Bu çalışmada, Eczacıbaşı Hijyen Ürünleri fabrikası için müşteri servis seviyesini en çoklayan ve toplam maliyeti en azlayan bir üretim ve envanter planlama sistemi tasarlanmıştır. Tasarlanan sistemin, dinamik bir yapıda üretim planlama kararlarını vermesi, ani siparişlere karşı esneklik göstermesi ve envanter seviyelerini en uygun durumda tutması hedeflenmektedir. Çözüm yaklaşımı iki aşamalı olarak kurgulanmıştır. Birinci aşamada, ürünlerin üretim hatlarına ataması yapılmakta, üretim adet ve zamanları belirlenmektedir. Taşeron üretim kararları da birinci aşamada belirlenmektedir. İkinci aşamada, her hat için, birinci aşamadan gelen ürünler, gerçek kurulum süreleri kullanılarak haftalık çizelgelenmektedir. Ayrıca, tedarik süresi, talep değişkenliği gibi belirsizlikleri göz önünde bulunduran bir emniyet stoğu belirleme metodu ve satış aşamasında öncelikli müşterileri gözeten bir envanter tahsis yöntemi önerilmiştir. Çözüm yaklaşımı, sayısal çalışmalar ile sınanmış ve mevcut uygulama ile karşılaştırılmıştır. Firma için önerilen performans ölçülerinde belirgin iyileşmeler gözlemlenmiştir.
In this study, we design a production and inventory planning system which maximizes customer service level and minimizes total production related costs for Eczacibasi Hygiene Products factory. The system will make production planning decisions in a dynamic environment and be flexible enough to handle unexpected orders while keeping inventories at reasonable levels. We propose a two-stage solution approach for this problem. In the first stage, products are assigned to production lines and weekly production quantities are determined. Outsourcing decisions are also made in this stage. Then, for every production line, weekly schedule is obtained by using sequence dependent setup times. Furthermore, considering uncertainties such as demand fluctuations and lead times, a new safety stock calculation method is implemented. In addition, a threshold level for quantity of sales is determined for each customer, in order to safely allocate some of inventory to prioritized customers. Findings are tested and compared to the current performance of the factory by numerical studies and significant improvements are observed in performance measures.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2016 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 4 |