Çapraz sevkiyat, farklı tedarikçilerden gelen ürünlerin bir depoda sevkiyat noktalarına göre birleştirilerek genelde 24 saat içinde sevk edildiği depolama sürecidir. Bu işlemlerin gerçekleştirildiği merkezlerde, kamyonların hangi kapılara hangi sırada atandığı, işlemlerin tamamlanma zamanlarını oldukça etkileyen bir karardır. Bu nedenle literatürde, kamyonların kapılara atanması ve çizelgelenmesi problemi (KKAÇP) sıklıkla ele alınmıştır. Ancak bu çalışmalarda genellikle kapılara atanacak işçi sayısı ve kapıların hangi tip kamyonlara hizmet verebileceği konuları göz ardı edilmiştir. Bu çalışmada ilk defa kapılara atanacak işçi sayılarının ve hem gelen kamyonlara hem de giden kamyonlara hizmet verebilen karma kapıların dikkate alındığı bütünleşik KKAÇP ele alınmıştır. Ele alınan problemin çözümü için bir matematiksel model önerilmiştir. Önerilen modelin performansı rassal türetilen test problemleri kullanılarak gösterilmiştir. Elde edilen sonuçlar, önerilen çözüm yaklaşımı ile son işin tamamlanma zamanının klasik yaklaşıma göre ortalama %52 oranında iyileştiğini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |