Ülkelerin sürdürülebilir kalkınma stratejileri çerçevesinde, firmaların yaptıkları yeşil yatırımlar yeşil ekonominin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Yeşil yatırımlar, yenilenebilir enerji, temiz teknoloji ve enerji verimliliği gibi alanlar başta olmak üzere son yıllarda hızla artmaktadır. Yeşil yatırım kavramı sadece çevre ve enerji gibi alanlarla sınırlı kalmayıp sosyal sorumluluk ve yönetişim yatırımları gibi diğer yatırım yaklaşımlarıyla yakından ilişkili çok geniş bir kavramdır. Kimyasal maddelerin tehlikeleri konusunda artan kamu bilinci, kozmetik sektöründe de yeşil yatırımların payını artıran en önemli nedenler arasında sayılmaktadır. Bu çerçevede bu çalışmanın amacı, tüketicilerin organik ürün kullanımlarına ilişkin artan tercihleri nedeniyle kozmetik sektöründe önemli bir ivme kazanan yeşil yatırım uygulamaları çerçevesinde renkli kozmetik ürünü üreten firmaları araştırmaktır.
A Within the framework of the sustainable development strategies of the countries, the green investments made by the companies are accepted as an integral part of the green economy. Green investments have been increasing rapidly in recent years, especially in areas such as renewable energy, clean technology and energy efficiency. The concept of green investment is not only limited to areas such as the environment and energy, but is a very broad concept that is closely related to other investment approaches such as social responsibility and governance investments. Increasing public awareness of the dangers of chemical substances is among the most important reasons that increase the share of green investments in the cosmetics sector. In this context, the aim of this study is to investigate companies that produce color cosmetic products within the framework of green investment practices, which have gained significant momentum in the cosmetics industry due to the increasing preferences of consumers regarding the use of organic products
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |