  • Akhan, O., Babaev, A., ve Yalcin, A. (2019). Karsilastirmali sosyal bilgiler öretimine bir örnek: Turkiye ve Tusya sosyal bilgiler programları. Uluslararasi Sosyal Arastırmalar Dergisi, 12(63), 746-762.
  • Baysal, Z. N., Tezcan, Ö., ve Arac, K. E. (2018). Comparison of life science courses in Turkey and Germany-Hamburg: a general outlook. Journal of Theoretical Educational Science, 11(1), 117-134,
  • Karakuyu, M., ve Sariusta, F. (2013). Farklı ülkelerde cografya egitimi ve ögretimi. Özey, R., Kilinc, Y., Ates, M. (Ed.). Rusya Federasyonu egitim sistemi ve cografya egitimi. Ankara: Pegem.
  • Memmedova-Telci, A. (2011). Rusya egitim sistemi. Balci, A. (Ed.) Karsilastirmali egitim sistemleri. Ankara: Pegem.
  • Merey, Z., Kus, Z. ve Karatekin, K. (2012). Tuurkiye ve ABD ilkögretim sosyal bilgiler ögretim programlarinin degerler egitimi acisindan karsilastirilmasi. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 12(2), 1613-1632.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel arastırma: Desen ve uygulama için bir rehber. Turan, S. (Cev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London: Sage.
  • Minaeva E.V., Ivanova N. I., & Tarasova S. P. (2016). Possible curriculum in math school in Russia and school 2100 for the formation of universal educational actions planning of junior schoolchildren. International Journal of Applied and Fundamental Research, 12, 1532-1535.
  • Ministry of National Education (MoNE), (2018). İlkokul 1, 2, 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim.
  • Osmanoglu, A. E., ve Yildirim, G. (2013). Misir ve Türkiye 6. sinif sosyal bilgiler ögretim programları karsilastirmasi. Turkish Studies, 8(6), 511-535.
  • Ozturk, F. Z., ve Ozturk, T. (2013). Kanada (Ontario) sosyal bilgiler ögretim programi ve bu programin Turkiye sosyal bilgiler ögretim programıyla karsilastirmasi.. Adiyaman Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi (Sosyal Bilgiler gğretimi Ozel Sayisi), 6(14), 485-514.
  • Paker, T. (2015). Durum çalışması. Seggie, F. N., Bayyurt Y. (Ed.). Nitel arastirma: yöntem, teknik, analiz ve yaklasimlari (s.119-135). Ankara: Anı.
  • Pamuk, İ. (2020). The use of history in life studies textbooks in Germany. Turkish History Education Journal, 9(1), 209-231.
  • Pamuk, İ., ve Pamuk, A. (2016). Almanya’da sachunterricht ve Turkiye’de hayat bilgisi ders kitaplarında okulda demokrasi uygulamalarına örnek olarak sınıf baskanı seçimi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(2), 67-83.
  • Patton, M. Q., (2014). Nitel arastırma ve degerlendirme yontemleri. Bütün, M., Demir, S. B. (Cev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Seker, M. (2014). Singapur sosyal bilgiler öğretim programı ve bu programın Turkiye sosyal bilgiler ögretim programi ile karsilastirilmasi. Turkish Studies, 9(2), 1417-1439.
  • Tural, A., Sahan, G., İsik, A. D., Ozdemir, S., Uysal, H., ve Yilmaz, O. (2017). Turkiye ve Almanya'daki hayat bilgisi ders kitaplarinin resim-metin iliskileri ve kullanimları bakimindan karsilastirmasi. Bartın Üniversitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 6(2), 770-782.
  • Turkoglu, A. (1998). Karsilastirmali egitim dunya ulkelerinden orneklerle. Adana: Baki.
  • Yazici, K. (2009). Yeni zelanda sosyal bilgiler ögretim programi ve bu programin Türkiye’deki sosyal bilgiler ögretim programi ile karsilastirilmasi. Selcuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 22, 423-435.
  • Yildirim, A., ve Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Ankara: Seckin. Yin, R. K. (1984) Case study research: design and methods. Beverly Hills, California: Sage.
  • Айвазян, Н. С. (2016). Сравнительный анализ методик обучения младших школьников решению текстовых задач. Гаудеамус, 15(3), 54-61.
  • Долгова, В. И., & Цветкова, Н. В. (2014). Влияние системы обучения младших школьников на формирование межличностной рефлексии в подростковом возрасте. Вестник Южно-Уральского государственного гуманитарно-педагогического университета, 7, 89-98.
  • Плешаков, А. А. (2013). Окружающий мир. Рабочие программы: 1-4 кл. М.: Просвещение. Смирнова, A. С. (2018). Сравнительный Анализ Программ И Учебников Математики Для Начальной Школы С Точки Зрения Особенностей Формирования Познавательных Универсальных Учебных Действий, Информация Как Двигатель Научного Прогресса, 65-67.
  • Фгос ноо, (2011). Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования: текст с изм. М-во образования и науки Рос. Федерации. М.: Просвещение.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nur Utkur Gulluhan Bu kişi benim

Elvira Guseınova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Utkur Gulluhan, N., & Guseınova, E. (2021). Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi(28), 79-99.
AMA Utkur Gulluhan N, Guseınova E. Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia. Derginin Amacı ve Kapsamı. Ekim 2021;(28):79-99.
Chicago Utkur Gulluhan, Nur, ve Elvira Guseınova. “Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, sy. 28 (Ekim 2021): 79-99.
EndNote Utkur Gulluhan N, Guseınova E (01 Ekim 2021) Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 28 79–99.
IEEE N. Utkur Gulluhan ve E. Guseınova, “Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia”, Derginin Amacı ve Kapsamı, sy. 28, ss. 79–99, Ekim 2021.
ISNAD Utkur Gulluhan, Nur - Guseınova, Elvira. “Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 28 (Ekim 2021), 79-99.
JAMA Utkur Gulluhan N, Guseınova E. Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021;:79–99.
MLA Utkur Gulluhan, Nur ve Elvira Guseınova. “Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, sy. 28, 2021, ss. 79-99.
Vancouver Utkur Gulluhan N, Guseınova E. Life Science Curriculum and Textbooks: The Comparison of Turkey and Russia. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021(28):79-9.