Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İBRAHİM KALIN’IN MODERN BATI MEDENİYETİ TASAVVURU

Yıl 2022, , 2160 - 2175, 30.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1128913

Öz

Bu araştırmada, Türk siyaseti içerisinde önemli görevleri bulunan büyükelçi sıfatıyla görevine devam eden ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Sözcülüğü ile Cumhurbaşkanlığı başdanışmanlık görevlerini sürdüren İbrahim Kalın’ın Modern Batı Medeniyeti düşüncesinin fikrî kaynakları analiz edilmektedir. Bürokrat görevinin yanı sıra önemli bir akademisyen olan Prof. Dr. İbrahim Kalın’ın düşünce sistematiği siyasal alanda oluşan sorunlara karşı ürettiği kalıcı çözüm önerileri ile başdanışmanlık görevinde bulunduğu siyasi partinin ve parti liderinin uzun süre iktidarda kalması üzerinde etkisi bulunmakla birlikte akademik alandaki başarısının Türk siyaseti üzerinde olan etkisinden söz etmek mümkün olacaktır.
Kalın örneğinde, akademik açıdan yetkin olan bir kişinin düşünce yapısının Türk Siyasetinde etkili olabileceği varsayımından yola çıkılarak yapılan bu araştırmada Kalın’ın düşünce yapısı toplum ve siyasi aktörler için önem taşımaktadır. Kalın, toplum ve medeniyete dair oluşturduğu yeni bakış açısıyla geçmişten günümüze kadar gelen kalıp yargıların zihin dünyamızı ve bakış açımızı nasıl etkilediğine dair tanımlamalar yapmıştır. Batı medeniyetinin modern bir medeniyet tasavvuru resmi çizerken Batı dışı toplumlara yapılan ötekileştirmeler, dışlamalar ve ayrımcı hareketler bir süre sonra İslâmi örgütlerin ortaya çıkmasına ve islamofobi kavramının oluşmasına neden olmuştur. Bu nedenle Kalın, toplumları medeni ya da barbar olarak adlandırırken maddi zenginlikleri yerine toplumların elinde bulunan imkân ve olanakları halka sağladığı fayda ya da zarar doğrultusunda değerlendirmektedir.

Teşekkür

Bu tez "İbrahim Kalın'ın Toplum ve Medeniyet Anlayışı" tezinden üretilmiştir. Tez savunma sınavına başvuru için dergiden değerlendirme belgesinin tarafıma mail yoluyla iletilmesini talep ediyorum. İyi Çalışmalar.

Kaynakça

  • Acar, M. S. (2003). Medeniyetler çatışması mı, menfaatler çatışması mı?. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-42.
  • Altıparmak, Ö. F. (2013). Hilmi Ziya Ülken’in İslâm felsefesine yaklaşımı. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 105-119.
  • Aslan, S., & Yılmaz, A. (2001). Modernizme bir başkaldırı projesi olarak postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-108.
  • Demir, Y. (2001). Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinin dinamikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalın, İ. (2004). Roots of misconception: Euro American perceptions of İslam before and after September 11. In J. E. B. Lumbard (Ed.). Islam, fundamentalism, and the betrayal of tradition: Essays by western muslim scholars (pp. 143-187). World Wisdom, Inc.
  • Kalın, İ. (2007). İslâm ve Batı (17. Baskı). İsam Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Barbar, modern, medeni (3. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Perde ve mânâ (2. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında (1. Baskı). Mecra Yayınevi.
  • Kurt, A. (2008). İslam ve geri kalmışlık sorunu. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 73-93.
  • Ricoeur, P. (1965). Universal civilization and national cultures. History and Truth (Evanson: Northwestern Universty Press), 271-284.
  • Said, E. (1998). Oryantalizm. Nezih Uzel (Çev.). İrfan Yayınevi.
  • Üregen, A. (1998). Medeniyet kavramında yeni tartışmalar: Medeniyetler çatışması mı?. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 39-57.
  • Yıldırım, M. (2020). Rönesans ve reformasyon. Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 184-210.
  • Yüksel, M. (2014). İslamofobinin tarihsel temellerine bir bakış: Oryantalizm ya da batı ve öteki. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 72(1), 189-200.
Yıl 2022, , 2160 - 2175, 30.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1128913

Öz

Kaynakça

  • Acar, M. S. (2003). Medeniyetler çatışması mı, menfaatler çatışması mı?. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-42.
  • Altıparmak, Ö. F. (2013). Hilmi Ziya Ülken’in İslâm felsefesine yaklaşımı. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 105-119.
  • Aslan, S., & Yılmaz, A. (2001). Modernizme bir başkaldırı projesi olarak postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-108.
  • Demir, Y. (2001). Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinin dinamikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalın, İ. (2004). Roots of misconception: Euro American perceptions of İslam before and after September 11. In J. E. B. Lumbard (Ed.). Islam, fundamentalism, and the betrayal of tradition: Essays by western muslim scholars (pp. 143-187). World Wisdom, Inc.
  • Kalın, İ. (2007). İslâm ve Batı (17. Baskı). İsam Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Barbar, modern, medeni (3. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Perde ve mânâ (2. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında (1. Baskı). Mecra Yayınevi.
  • Kurt, A. (2008). İslam ve geri kalmışlık sorunu. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 73-93.
  • Ricoeur, P. (1965). Universal civilization and national cultures. History and Truth (Evanson: Northwestern Universty Press), 271-284.
  • Said, E. (1998). Oryantalizm. Nezih Uzel (Çev.). İrfan Yayınevi.
  • Üregen, A. (1998). Medeniyet kavramında yeni tartışmalar: Medeniyetler çatışması mı?. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 39-57.
  • Yıldırım, M. (2020). Rönesans ve reformasyon. Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 184-210.
  • Yüksel, M. (2014). İslamofobinin tarihsel temellerine bir bakış: Oryantalizm ya da batı ve öteki. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 72(1), 189-200.
Yıl 2022, , 2160 - 2175, 30.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1128913

Öz

Kaynakça

  • Acar, M. S. (2003). Medeniyetler çatışması mı, menfaatler çatışması mı?. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-42.
  • Altıparmak, Ö. F. (2013). Hilmi Ziya Ülken’in İslâm felsefesine yaklaşımı. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 105-119.
  • Aslan, S., & Yılmaz, A. (2001). Modernizme bir başkaldırı projesi olarak postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-108.
  • Demir, Y. (2001). Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinin dinamikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalın, İ. (2004). Roots of misconception: Euro American perceptions of İslam before and after September 11. In J. E. B. Lumbard (Ed.). Islam, fundamentalism, and the betrayal of tradition: Essays by western muslim scholars (pp. 143-187). World Wisdom, Inc.
  • Kalın, İ. (2007). İslâm ve Batı (17. Baskı). İsam Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Barbar, modern, medeni (3. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Perde ve mânâ (2. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında (1. Baskı). Mecra Yayınevi.
  • Kurt, A. (2008). İslam ve geri kalmışlık sorunu. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 73-93.
  • Ricoeur, P. (1965). Universal civilization and national cultures. History and Truth (Evanson: Northwestern Universty Press), 271-284.
  • Said, E. (1998). Oryantalizm. Nezih Uzel (Çev.). İrfan Yayınevi.
  • Üregen, A. (1998). Medeniyet kavramında yeni tartışmalar: Medeniyetler çatışması mı?. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 39-57.
  • Yıldırım, M. (2020). Rönesans ve reformasyon. Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 184-210.
  • Yüksel, M. (2014). İslamofobinin tarihsel temellerine bir bakış: Oryantalizm ya da batı ve öteki. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 72(1), 189-200.
Yıl 2022, , 2160 - 2175, 30.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1128913

Öz

Kaynakça

  • Acar, M. S. (2003). Medeniyetler çatışması mı, menfaatler çatışması mı?. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-42.
  • Altıparmak, Ö. F. (2013). Hilmi Ziya Ülken’in İslâm felsefesine yaklaşımı. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 105-119.
  • Aslan, S., & Yılmaz, A. (2001). Modernizme bir başkaldırı projesi olarak postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-108.
  • Demir, Y. (2001). Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinin dinamikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalın, İ. (2004). Roots of misconception: Euro American perceptions of İslam before and after September 11. In J. E. B. Lumbard (Ed.). Islam, fundamentalism, and the betrayal of tradition: Essays by western muslim scholars (pp. 143-187). World Wisdom, Inc.
  • Kalın, İ. (2007). İslâm ve Batı (17. Baskı). İsam Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Barbar, modern, medeni (3. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Perde ve mânâ (2. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında (1. Baskı). Mecra Yayınevi.
  • Kurt, A. (2008). İslam ve geri kalmışlık sorunu. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 73-93.
  • Ricoeur, P. (1965). Universal civilization and national cultures. History and Truth (Evanson: Northwestern Universty Press), 271-284.
  • Said, E. (1998). Oryantalizm. Nezih Uzel (Çev.). İrfan Yayınevi.
  • Üregen, A. (1998). Medeniyet kavramında yeni tartışmalar: Medeniyetler çatışması mı?. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 39-57.
  • Yıldırım, M. (2020). Rönesans ve reformasyon. Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 184-210.
  • Yüksel, M. (2014). İslamofobinin tarihsel temellerine bir bakış: Oryantalizm ya da batı ve öteki. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 72(1), 189-200.
Yıl 2022, , 2160 - 2175, 30.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1128913

