Bu çalışma, Türkiye'de yeni mezun endüstri mühendislerinin iş seçim kararlarında kriterlerin etkisini değerlendirmek ve şirketlere yeni işe alım ve markalaşma süreçlerini buna göre tasarlamaları için gerekli bilgileri sağlamak amacıyla yapılmıştır. İlgili literatürde iş seçim kararlarını etkilediği tespit edilen faktörler, 2019-23 yılları arasında Türkiye'de bir endüstri mühendisliği programından mezun olan veya 2023-24 akademik yılı sonunda mezun olacak katılımcılar tarafından çevrim içi bir ankette değerlendirilmiştir. Kartopu örnekleme yoluyla elde edilen yanıtlar, çeşitli istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, yeni mezunların kişilik ve demografik özellikleri ile kariyer ilgi alanlarının yanı sıra şirketlerin kurumsal sorumluluk ve sosyal performansı, iş ilânlarının yapısı ve içeriği, işin ve kurumun özellikleri, iş ön izlemeleri ve işe alım sürecinin özellikleri gibi faktörlerin ilgili süreçte önemli rol oynadığını ortaya koymuştur. Bu çalışma, kuruluşların büyüme ve iyileştirme alanlarını belirlemelerine, potansiyel tehditleri veya zorlukları öngörmelerine ve azaltmalarına, kârlılıklarını etkileyebilecek faktörleri anlayarak rekabet avantajı geliştirmelerine ve her düzeyde karar alma süreçlerini iyileştirmelerine yardımcı olabilecek öneriler sunması nedeniyle ilgili literatüre ve Türkiye'deki şirketlere katkıda bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 35 Sayı: 2 |