Some phases are needed in the learning and practising process of pieces in piano education. Memorizing is usually done completely in the last phase when the piece is ready for performance. However, the students who practise piano pieces by memory starting at the beginning, faces with various technical and musical problems. The aim of this work is to present the technical and musical problems arising from memorizing piano pieces with psychomotor skills at the beginning of the practising process. In addition, it examined whether perceptual learning styles of students related to their action of practising piano pieces by memory. This work is framed within qualitative research method and holistic single case study research design. The data of the work is collected from semi-structured interviews and observations and analyzed with descriptive analysis. Also, VARK Learning Styles Questionnaire (Fleming & Mills, 1992) is applied to the participant of the work for typing his learning style. As a result, the participant’ learning style which is found as “unimodal kinesthetic preference” is connected with the action of memorizing piano pieces starting at the beginning. Besides, it is found that practising piano pieces by memory causes not to advance sightseeing skills of the participant; to leave out the elements as musical score, articulations and nuances in time and modify them; to pass of analyzing the formal structure of the pieces as motifs, phrases, themes; to retard playing pieces runny; to distract attention to the musical expression of the pieces while focusing his hand movements in performance; acceleration tendency in tempo dynamics. On the other hand, it is found that practising piano pieces by memory helps the participant to be relaxed in performance; to focus his hands and to keep the piece playing easily if he had stumbled in performance.
Memorising in piano education Memory types Perceptual learning styles
Piyano eğitiminde eserleri çalışma ve öğrenme süreci çeşitli aşamalar içerir. Ezberleme genellikle sürecin son aşamasında, eser performansa hazır hale geldiğinde tam olarak gerçekleşir. Bununla birlikte eserleri başlangıç aşamasından itibaren ezberleyerek çalışan öğrenciler çeşitli teknik ve müzikal sorunlarla karşılaşabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, piyano eğitiminde eserleri ilk aşamadan itibaren psikomotor becerilere dayalı olarak ezberlemenin oluşturduğu teknik ve müzikal sorunları ortaya koymaktır. Çalışma ayrıca öğrencilerin sahip olduğu algısal öğrenme stillerinin, eserleri ezberleyerek çalışma davranışıyla ilişkisini incelemeyi amaçlar. Çalışma nitel araştırma yöntemi kapsamında, bütüncül tekli durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Veriler yarı kurgulu görüşme ve gözlem ile toplanmış, betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Ayrıca araştırma katılımcısına öğrenme stilini saptamak amacıyla VARK Öğrenme Stilleri Envanteri (Fleming & Mills, 1992) uygulanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, katılımcının sahip olduğu “tek modlu kinestetik/devinimsel” öğrenme stilinin piyano eserlerini ezberleyerek çalışma davranışı ile örtüştüğü saptanmıştır. Ayrıca eserleri ezberleyerek çalışmanın başlıca, katılımcının deşifre becerisini geliştirmesini engellediği; notasyonda yer alan nota, artikülasyon, nüans gibi öğelerin zamanla unutulmasına ve değişikliğe uğratılmasına yol açtığı; eserleri motif, cümle, tema gibi biçimsel özelliklerine göre çözümleyerek çalışmayı olumsuz etkilediği; eserlerde akıcılığın sağlanmasını geciktirdiği, performans anında ellere fazla odaklanmanın nüanslara ve müzikal ifadeye olan dikkati azalttığı, eserlerin tempo dinamiklerinde tutarsızlıklara ve hızlanma eğilimine yol açtığı; bunların yanı sıra performansta rahat çalmayı sağlayarak kaygıyı azalttığı, ellere odaklanmayı sağladığı ve performansta takılma anında zorlanmadan devam edebilmeyi sağladığı saptanmıştır.
Piyano eğitiminde ezberleme Bellek türleri Algısal öğrenme stilleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.