This study investigates the effects of the life sciences teaching programme, which is integrated with the scientific process skills, on the attitudes of students towards scientific process. The study was designed based upon correlational survey method. The “Attitudes Towards Scientific Process Inventory” which was developed by the researcher was conducted to 321 students from 6th, 7th and 8th grades. Furthermore relation of these attitudes with genders and grades of the students was examined. In conclusion students were found to have developed a positive attitude towards the scientific process. These attitudes did not significantly differ between genders or grades. A significant positive relationship were found between the attitudes of students towards the scientific process and their academic success at Science
Integrated curriculum scientific process skills students’ attitudes
Bu araştırmanın amacı; bilimsel süreç becerileriyle bütünleştirilmiş fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarıları ile bilimsel sürece yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Bu nedenle çalışma; tarama yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni benimsenenerek yürütülmüştür. Ortaokul altı, yedi ve sekizinci sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 321 öğrenciye, araştırmacı tarafından geliştirilen “Bilimsel Sürece Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre tutum puanlarında anlamlı bir fark olup olmadığı da incelenmiştir. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin bilimsel sürece karşı olumlu tutum geliştirdikleri; bu tutumların cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından anlamlı farklar içermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin fene yönelik akademik başarıları ile bilimsel sürece yönelik tutumları arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur
Bütünleştirilmiş program bilimsel süreç becerileri öğrenci tutumları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |