Bu çalışmada Eğitici Bilişim Ağı olan EBA’nın faydalı kullanımına ilişkin ilkokul öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılında Ordu ili İkizce ilçesindeki Selahattin Tiryaki İlkokulu ve İkizce İlkokulunda eğitim-öğretim gören 121 öğrenciden toplanmıştır. Çalışmada veri toplamak amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve öğrencilerin verdikleri cevaplar kodlanmıştır. Kodlardan yola çıkarak temalar oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrenciler EBA’nın konuları pekiştirmede, sınavlara hazırlık ve konu tekrarı yapmada faydalı bir site olduğunu, canlı dersler konusunda sıkıntıların çözüldüğünü ve problem yaşamadıklarını, konu anlatımı, eğitici oyun/etkinlikler, testler ve videolar bakımından sitenin eğer öğretmenler tarafından geliştirilirse daha ilgi çekici olduğunu, öğretmenlere dönük eğitici çalışmalar yapılması gerekliliğini belirtmişlerdir. Ayrıca sitenin başarılarını artırma, konu tekrarı yapma ve test çözmelerine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Ama yeterlilik noktasında daha fazla döküman yüklenmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında siteye girişte bazen şifre kabul etmeme ve hata verme gibi sorunlarla karşılaştıklarını, yoğunluktan dolayı canlı derslere giremediklerini, siteyi kullanırken ise videoların yavaş açılması yada hiç açılmaması, ödevlerin açılmaması, siteden atma gibi sıkıntıları belirtmişlerdir. Öğrenciler ayrıca siteye daha çok oyun/eğlence, test ve konu içeriğinin eklenmesi gerektiğini düşünmektedir. Bunun için çalışmalar yapılması gerektiğini belirtmişlerdir. İçeriğin geliştirilmesini istemektedir. Eba’nın geliştirilmesi ve öğretmenlere içerik ekleme konusunda eğitimler verilmesi acilen önerilmektedir.
teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |