Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kırıkkale Üniversitesi Veteriner Fakültesi Öğrencilerinin Fizyoloji Eğitimi Hakkındaki Düşüncelerinin Belirlenmesi

Yıl 2020, , 268 - 274, 01.12.2020
https://doi.org/10.32707/ercivet.828795

Öz

Bu çalışma, Kırıkkale Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nde fizyoloji dersini almış olan 2-5. sınıf öğrencilerinin fizy-oloji dersine karşı tutum ve davranışlarını ve dersi genel, öğretim yöntemi, mesleki yeterlilik ve lisansüstü eğitim açısın-dan nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amacıyla yapıldı. Çalışmaya katılan toplam 233 öğrenciye gönüllülük esasına göre doldurtulan anket formunda bazı demografik bilgiler ve fizyoloji dersi ile ilgili görüşler alındı. Buna göre, öğrencil-erin çoğu (%62.7) fizyoloji dersinin 2. sınıfta verilmesini uygun görürken, yaklaşık %53’ü teorik ve uygulama ders saat-lerini yeterli buldu. Fizyoloji dersini meslekleri açısından gerekli gören öğrencilerin (%83.7), dersi derste takip etmenin (%81.1) ve anlatımda görselliğin kullanımının fizyoloji öğrenimi açısından gerekli olduğunu (%90.1) düşündükleri, dersi aldıkları süreçte ise fizyolojiye haftada 4 saatten az zaman ayırdıkları (%89.3) belirlendi. Öğrencilerin yarısından fazlası (%58.4) fizyoloji öğreniminde zorlanmadıklarını belirtseler de dersten konuyu anlayarak çıkanlarının oranının %39.9 olduğu gözlendi. Ayrıca, öğrencilerin %24’ünün fizyoloji alanında uzmanlaşmayı düşünebilecekleri görüldü. Sonuç olarak, öğrencilerin çoğunun fizyoloji dersini veteriner hekimlik eğitimi için temel derslerden biri olarak gördükleri ve görsel eğitimi tercih ettikleri, dersin beklentilerini karşıladığı ve doktora yapmak isteyen öğrencilerin çoğunun bu alanda lisansüstü eğitimi tercih edecek kadar önemsedikleri ortaya konuldu. Öğrencilerin bu düşünceleri üzerinde, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarında fizyoloji dersinde öğrendikleri homeostatik mekanizmaların önemli olduğunu anlamalarının etkili olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Batyra A, Türkiye’de Cinsiyete Dayalı Başarı Farkı. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Bulguları 2015, Eğitim Reformu Girişimi, Vakfı ADPlace, Eğitim Reformu Girişimi, Vakfı AD. 2017; 27.
  • Boud D. Moving towards autonomy. Boud D ed. In: Developing Student Autonomy in Learning. Lon-don: Kogan Routledge, 1998; pp. 17-39.
  • Brandt RS. Powerful Learning. Association for Super-vision and Curriculum Development (ASCD), 1998; p. 15.
  • Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri. Gaziantep Med J 2016; 22(2): 82-8.
  • Çevik-Demirkan A, Akalan MA, Özdemir V, Akosman MS, Türkmenoğlu İ. Investigating the effects of veterinary medicine students’ learning by using the real skeleton models on anatomy theorical and practical lessons. Kocatepe Vet J 2016; 9(4): 266-72.
  • Diwakar V, Ertmer PA, Nour AY. Helping students learn veterinary physiology through the use of con-cept maps. J Vet Med Educ 2007; 34(5): 652-7.
  • Ekerbicer N, Rahman S, Elbi H. Tıp fakültesinde fiz-yoloji eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değer-lendirilmesi. Dokuzuncu Tıp Eğitimi Kongresi. Mart, 21-23, 2016; İzmir-Türkiye.
  • García-Vázquez FA, Romar R, Gadea J, Matás C, Coy P, Ruiz S. Physiology learning for veterinary students: Impact of guided practices on students’ opinion and physiological parameters. Adv Physiol Educ 2018; 42(2): 215-24.
  • Gözil R, Özkan S, Bahçelioğlu M, Kadıoğlu D, Çalgü-ner E, Öktem H, Şenol E, Mutlu M, Kürkçüoğlu A, Yücel D. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23(23): 27-32.
  • Karaçay B. Erkek beyni kadın beyni. Bilim ve Teknik 2013; 46(543): 22-8.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2019.
  • Kunt H. Eğitim fakültesi öğrencilerinin insan anatomi-si ve fizyolojisi dersi eğitimi üzerine görüşlerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygul 2014; 10(2): 408-23.
  • Küçükaslan Ö, Bulut İ. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin öğrenci profili üzerine bir araştırma. Dicle Üniv Vet Fak Derg 2019; 12(1): 1-6.
  • Lewis MJ. Computer-assisted learning for teaching anatomy and physiology in subjects allied to medi-cine. Med Teach 2003; 25(2): 204-7.
  • McFee RM, Cupp AS, Wood JR. Use of case-based or hands-on laboratory exercises with physiology lectures improves knowledge retention, but veteri-nary medicine students prefer case-based activi-ties. Adv Physiol Educ 2018; 42(2): 182-91.
  • Michael J. What makes physiology hard for students to learn? Results of a faculty survey. Adv Physiol Educ 2007; 31(1): 34-40.
  • Otağ İ, Otağ A. İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhur Int J Educ 2013; 2(3): 39-45.
  • Pal M, Datta S, Pradhan AK, Chowdhuri KM, Ghosh J, Rahut R. Biyokimya dersindeki başarıyı arttır-mak için kullanılan değişik öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması. TAF Prev Med Bull 2014; 13 (4): 281-8.
  • Razon N. Okul Başarisini Etkileyen Faktörler. https://www.ekipnormarazon.com/makalelerimiz/okul-ve-cocuk/okul-basarisini-etkileyen-faktorler/; Acces-sed Dated:18.08.2020.
  • Sarikaya T, Khorshid L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçiminini etkileyen etmenlerin incelenme-si: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. J Turkish Sci Educ 2009; 7(2): 393-423.
  • Sefton AJ. Charting a global future for education in physiology. Adv Physiol Educ 2005; 29(4): 189-93.
  • Sindel M, Şenol Y, Gürpınar E. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde anatomi eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2008; 28(28): 31-6.
  • Tümkaya S, Bal L. Çukurova üniversitesi öğrencileri-nin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitü-sü Dergisi 2006; 15(2): 313-26.

Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students

Yıl 2020, , 268 - 274, 01.12.2020
https://doi.org/10.32707/ercivet.828795

Öz

This study was conducted to determine the attitudes and behaviors of 2-5th grade students who have taken the physiology course at Kırıkkale University Faculty of Veterinary Medicine, towards the course and how they evaluate it in terms of general, teaching method, professional competence and postgraduate education. Some demographic information and opinions of totally 233 students on physiology were gathered voluntarily through questionnaire. Accord-ingly, most of the students (62.7%) found it appropriate to be given physiology in 2nd grade, while about 53% of them found the theory and practice lecture hours sufficient. Students who considered physiology as necessary for their pro-fession (83.7%) thought that following the lesson (81.1%) in the class and the use of were necessary for learning physi-ology (90.1%), and it was determined that they allocated fewer than 4 hours per week to physiology while taking the course (89.3%). Although more than half of them (58.4%) stated that they did not have difficulty in learning physiology, the rate of those who really understand the subject was 39.9%. In addition, it was observed that 24% of them could consider specializing in physiology. As a result, it was revealed that most of the students consider the physiology course as one of the basic courses for veterinary education, they prefer visual education, the course meets their expec-tations, and most of them who want to pursue a doctorate pay attention to postgraduate education in this field. Based on these thoughts of the students, it has been concluded that understanding the importance of the homeostatic mecha-nisms, given in physiology classes, in preventive and curative medicine practices has been effective.

