Finansal okuryazarlığı açıklarken paradan ve paranın etkin yönetiminden bahsedilmektedir. Paraya karşı daha sağlıklı tutum sergileyebilmek için, paranın tarafsız bir araçtan daha fazlası ya da eksiği olduğunu anlamak gerekmektedir. İnsanların faturalarını nasıl ödeyeceği, paralarını nasıl idare edeceği, paralarını kullanmak için nasıl bütçe ve plan yaptığıyla ilgili her konu para yönetimi olarak adlandırılmaktadır.
Bu çalışmada lise öğrencilerinin para yönetimine ilişkin tutum ve davranışları ile finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında ilgili yazından yararlanılarak geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, ve Güvenç (2016) tarafından geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Betimsel ve ilişkisel bir çalışma olan araştırmanın örneklemi 171 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma sonucunda: öğrencilerin para yönetimi davranış algıları ile para yönetimi öz yeterlik algılarının yüksek düzeyde, finansal okuryazarlık bilgi düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
Finansal Okuryazarlık Para Yönetimi Finansal Farkındalık Finansal Tutum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |