The article discusses the changes that can be brought in the education of the gifted in today’s Turkey. In the article, there are suggestions that would not contradict – or would minimally contradict - with the other changes currently made in the educational system, that would not require fundamental changes in the current educational system, and that would not necessitate vast resources. Examples of policies and practices in gifted education in the U.S. are also provided. First, it is explained that the gifted education services do not need to originate from an elitist approach. Then, the suggestions are made separately for the preschool/elementary, middle, and high school levels. After elaborating on teacher preparation for gifted education, the work needed to strengthen the measurement infrastructure for the identification of the gifted is discussed. Finally, the factors that would determine the effectiveness of the suggestions made are listed
Gifted education teacher preparation Turkish educational system American
Makalede, günümüz Türkiye’sinde çok hızlı gerçekleşen kapsamlı eğitim reformu sürecinde üstün zekâlı eğitimi konusunda getirilebilecek yenilikler ele alınmaktadır. Eğitim alanında yapılan diğer değişikliklere ters düşmeyen veya en az ters düşen, sistemde köklü değişiklikler gerektirmeyen ve az kaynakla gerçekleştirilebilecek uygulama önerilerine yer verilmektedir. Öneriler açıklanırken bu konuda Türkiye’ye model olabilecek ülkelerden biri olan ABD’deki uygulamalardan da söz edilmektedir. Önce, üstün zekâlı eğitim hizmetlerinin elitist bir yaklaşımın ürünü olmak zorunda olmadığı açıklanmaktadır. Sonra, eğitim sisteminde yapılabilecek değişiklikler, okulöncesi/ilkokul, ortaokul ve lise düzeyleri için ayrı ayrı ele alınmaktadır. Üstün zekâlı eğitimi için öğretmen yetiştirmenin zamanlama ve içerik açısından nasıl düzenlenebileceği konusuna değinildikten sonra üstün zekâlı tanısı için gereken ölçme değerlendirme altyapısı irdelenmiştir. Son olarak, makalede bulunulan önerilerin ne ölçüde verimli olacağını belirleyecek faktörler sıralanmıştır
Üstün zekâlı eğitimi öğretmen yetiştirme Türk eğitim sistemi Amerikan eğitim sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2 |