Kaynakça

  • Batyra A, Türkiye’de Cinsiyete Dayalı Başarı Farkı. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Bulguları 2015, Eğitim Reformu Girişimi, Vakfı ADPlace, Eğitim Reformu Girişimi, Vakfı AD. 2017; 27.
  • Boud D. Moving towards autonomy. Boud D ed. In: Developing Student Autonomy in Learning. Lon-don: Kogan Routledge, 1998; pp. 17-39.
  • Brandt RS. Powerful Learning. Association for Super-vision and Curriculum Development (ASCD), 1998; p. 15.
  • Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri. Gaziantep Med J 2016; 22(2): 82-8.
  • Çevik-Demirkan A, Akalan MA, Özdemir V, Akosman MS, Türkmenoğlu İ. Investigating the effects of veterinary medicine students’ learning by using the real skeleton models on anatomy theorical and practical lessons. Kocatepe Vet J 2016; 9(4): 266-72.
  • Diwakar V, Ertmer PA, Nour AY. Helping students learn veterinary physiology through the use of con-cept maps. J Vet Med Educ 2007; 34(5): 652-7.
  • Ekerbicer N, Rahman S, Elbi H. Tıp fakültesinde fiz-yoloji eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değer-lendirilmesi. Dokuzuncu Tıp Eğitimi Kongresi. Mart, 21-23, 2016; İzmir-Türkiye.
  • García-Vázquez FA, Romar R, Gadea J, Matás C, Coy P, Ruiz S. Physiology learning for veterinary students: Impact of guided practices on students’ opinion and physiological parameters. Adv Physiol Educ 2018; 42(2): 215-24.
  • Gözil R, Özkan S, Bahçelioğlu M, Kadıoğlu D, Çalgü-ner E, Öktem H, Şenol E, Mutlu M, Kürkçüoğlu A, Yücel D. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23(23): 27-32.
  • Karaçay B. Erkek beyni kadın beyni. Bilim ve Teknik 2013; 46(543): 22-8.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2019.
  • Kunt H. Eğitim fakültesi öğrencilerinin insan anatomi-si ve fizyolojisi dersi eğitimi üzerine görüşlerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygul 2014; 10(2): 408-23.
  • Küçükaslan Ö, Bulut İ. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin öğrenci profili üzerine bir araştırma. Dicle Üniv Vet Fak Derg 2019; 12(1): 1-6.
  • Lewis MJ. Computer-assisted learning for teaching anatomy and physiology in subjects allied to medi-cine. Med Teach 2003; 25(2): 204-7.
  • McFee RM, Cupp AS, Wood JR. Use of case-based or hands-on laboratory exercises with physiology lectures improves knowledge retention, but veteri-nary medicine students prefer case-based activi-ties. Adv Physiol Educ 2018; 42(2): 182-91.
  • Michael J. What makes physiology hard for students to learn? Results of a faculty survey. Adv Physiol Educ 2007; 31(1): 34-40.
  • Otağ İ, Otağ A. İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhur Int J Educ 2013; 2(3): 39-45.
  • Pal M, Datta S, Pradhan AK, Chowdhuri KM, Ghosh J, Rahut R. Biyokimya dersindeki başarıyı arttır-mak için kullanılan değişik öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması. TAF Prev Med Bull 2014; 13 (4): 281-8.
  • Razon N. Okul Başarisini Etkileyen Faktörler. https://www.ekipnormarazon.com/makalelerimiz/okul-ve-cocuk/okul-basarisini-etkileyen-faktorler/; Acces-sed Dated:18.08.2020.
  • Sarikaya T, Khorshid L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçiminini etkileyen etmenlerin incelenme-si: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. J Turkish Sci Educ 2009; 7(2): 393-423.
  • Sefton AJ. Charting a global future for education in physiology. Adv Physiol Educ 2005; 29(4): 189-93.
  • Sindel M, Şenol Y, Gürpınar E. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde anatomi eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2008; 28(28): 31-6.
  • Tümkaya S, Bal L. Çukurova üniversitesi öğrencileri-nin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitü-sü Dergisi 2006; 15(2): 313-26.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ruhi Kabakcı

Ayse Arzu Yıgıt Bu kişi benim 0000-0001-5837-6877

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 26 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 24 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Kabakcı, R., & Yıgıt, A. A. (2020). Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students. Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 17(3), 268-274. https://doi.org/10.32707/ercivet.828795
AMA Kabakcı R, Yıgıt AA. Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students. Erciyes Üniv Vet Fak Derg. Aralık 2020;17(3):268-274. doi:10.32707/ercivet.828795
Chicago Kabakcı, Ruhi, ve Ayse Arzu Yıgıt. “Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students”. Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi 17, sy. 3 (Aralık 2020): 268-74. https://doi.org/10.32707/ercivet.828795.
EndNote Kabakcı R, Yıgıt AA (01 Aralık 2020) Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students. Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi 17 3 268–274.
IEEE R. Kabakcı ve A. A. Yıgıt, “Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students”, Erciyes Üniv Vet Fak Derg, c. 17, sy. 3, ss. 268–274, 2020, doi: 10.32707/ercivet.828795.
ISNAD Kabakcı, Ruhi - Yıgıt, Ayse Arzu. “Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students”. Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi 17/3 (Aralık 2020), 268-274. https://doi.org/10.32707/ercivet.828795.
JAMA Kabakcı R, Yıgıt AA. Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students. Erciyes Üniv Vet Fak Derg. 2020;17:268–274.
MLA Kabakcı, Ruhi ve Ayse Arzu Yıgıt. “Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students”. Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 3, 2020, ss. 268-74, doi:10.32707/ercivet.828795.
Vancouver Kabakcı R, Yıgıt AA. Determination of the Opinions about Physiology Education of the Kırıkkale University Faculty of Veterinary Students. Erciyes Üniv Vet Fak Derg. 2020;17(3):268-74.