Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 SALGIN SÜRECİNDE UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2022, , 519 - 538, 29.06.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1064375

Öz

Eğitim, eğiten ve öğreneni bir araya getiren faaliyetler bütünüdür. Öğrenen ve öğretenin aynı platformda bir araya gelmesinin zor olduğu durumlar için, uzaktan eğitim modelleri geliştirilmiştir. 2019 yılının son aylarında ortaya çıkan ve dünyayı etkisi altına alan Covid-19, “Dünya Sağlık Örgütü” tarafından salgın olarak kabul edilmiş ve salgının etkinliğini azaltmak için, yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Türkiye’de, Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu ile uzaktan eğitim sürecini başlatmış, öğretmenler dijital sistemler üzerinden eğitimi sürdürmüşlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde; eğitim planlarının oluşturulması, bilginin kontrollü bir şekilde öğrencilere sunulmasında etkili olup olmadığının tespit edilmek istenmesi, bilgi ve iletişim alanlarındaki ilerlemeler ışığında değerlendirilmesi bu araştırmanın problem olarak ele alınmasını sağlamıştır. Ortaokul öğrencilerinin salgın sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin algılarının değerlendirildiği bu araştırmada “nicel yöntem” kullanılmıştır. Araştırma “betimsel tarama” ile tasarlanmıştır. “Araştırmanın evreni” Yalova ili Altınova ilçesindeki devlet okullarındaki tüm ortaokul öğrencileridir. “Çalışma grubu” Altınova’da bulunan 9 adet devlet ortaokulunda bulunan 334 öğrencidir. Araştırmacı tarafından hazırlanan “öğrenci bilgi formu” ve “Ortaokul Öğrencileri Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği”, elektronik ortam üzerinden çevrimiçi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin demografik özelliklerinden olan cinsiyet, evin bulunduğu konum ve sınıf düzeyi ile uzaktan eğitime ilişkin görüşler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Buna karşın yaş, kardeş sayısı ve uzaktan eğitime bağlanılabilecek araç sayısı ile uzaktan eğitime ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.

Teşekkür

Bu makale Hatice Zehra Ünal'ın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerı̇nı̇n uzaktan eğı̇tı̇me karşı tutumlarının belı̇rlenmesı̇. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2): 497-522.
  • Ateş, A., Altun, E.H. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(54): 125–45.
  • Barış, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2): 36–46.
  • Düzgün, S., ve Sulak, S. (2020). Öğretmen adaylarının covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğı̇tı̇m, 619- 633.
  • Gökbulut, B. (2021). uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1): 160-177.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7): 3269-3292.
  • Metin, M., Emlik, H., Gürlek, E. H., ve Demirbaş, S. (2021). Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Studies in Educational Research and Development, 5(1): 19-47.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics, 6. edition, É.-U. U. Pearson.
  • Uslu, B., ve Beycioğlu, K. (2013). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile müdürlerin paylaşılan liderlik rolleri arasındaki ilişki. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2): 323-345. Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu. Yenerer, T. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. Yıldız, S. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1): 301–29.

EVALUATION OF SECONDARY STUDENTS' PERCEPTIONS REGARDING DISTANCE EDUCATION APPLIED DURING THE CORONAVIRUS EPIDEMIC

Yıl 2022, , 519 - 538, 29.06.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1064375

Öz

Education is the whole of activities that bring together the educator and the learner. Distance education models have been developed for situations where it is difficult for the learner and the teacher to come together on the same platform. Covid-19, which emerged in the last months of 2019 and affected the world, was accepted as an epidemic by the "World Health Organization" and face-to-face training was suspended in order to reduce the effectiveness of the epidemic. In Turkey, the Ministry of National Education started the distance education process with the Turkish Radio and Television Corporation, and the teachers continued their education through digital systems. In the distance education process; The creation of education plans, the desire to determine whether it is effective in presenting the information to the students in a controlled way, and its evaluation in the light of the developments in the fields of information and communication enabled this research to be considered as a problem. “Quantitative method” was used in this study, in which secondary school students' perceptions of distance education applied during the epidemic were evaluated. The research was designed with "descriptive survey". “The universe of the research” is all secondary school students in public schools in Altınova district of Yalova province. The “working group” is 334 students in 9 state secondary schools in Altınova. "Student Information Form" and "Middle School Students' Distance Education Perceptions Scale" prepared by the researcher were applied online via electronic media. According to the results of the research, it has been determined that there is no significant difference between the demographic characteristics of the students, such as gender, the location of the house and the class level, and the views on distance education. On the other hand, it has been determined that there is a significant difference between the age, the number of siblings and the number of vehicles that can be connected to distance education and their views on distance education.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerı̇nı̇n uzaktan eğı̇tı̇me karşı tutumlarının belı̇rlenmesı̇. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2): 497-522.
  • Ateş, A., Altun, E.H. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(54): 125–45.
  • Barış, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2): 36–46.
  • Düzgün, S., ve Sulak, S. (2020). Öğretmen adaylarının covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğı̇tı̇m, 619- 633.
  • Gökbulut, B. (2021). uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1): 160-177.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7): 3269-3292.
  • Metin, M., Emlik, H., Gürlek, E. H., ve Demirbaş, S. (2021). Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Studies in Educational Research and Development, 5(1): 19-47.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics, 6. edition, É.-U. U. Pearson.
  • Uslu, B., ve Beycioğlu, K. (2013). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile müdürlerin paylaşılan liderlik rolleri arasındaki ilişki. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2): 323-345. Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu. Yenerer, T. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. Yıldız, S. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1): 301–29.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Zehra Ünal 0000-0002-5270-7636

Pınar Mert 0000-0003-3633-7556

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 28 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Ünal, H. Z., & Mert, P. (2022). COVID-19 SALGIN SÜRECİNDE UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Erciyes Akademi, 36(2), 519-538. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1064375

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.