İktisat
bilimi insanı tanımlamakla başlar ve iktisat teorisinde insanın tanımı, neo
klasik iktisadın varsayımı olan “rasyonel insan” modeline göre yapılmaktadır.
Rasyonel insan, kendisine en fazla faydayı sağlayacak seçimleri en uygun
biçimde elde eden insan modelidir ancak insan ne yazık ki her zaman rasyonel
değildir ve her insan bazen yanlış kararlar verebilmektedir. Bu durum iktisat
teorisinin yanlış temeller üzerine kurulup kurulmadığını sorgulatmış, iktisadi
olayları açıklamak için tıpkı iktisat bilimi gibi insanı konu alan psikoloji
bilimine başvurulmuştur. İktisat ve psikolojiyi birleştiren davranışsal iktisat
adı verilen bu yeni akım, insanların her zaman rasyonel olmadığını, kimi zaman
çeşitli psikolojik ve sosyal nedenlerden dolayı tüketim kararları alırken irrasyonel
veya sınırlı rasyonel davranarak kararlar alabileceğini açıklamaya çalışmaktır.
Bu çalışmanın amacı, davranışsal iktisat çerçevesinde tüketicilerin internet
üzerinden yapmış oldukları alışverişlerde rasyonel davranış sergileyip sergilemedikleri
ölçülmeye çalışılacaktır ve bu bağlamda Mersin ilinde internet üzerinden
alışveriş yapan 405 kişiye anket uygulanmıştır.
Mersin Üniversitesi
2018-3-TP2-3057
Mersin üniversitesi Bilimsel Araştırma Projelerine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
The science of economics begins with defining human beings, and in economics theory, the definition of man is made as the lar rational man or, the hypothesis of neo-classical economics. Rational man is the human model that makes the most of the choices in the most appropriate way, but unfortunately it is not rational from time to time, and man can sometimes make wrong decisions. This questioned whether economic theory was based on false foundations, and to explain economic events, such as economics, human science was referred to psychology. This new activity, called behavioral economics, which combines economics and psychology, can explain that rational management of time can take irrational decisions while making decisions about the time away from various psychological and social reasons. The aim of this study is to explain the behavioral economics function. It is tried to measure whether the Internet exhibits rational behavior in shopping on the Internet site and in these studies a 405 percent questionnaire was applied in Mersin.
2018-3-TP2-3057
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2018-3-TP2-3057 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |