İlk olarak on sekizinci yüzyılın başlarında kullanılmaya başlayan klinik beceri eğitimi, günümüzde modern tıp eğitiminde önemli bir yer edinmiştir. Klinik beceri laboratuvarları (KBL), öğrencilerin hastalarla karşılaşmadan önce klinik yeterlilik seviyesine ulaşmalarına yardımcı olmaktadır. Geleneksel tıp eğitiminin öğrencilerintemel klinik becerileri kazanmaları konusunda yetersiz kaldığı bilinmektedir. Benzer sorun Veteriner Hekimliği eğitiminde de öğrencilerin karşısına çıkmaktadır. Bu nedenle,klinik beceri eğitimi Veteriner Hekimliği eğitiminde öğrencilerin etkin bir şekilde faydalanacağı şekilde oluşturulmalıdır. Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Veteriner Hekimliği Fakültesi örneği kullanılarak Veteriner Hekimliği öğrencilerinin KBLile ilgili görüşleri ve memnuniyet düzeyleri belirlenmiştir. KBL kullanımının Veteriner Hekimlik eğitimine yararlı olduğunu düşünen öğrencilerin oranı %44.1 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin %83.8’i KBL‘yi Veteriner Hekimlik eğitimin önemli halkalarından biri olarak nitelendirmiş, %84.5’i ise veteriner fakültelerinde KBL’nin yaygınlaştırılması gerektiğini belirtmiştir.
Clinical skills training, which was first used in the early eighteenth century, has gained an important place in
modern medical education today. Clinical skills labs (CSL) help students achieve clinical proficiency be fore encounter-
ing patients. It is known that traditional medicine education is insufficient for students to acquire basic clinical skills. A
similar problem is faced by students in Veterinary Medicine education. Therefore, clinical skill straining should be creat-
ed in such a way that students can benefit effectively in Veterinary Medicine education. In this study, using the example
of Erciyes University Faculty of Veterinary Medicine, the opinions and satisfaction levels of Veterinary Medicine stu-
dents about CSL were determined. The rate of students who think that the use of CSL is beneficial for veterinary edu-
cation was determined as 44.1%. 83.8% of the students described CSL as one of the important links of Veterinary
Medicine education, and 84.5% of them stated that CSL should be widespread in Veterinary Faculties.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Veteriner Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 3 |
https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/20610
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.