Öz

Kaynakça

  • Acar, M. S. (2003). Medeniyetler çatışması mı, menfaatler çatışması mı?. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-42.
  • Altıparmak, Ö. F. (2013). Hilmi Ziya Ülken’in İslâm felsefesine yaklaşımı. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 105-119.
  • Aslan, S., & Yılmaz, A. (2001). Modernizme bir başkaldırı projesi olarak postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-108.
  • Demir, Y. (2001). Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinin dinamikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalın, İ. (2004). Roots of misconception: Euro American perceptions of İslam before and after September 11. In J. E. B. Lumbard (Ed.). Islam, fundamentalism, and the betrayal of tradition: Essays by western muslim scholars (pp. 143-187). World Wisdom, Inc.
  • Kalın, İ. (2007). İslâm ve Batı (17. Baskı). İsam Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Barbar, modern, medeni (3. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Perde ve mânâ (2. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında (1. Baskı). Mecra Yayınevi.
  • Kurt, A. (2008). İslam ve geri kalmışlık sorunu. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 73-93.
  • Ricoeur, P. (1965). Universal civilization and national cultures. History and Truth (Evanson: Northwestern Universty Press), 271-284.
  • Said, E. (1998). Oryantalizm. Nezih Uzel (Çev.). İrfan Yayınevi.
  • Üregen, A. (1998). Medeniyet kavramında yeni tartışmalar: Medeniyetler çatışması mı?. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 39-57.
  • Yıldırım, M. (2020). Rönesans ve reformasyon. Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 184-210.
  • Yüksel, M. (2014). İslamofobinin tarihsel temellerine bir bakış: Oryantalizm ya da batı ve öteki. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 72(1), 189-200.

İBRAHİM KALIN'S IMAGINE OF MODERN WESTERN CIVILIZATION

Yıl 2022, , 2160 - 2175, 30.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1128913

Öz

In this research, the intellectual resources of the modern Western Civilization thought of İbrahim Kalın, who continues his duty as an ambassador who has important duties in Turkish politics and who continues his duties as the Spokesperson of the Presidency of the Republic of Turkey and the chief advisor to the Presidency, are analyzed. In addition to his bureaucrat duty, Prof. Dr. It will be possible to talk about the effect of his success in the academic field on Turkish politics, although İbrahim Kalın's system of thought has an impact on the long-term staying in power of the political party and party leader, for which he is the chief advisor, with the suggestions for permanent solutions he produced against the problems in the political arena.
In the example of Kalın, based on the assumption that the mentality of an academically competent person can be effective in Turkish politics, the mentality of Kalın is important for society and political actors. With his new perspective on society and civilization, Kalın made definitions on how stereotypes from the past to the present affect our mental world and perspective.
While the Western civilization was drawing a picture of a modern civilization, the marginalization, exclusion and discriminatory movements made against non-Western societies led to the emergence of Islamic organizations and the concept of islamophobia after a while. For this reason, while Kalin calls societies civilized or barbaric, he evaluates the possibilities and opportunities of societies in terms of the benefit or harm they provide to the public, instead of their material wealth.

Kaynakça

  • Acar, M. S. (2003). Medeniyetler çatışması mı, menfaatler çatışması mı?. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-42.
  • Altıparmak, Ö. F. (2013). Hilmi Ziya Ülken’in İslâm felsefesine yaklaşımı. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 105-119.
  • Aslan, S., & Yılmaz, A. (2001). Modernizme bir başkaldırı projesi olarak postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-108.
  • Demir, Y. (2001). Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinin dinamikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalın, İ. (2004). Roots of misconception: Euro American perceptions of İslam before and after September 11. In J. E. B. Lumbard (Ed.). Islam, fundamentalism, and the betrayal of tradition: Essays by western muslim scholars (pp. 143-187). World Wisdom, Inc.
  • Kalın, İ. (2007). İslâm ve Batı (17. Baskı). İsam Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Barbar, modern, medeni (3. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Perde ve mânâ (2. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında (1. Baskı). Mecra Yayınevi.
  • Kurt, A. (2008). İslam ve geri kalmışlık sorunu. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 73-93.
  • Ricoeur, P. (1965). Universal civilization and national cultures. History and Truth (Evanson: Northwestern Universty Press), 271-284.
  • Said, E. (1998). Oryantalizm. Nezih Uzel (Çev.). İrfan Yayınevi.
  • Üregen, A. (1998). Medeniyet kavramında yeni tartışmalar: Medeniyetler çatışması mı?. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 39-57.
  • Yıldırım, M. (2020). Rönesans ve reformasyon. Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 184-210.
  • Yüksel, M. (2014). İslamofobinin tarihsel temellerine bir bakış: Oryantalizm ya da batı ve öteki. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 72(1), 189-200.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakkı Büyükbaş 0000-0003-4648-3557

Gizem Avcı 0000-0002-0165-0043

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Büyükbaş, H., & Avcı, G. (2022). İBRAHİM KALIN’IN MODERN BATI MEDENİYETİ TASAVVURU. Erciyes Akademi, 36(4), 2160-2175. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1128913

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.