Policy formation process can be identified as a drama performed on a stage that is shaped and formed by the interactions of numerous determinants such as setting, scenery, scenario and actors. The principal actors in this drama who are involved in the policy making are crucial to understand the process. Thus, the purpose of this study is to investigate those key actors and their relative influence on the formulation process of educational policies in Turkey through the perceptions of key actors in policy making process and other interest groups in education. A qualitative case study design was employed which analyzed the policy initiative “Career Ladders for Teachers” (CLT) [Öğretmenlik Kariyer Basamakları]. This study focused specifically on the agenda setting and policy formation phases of the policy cycle of CLT. Two main sources of data were utilized in the study: interviews with key actors in policy making process and documents and text produced throughout or after the process. Data analysis revealed that number and the variety of policy actors involved in the design process were limited. The whole process was controlled by only the governmental actors; MoNE units and Ministry of Finance and political and bureaucratic elites from these institutions. Furthermore almost none of the stakeholders, teachers, administrators, NGOs, were included
Politika oluşturma süreci, dekor, senaryo ve aktörler gibi çeşitli ogelerin etkileşimi sonucu şekillendirilen bir sahnede ortaya konulan bir dram olarak tanımlanabilir. Bu dramda rol alan, politika oluşturma sürecine birebir katılmış, senaryoyu birebir şekillendirmiş bu baş aktörler, süreci anlamakta kilit öneme sahiptirler. Bu nedenle bu çalışma Türkiye’deki eğitim politikası oluşturma sürecinde yer alan aktörleri ve bu aktörlerin sürece etkilerini yine politika oluşturma sürecinde etkin rol almış kişilerin bakış açısından ve deneyimlerinden faydalanarak incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel durum analizi şeklinde yapılandırılmıştır ve Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme Yönetmeliği (ÖKBYY) analiz edilmiştir. Araştırmada özellikle politika basamakları modeli içerisinde, gündem belirleme ve politika oluşturma süreçleri analiz edilmiştir. Durum analizi desenine ve araştırmanın amacına uygun olarak; “veri çeşitlemesi” sağlayabilmek için iki temel veri kaynağı kullanılmıştır: derinlemesine görüşme ve doküman analizi. Araştırma bulguları ÖKBYY’ini oluşturan aktörlerin tamamının kamu kurum ve kuruluşlarından gelen politik ve bürokratik elitler olduğunu ortaya koymuştur. ÖKBYY Milli Eğitim Bakanlığı içerisinde sadece bakanlık personelinin katılımı ile oluşturulmuştur, politika oluşturma süreçlerine öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarından, sendikalardan, diğer eğitim örgütlerinden veya sivil toplum kuruluşlarından herhangi bir şekilde katılım olmamasıdır. Demokratik ve katılımcı politika oluşturma süreçleri bakımından böyle bir politikada öğretmenlerin ve diğer eğitim örgütlerinin sürece dâhil edilmemesi önemli bir eksikli olarak ortaya çıkmaktadır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |