Bu çalışma, Unilever Tedarik Zinciri Departmanı ile yürütülmüştür. Projenin ilerletilmesi için öncelikle sistemin güncel durumu aşama aşama incelenmiş, daha sonra tedarik zinciri yönetiminde aksaklıklara sebep olan problem belirtileri bulunmaya çalışılmıştır. Düşük rafta bulunurluk ve doğru üründen doğru miktarda rafta bulundurmama sonucu satış kaybı, yerel zincir mağazalarının temel problemidir. Taktiksel ve operasyonel seviyede çözümler içeren bir bütünsel çözüm yaklaşımı önerilmiştir. Ürün gamı yönetimi ve mağaza ziyaret planlaması, çözüm yaklaşımı olarak birbirine paralel bir şekilde problemin çözümü için uygulanmıştır. Çözüm yaklaşımlarının etkisi, benzetim modeli ile test edilmiş ve güncel durumdaki satış rakamlarıyla kıyaslanmıştır. Mağaza ziyaret planlaması sayesinde çalışanların yolda boşa geçirdikleri mesafe %69,5 azalmış ve bununla birlikte, en çok satan kişisel bakım ürünlerinin satışlarının da %8-16 oranlarında arttığı gözlemlenmiştir. Çözüm yaklaşımları, güncel duruma kıyasla daha verimli sonuçlar getirdiği görüldükten sonra şirket tarafından kullanılabilir çıktılar haline getirilmiştir.
This study has been conducted with Supply Chain Department of Unilever. In order to make progress, current state of system is inspected and problem symptoms that lead to malfunction of management of supply chain are tried to be found. Low value of on shelf availability and unavailabilty of right amount of right product are two main problem of local modern trade customers regarding lost sales. Holistic solution system to this problem includes tactical and operational level solutions. Management of product variant is implemented in parallel with store visit planning. Possible impact of solution approaches is found by discrete event simulation and compared with current sales numbers. The total time that is spent on transporting among stores is decreased by 69,5% and therefore the spent for the stores is increased. In addition, it is observed that there is a 8-16% increase in the sales amounts of leader personal care products. Then, these solution approaches are prepared as user friendly outcomes for the firm after observing they give better results than the current system.
Retail assortment planning shelf management assignment model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2015 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 2 |