Distance education has become one of the main channels of education in the tourism sector, as in many other areas. Forcing the digitalization accelerated by Covid-19, it has been understood that it will no longer turn to only in-class solutions. In addition to some weaknesses, distance education also has superior aspects that can strengthen school-sector cooperation in tourism higher education. This research has been handled in the context of school-sector cooperation in the tourism education center of distance education. In the research, besides the extensive reference, the academicians in the tourism colleges, which are the two main stakeholders of the tourism region, and tourism expenditures in the form of semi-structured interviews were included. 22 observers and 19 sector representatives participating in the research were asked about distance education and school-industry cooperation. Through the combined usage of qualitative and quantitative research methods, the study assesses the advantages and disadvantages of distance education in tourism education, the current status of school-industry cooperation in tourism education and applied training programs can be implemented in distance education. The research reveals useful findings for both academics and administrators in tourism higher education institutions and employers and employees in the tourism sector. The data obtained indicate that when used correctly, distance education contributes positively to tourism education and is preferred by educators and students. The results of this research will be helpful in future research aimed at solutions and improvements.
Distance education Tourism education School-sector collaboration
Uzaktan eğitim birçok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de eğitimin temel kanallarından biri olmuştur. Covid-19 ile hızlanan dijitalleşme sürecinin de etkisiyle eğitimde artık sadece sınıf içi çözümlere dönülmeyeceği anlaşılmıştır. Uzaktan eğitim bazı zayıf yanlarının yanında, turizm yükseköğretiminde okul - sektör iş birliğini güçlendirebilecek üstün yönlere de sahip olabilmektedir. Bu çalışma uzaktan eğitimin turizm eğitimindeki etkisini okul-sektör iş birliği özelinde ele almaktadır. Araştırmada kapsamlı kaynak taramasının yanı sıra yarı-yapılandırılmış mülakatlar vasıtasıyla turizm sektörünün iki temel paydaşı olan turizm yüksekokullarındaki öğretmenler ile turizm sektörünün temsilcilerinin görüşleri dikkate alınmıştır. Araştırmaya katılan 22 akademisyen ve 19 sektör temsilcisi uzaktan eğitim ve okul-sektör iş birliği ile ilgili sorulara cevap vermiştir. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı araştırmada turizm eğitiminde uzaktan eğitimin üstün ve zayıf yönleri, turizm eğitiminde okul-sektör iş birliğinin mevcut durumu ve uygulamalı eğitimlerin uzaktan eğitimde nasıl uygulanacağı konuları ele alınmıştır. Araştırma hem turizm yükseköğretim kurumlarındaki akademisyenler ve yöneticiler hem de turizm sektöründeki işveren ve çalışanlar için faydalı bulgular ortaya koymaktadır. Çalışma uzaktan eğitimin doğru kullanıldığında turizm eğitimine olumlu katkı sağladığını ve hem eğitimciler hem de öğrenciler açısından tercih edildiğini ortaya koymaktadır. Çözüme ve iyileştirmeye yönelik gelecek araştırmalarda bu araştırmanın sonuçları faydalı olacaktır.
Bu çalışma için etik kurul izni Erciyes Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Kurulu’nun 27/12/2022 tarih ve 563 numaralı kararı ile alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 38 Sayı: 3 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.