Bu çalışma, Kırıkkale Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nde fizyoloji dersini almış olan 2-5. sınıf öğrencilerinin fizy-oloji dersine karşı tutum ve davranışlarını ve dersi genel, öğretim yöntemi, mesleki yeterlilik ve lisansüstü eğitim açısın-dan nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amacıyla yapıldı. Çalışmaya katılan toplam 233 öğrenciye gönüllülük esasına göre doldurtulan anket formunda bazı demografik bilgiler ve fizyoloji dersi ile ilgili görüşler alındı. Buna göre, öğrencil-erin çoğu (%62.7) fizyoloji dersinin 2. sınıfta verilmesini uygun görürken, yaklaşık %53’ü teorik ve uygulama ders saat-lerini yeterli buldu. Fizyoloji dersini meslekleri açısından gerekli gören öğrencilerin (%83.7), dersi derste takip etmenin (%81.1) ve anlatımda görselliğin kullanımının fizyoloji öğrenimi açısından gerekli olduğunu (%90.1) düşündükleri, dersi aldıkları süreçte ise fizyolojiye haftada 4 saatten az zaman ayırdıkları (%89.3) belirlendi. Öğrencilerin yarısından fazlası (%58.4) fizyoloji öğreniminde zorlanmadıklarını belirtseler de dersten konuyu anlayarak çıkanlarının oranının %39.9 olduğu gözlendi. Ayrıca, öğrencilerin %24’ünün fizyoloji alanında uzmanlaşmayı düşünebilecekleri görüldü. Sonuç olarak, öğrencilerin çoğunun fizyoloji dersini veteriner hekimlik eğitimi için temel derslerden biri olarak gördükleri ve görsel eğitimi tercih ettikleri, dersin beklentilerini karşıladığı ve doktora yapmak isteyen öğrencilerin çoğunun bu alanda lisansüstü eğitimi tercih edecek kadar önemsedikleri ortaya konuldu. Öğrencilerin bu düşünceleri üzerinde, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarında fizyoloji dersinde öğrendikleri homeostatik mekanizmaların önemli olduğunu anlamalarının etkili olduğu düşünülmektedir.
Anket eğitim öğrenci tutumu öğretim yöntemi veteriner fizyoloji
This study was conducted to determine the attitudes and behaviors of 2-5th grade students who have taken the physiology course at Kırıkkale University Faculty of Veterinary Medicine, towards the course and how they evaluate it in terms of general, teaching method, professional competence and postgraduate education. Some demographic information and opinions of totally 233 students on physiology were gathered voluntarily through questionnaire. Accord-ingly, most of the students (62.7%) found it appropriate to be given physiology in 2nd grade, while about 53% of them found the theory and practice lecture hours sufficient. Students who considered physiology as necessary for their pro-fession (83.7%) thought that following the lesson (81.1%) in the class and the use of were necessary for learning physi-ology (90.1%), and it was determined that they allocated fewer than 4 hours per week to physiology while taking the course (89.3%). Although more than half of them (58.4%) stated that they did not have difficulty in learning physiology, the rate of those who really understand the subject was 39.9%. In addition, it was observed that 24% of them could consider specializing in physiology. As a result, it was revealed that most of the students consider the physiology course as one of the basic courses for veterinary education, they prefer visual education, the course meets their expec-tations, and most of them who want to pursue a doctorate pay attention to postgraduate education in this field. Based on these thoughts of the students, it has been concluded that understanding the importance of the homeostatic mecha-nisms, given in physiology classes, in preventive and curative medicine practices has been effective.
Education student attitude survey teaching method veterinary physiology
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/20610
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.