BibTex RIS Kaynak Göster

Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Türkiye’de Uygulanmış Olan İlkokul, Ortaokul ve İlköğretim Okulları Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 148 - 154, 01.03.2011

Öz

Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Türkiye’de Uygulanmış Olan İlkokul, Ortaokul ve İlköğretim Okulları Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 148 - 154, 01.03.2011

Öz

Bu çalışmada Türkiye’de Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar yapılmış olan ilkokul, ortaokul ve ilköğretim okulları öğretim programlarında ölçme ve değerlendirmeye nasıl yer verildiği doküman incelemesi yoluyla belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışma için 1926’dan günümüze kadar Türkiye’de uygulanmış olan ilkokul, ortaokul ve ilköğretim okulları öğretim programları Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ve MEB Yayımlar Dairesinden elde edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre; 1926 ve 1936 ilkokul programlarında ölçme ve değerlendirmeye ilişkin bir açıklamaya yer verilmemiş olup; 1948, 1954 ve 1968 yıllarında hazırlanmış olan ilkokul programlarında ölçme ve değerlendirmeye yönelik açıklamalara sadece aritmetik dersinde ve oldukça sınırlı yer verilmiştir. 1948 ortaokul programları ve 1968 programlarında ölçme ve değerlendirmenin amacı ile ölçme ve değerlendirme araçlarından açıkça söz edilmektedir. 1948’den günümüze kadar yapılmış olan programlarda ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yeterince örneklerin olmadığı belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Ulutaş Bu kişi benim

Mehtap Erman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulutaş, S., & Erman, M. (2011). Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Türkiye’de Uygulanmış Olan İlkokul, Ortaokul ve İlköğretim Okulları Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(1), 148-154.